2026-05-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Serbien, Makedonien, Albanien
Det är inte konstigt att det ser ut som det gör där nere. Allt går ut på att sko sig på andra, att slippa göra nåt själv. En hög med idioter styr länderna! 🤣🤣🤣

Aldrig varit i balkan länder utom Grekland. Funderade på att åka till Albanien, vad jag sätt på videos ser de rätt lika ut som Grekland?
Albanien har lägre kriminalitet index än Sverige år 2025.
Citera
2026-06-27, 10:06
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag skulle nog säga att ryssar har en sorts okonventionell vithet som gör att andra vita upplever dem som obehagliga eller svårtolkade. Våldet, kärleken, dansen, attityden och sången.

De pendlar mellan öst och väst om vartannat i historien.

Men deras historia är samtidigt ganska lik Amerikanernas historia.
Citera
2026-07-04, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Hade Hitler trots allt rätt med att Ryssar största delen är/var undermännskor?

Jag har aldrig hatat Ryssar eller tyckt att de var ett skit folk nu i modern historia, jag tänkte att de lagt historien bakom sig med ww2 och kommunismen och att folk lärt sig en läxa av historien; "nu är vi civilizerade."
Jag har även träffat rätt många ryssar och de flesta har varit trevliga.

Sen kom kriget 2022 och fy fan vad vidrigt de har bett sig mot Ukrainare och även sitt eget folk. Man tänker, jaha alltså inget har ändrats ändå sen Soviet.

Nu idag såg jag detta klipp hur det blivit en business att gifta sig med män som skall till fronten så kvinnorna kan få pengar då männen dör. Ingen skam överhuvudtaget..
Även mödrar som tvingar sina söner ut i kriget och dö.
Här är Youtube klippet:

https://youtu.be/g5LIaagjAPc

Min fråga till Flashbackarna är vi verkligen så mycket bättre här i väst och Sverige eller tror ni att vi kunde förvänta oss samma vidriga beteende av våra kvinnor om de blir krig och det utdelas generös änkapenning?

Själv vill jag tro vi är bättre men inget förvånar mig längre kanske vi är mer empatiska bara för att vi har det bra.. än så länge.

Finns både kriminella och godartade ryssar. Putin är endera. Putin var KGB agent under 1970-talet och en bit under 1980-talet. Alla KGB agenter var/är kommunister. Putin var kommunist.

Under 1990-talet Putin är laglig fascist. Sammaledes krigsgalning. Sammaledes sportfantast.

Den lagliga KGB under Sovjettiden. KGB är lagligt?
Citera
2026-07-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag skulle nog säga att ryssar har en sorts okonventionell vithet som gör att andra vita upplever dem som obehagliga eller svårtolkade. Våldet, kärleken, dansen, attityden och sången.

De pendlar mellan öst och väst om vartannat i historien.

Men deras historia är samtidigt ganska lik Amerikanernas historia.
Ingen aning om vad du försöker säga, men som folk har de (överlag) en viss brist på empati samt en löjlig fetisch för att den starkaste vinner. Det har också att göra med svåra tider i Rysslands historia, man var tvungen att vara stark/smart och trampa på andra under kommunisttiden, i det kalla klimatet och under olika krigstider. Men 2026 är det lite överdrivet, det är ett tecken på svaghet och dålig anpassning till nutiden, och framför allt till framtiden. Inte konstigt att Kina har gått om dem.

Det skulle inte förvåna mig om Ryssland, som land så som vi känner det idag, inte kommer att överleva de kommande 50 åren.

Kort sagt ja, de är undermänniskor.
Citera
2026-07-05, 21:04
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Ingen aning om vad du försöker säga, men som folk har de (överlag) en viss brist på empati samt en löjlig fetisch för att den starkaste vinner. Det har också att göra med svåra tider i Rysslands historia, man var tvungen att vara stark/smart och trampa på andra under kommunisttiden, i det kalla klimatet och under olika krigstider. Men 2026 är det lite överdrivet, det är ett tecken på svaghet och dålig anpassning till nutiden, och framför allt till framtiden. Inte konstigt att Kina har gått om dem.

Det skulle inte förvåna mig om Ryssland, som land så som vi känner det idag, inte kommer att överleva de kommande 50 åren.

Kort sagt ja, de är undermänniskor.

De flesta förväntar sig att vita människor besitter en sorts naturlig modern demokratisk liberala ådra om inte tom en genetik. När vita människor agerar utanför det så tolkas det aldrig med samma kulturella eller socioekonomiska kontexter som är förbehållet tex MENA.

Jag minns själv när vänsterpolitikern Barbro Sörman tex yttrade att svenska män som våldtar är värre då de borde veta bättre. Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/politiker-varre-med-svenska-valdtaksman

Underförstått ger man ett omständigheternas undantag. Samtidigt som det normativt bekräftas att "ja men så är de icke-svenska, det vet ju alla".

Jag vill hävda att samma reaktion kommer när man ser ryssar göra förfärliga saker. Det är som att det vore civilisatoriskt värre att vita människor agerar klandervärt. Rysslands bristande demokrati anses värre än Kinas/Nord Korea/Ghana, deras behandling av HBTQ personer anses värre än Jemen/Palestina/Irak/Saudiarabien/Somalia och deras krig mot Ukraina anses värre än Israels krig mot Libanon/Iran/Palestina. Vi slutar inte ge bistånd till nämnda länder men vi bojkottar allt från Ryssland.

Det är självklart korrekt att vi bojkottar Ryssland för deras invasion av Ukraina men vi ska inte behandla dem som ett unikum för att vi har lägre förväntningar på icke-vita.

Om undrar varför jag ser en likhet mellan Amerika och Ryssland så...

Ryssarna stred mot de sibiriska folken vilket inte var olikt hur de vita amerikanernas sted mot de amerikanska ursprungsfolken. Intressant nog är det amerikanska ursprungsbefolkningen besläktad med de folk som lever/levde i östra Ryssland. De Euroasiatiska folken som vandrade över till Amerika. Idag lever de i reservat i USA och i republiker i Ryssland.
Citera
2026-07-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
De flesta förväntar sig att vita människor besitter en sorts naturlig modern demokratisk liberala ådra om inte tom en genetik. När vita människor agerar utanför det så tolkas det aldrig med samma kulturella eller socioekonomiska kontexter som är förbehållet tex MENA.

Jag minns själv när vänsterpolitikern Barbro Sörman tex yttrade att svenska män som våldtar är värre då de borde veta bättre. Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/politiker-varre-med-svenska-valdtaksman

Underförstått ger man ett omständigheternas undantag. Samtidigt som det normativt bekräftas att "ja men så är de icke-svenska, det vet ju alla".

Jag vill hävda att samma reaktion kommer när man ser ryssar göra förfärliga saker. Det är som att det vore civilisatoriskt värre att vita människor agerar klandervärt. Rysslands bristande demokrati anses värre än Kinas/Nord Korea/Ghana, deras behandling av HBTQ personer anses värre än Jemen/Palestina/Irak/Saudiarabien/Somalia och deras krig mot Ukraina anses värre än Israels krig mot Libanon/Iran/Palestina. Vi slutar inte ge bistånd till nämnda länder men vi bojkottar allt från Ryssland.

Det är självklart korrekt att vi bojkottar Ryssland för deras invasion av Ukraina men vi ska inte behandla dem som ett unikum för att vi har lägre förväntningar på icke-vita.

Om undrar varför jag ser en likhet mellan Amerika och Ryssland så...

Ryssarna stred mot de sibiriska folken vilket inte var olikt hur de vita amerikanernas sted mot de amerikanska ursprungsfolken. Intressant nog är det amerikanska ursprungsbefolkningen besläktad med de folk som lever/levde i östra Ryssland. De Euroasiatiska folken som vandrade över till Amerika. Idag lever de i reservat i USA och i republiker i Ryssland.
Haha asså va? Nu har du allt tänkt för mycket och virrat in dig i något irrelevant, din virrsoppa!

Här diskuterar vi Rysslands kultur och värderingar som nation. Ryssland är världens största land och har cirka 200 etniciteter.

Om du vill diskutera den vita ryska etniciteten som många typiskt tänker på, får du tänka på att många ”vita ryssar” fortfarande bär på asiatiskt DNA också. Ryssland har aldrig haft en demokratisk upplysning som många västländer, så nog skiljer sig ”vita ryssar” både etniskt och kulturellt från ”vita européer”.

Ryssland påminner mycket om USA, där har du rätt, mer än något europeiskt land, på så sätt att det är ett stort land. Majoriteten av invånarna har inte så stor koll på omvärlden och tror att alla vill bli som de, eftersom de är störst och bäst (i deras ögon). Denna mentalitet, hos vissa, är exakt densamma hos ryssar såväl som hos amerikaner.
Senast redigerad av MjShamona 2026-07-05 kl. 22:34.
Citera
2026-07-26, 19:28
Bannlyst
Ryssar gillar att supa.
Ryssland har släktskap från Grekland från början?
Ryssar är ortodoxer från början av 1000 talet.
Ryssar är ortodoxer en bit in på 2000 talet.
Ryssland är militär stormakt.
Ryssland har stor militär.
Ryssland har makt i Europa.
Ingen bråkar med ryska armén.
Citera
2026-07-26, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Både Japan och Tyskland var högt civiliserade länder och det gjorde demokratin möjlig. Ryssar har alltid varit väldigt efter med ett mycket svagt civilsamhälle. Demokrati i Ryssland har dåliga förutsättningar eftersom folket inte har den civilisatoriska novån som förutsätts för en fungerande demokrati.

Nazister skapade svagt samhälle i Tyskland innan och efter nederlaget 1945. Nazister utrotade andra raser. Nazister är undermänniskor parallell med Ryssar. Ryssland innehar kontinuerlig kapitalism av den aktuella Ryssland.

Nazister är emot demokrati och kapitalism tex. Nazister betyder frågor.
Citera
2026-07-26, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Haha asså va? Nu har du allt tänkt för mycket och virrat in dig i något irrelevant, din virrsoppa!

Här diskuterar vi Rysslands kultur och värderingar som nation. Ryssland är världens största land och har cirka 200 etniciteter.

Om du vill diskutera den vita ryska etniciteten som många typiskt tänker på, får du tänka på att många ”vita ryssar” fortfarande bär på asiatiskt DNA också. Ryssland har aldrig haft en demokratisk upplysning som många västländer, så nog skiljer sig ”vita ryssar” både etniskt och kulturellt från ”vita européer”.

Ryssland påminner mycket om USA, där har du rätt, mer än något europeiskt land, på så sätt att det är ett stort land. Majoriteten av invånarna har inte så stor koll på omvärlden och tror att alla vill bli som de, eftersom de är störst och bäst (i deras ögon). Denna mentalitet, hos vissa, är exakt densamma hos ryssar såväl som hos amerikaner.

När Ryssar diskuteras på flashen betyder det okränkbar ställning.

Många underlägsna Rysslands samhälle av den aktuella världen.

Ryssland är världens största land.
Citera
2026-07-26, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jäkligt egensinnigt folk. Jag har två ryskor på min danskurs, de är belevade och trevliga men man känner att de har en oerhörd känslosamhet i sig, mycket bestämda, tänker helt annorlunda, de skiljer sig så mycket från svenskar att man ser det direkt.

Ryssen är på något sätt europas afrikan, han klarar inte av demokrati utan måste alltid ledas av en despot. Hans liv är att festa hemma och umgås, väst-europens är att arbeta och tjäna pengar.

Ryssland skulle kunna vara världens rikaste land. Om det inte vore för ryssen.

Många i världen är avundsjuk på rysk gas och på rysk olja och på Rysslands stora militär och på Rysslands stora ekonomi.

Borta bra men hemma bäst.
Citera
2026-07-26, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Hade Hitler trots allt rätt med att Ryssar största delen är/var undermännskor?

Jag har även träffat rätt många ryssar och de flesta har varit trevliga.

Sen kom kriget 2022.

Här är Youtube klippet:

https://youtu.be/g5LIaagjAPc

Min fråga till Flashbackarna är vi verkligen så mycket bättre här i väst och Sverige eller tror ni att vi kunde förvänta oss samma vidriga beteende av våra kvinnor om de blir krig och det utdelas generös änkapenning?

Själv vill jag tro vi är bättre men inget förvånar mig längre kanske vi är mer empatiska bara för att vi har det bra.. än så länge.

Techno-beteende är uselhet över huvud taget.
Citera
2026-07-26, 21:09
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka-kille
Ryssar gillar att supa.
Ryssland har släktskap från Grekland från början?
Ryssar är ortodoxer från början av 1000 talet.
Ryssar är ortodoxer en bit in på 2000 talet.
Ryssland är militär stormakt.
Ryssland har stor militär.
Ryssland har makt i Europa.
Ingen bråkar med ryska armén.

Citat:
Nazister skapade svagt samhälle i Tyskland innan och efter nederlaget 1945. Nazister utrotade andra raser. Nazister är undermänniskor parallell med Ryssar. Ryssland innehar kontinuerlig kapitalism av den aktuella Ryssland.

Nazister är emot demokrati och kapitalism tex. Nazister betyder frågor.

Citat:
När Ryssar diskuteras på flashen betyder det okränkbar ställning.

Många underlägsna Rysslands samhälle av den aktuella världen.

Ryssland är världens största land.

Citat:
Många i världen är avundsjuk på rysk gas och på rysk olja och på Rysslands stora militär och på Rysslands stora ekonomi.

Borta bra men hemma bäst.

Är det sommarbarn på botfabriken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in