2026-05-25, 00:00
Medlem
Drickbacks avatar
Ny säsong!!

Tävlande lag
Arsenal, Aston Villa, Bournemouth, Brentford, Brighton, Chelsea, Coventry, Crystal Palace, Everton, Fulham, Hull, Ipswich, Leeds, Liverpool, Manchester City, Manchester United, Newcastle, Nottingham, Sunderland, Tottenham.

Ligan drar igång helgen 21-24/8
Ligan avslutas sön 30/5
Community Shield spelas i Cardiff lör 16/8
Spelschemat släpps fre 19/6

Transfersfönster öppet 15/6 - 1/9 & 1/1 - 1/2

Vad för typ av fotboll får vi se? Får se något nytt?

Länkar
https://www.premierleague.com/en
https://www.thefa.com/
https://www.theifab.com

Matcherna sänds på Viaplay & Prime
Citera
2026-05-25, 00:05
Medlem
Drickbacks avatar
Hur kommer domarna & VAR sköta sig, på vilken nivå lägger de gränserna inte minst i straffområdena. Blir mer som i Champions League där det tillåts mindre fysiskt.

Hur påverkas lagen under ett VM år?

Vilka tävlar om vinsten och vem står överst?
Vilka får slita för att hålla sig kvar?
Vilka är för tunna och åker ur?
Citera
2026-05-25, 00:13
Medlem
skogsburkans avatar
Uniteds tur i år.
Citera
2026-05-25, 00:43
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Uniteds tur i år.

Satt och funderade lite på det där och kom också fram till att United rimligtvis blir det största (enda?) hotet till försvarat guld nästa säsong. City utan Pep lär behöva tid att bygga om. Liverpool med Slot lär inte bli bättre. Övriga göre sig icke besvär typ.

Arteta och co har verkligen lyckats tajma in det här laget så att det är komplett samtidigt som många av dom största konkurrenterna behöver bygga nytt.
Citera
2026-05-25, 01:23
Medlem
Arteta och denna ligatitel kan beskrivas med ordspråket ”även en blind höna…”.

Mikel är en Pep-copycat fast flera gånger dummare. Att han lyckas efter 7 år är givetvis en ego boost, men jag tror inte det kommer göra honom till en bättre tränare.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Arsenal kommer att stöta på betydande problem den här kommande säsongen, även fast man troligen kommer ha starkast trupp även då.

Upprepar han bedriften kommer jag vara mer villig att ändra min åsikt om honom, men jag har sett alldeles för många taktiska missar av honom för att tro att det där är en stjärntränare.
Citera
2026-05-25, 03:32
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag killgissar att det är Londons tur att bli av med ett lag då Brentford kommer trilla ur.

Tydligaste förändringen är fler japaner då det kommer gå förvånande bra för ett lag i Sveriges VMgrupp i sommar.
Citera
2026-05-25, 07:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det mest intressanta mötet blir Millwall-West Ham i Championship!
Citera
2026-05-25, 13:15
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Satt och funderade lite på det där och kom också fram till att United rimligtvis blir det största (enda?) hotet till försvarat guld nästa säsong. City utan Pep lär behöva tid att bygga om. Liverpool med Slot lär inte bli bättre. Övriga göre sig icke besvär typ.

Arteta och co har verkligen lyckats tajma in det här laget så att det är komplett samtidigt som många av dom största konkurrenterna behöver bygga nytt.

Håller med. Arsenal United sen City Liverpool som främsta hot men då måste dom få bitarna på plats. Liverpool måste nog till och med sparka Arne Zloty.
Citera
2026-05-27, 18:15
Medlem
Drickbacks avatar
Matchbollen är släppt.

PUMA STELLAR NITRO™ ULTIMATE carries a distinctive visual identity and will be in action from August 2026.

Its 4x4 panel construction balances airflow and reduces drag to deliver a truer, more accurate flight every time a player strikes it, while a rougher, debossed outer surface is designed to maintain speed and stability as the ball moves through the air.

https://www.premierleague.com/en/news/4670742/new-puma-premier-league-ball-revealed-for-202627-season/
Citera
2026-05-28, 20:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Är större chans för att Man United hamnar utnför topp 5 nästa säsong än att de kommer att utmana Arsenal om titeln.
Citera
2026-05-28, 20:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Arteta och denna ligatitel kan beskrivas med ordspråket ”även en blind höna…”.

Mikel är en Pep-copycat fast flera gånger dummare. Att han lyckas efter 7 år är givetvis en ego boost, men jag tror inte det kommer göra honom till en bättre tränare.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Arsenal kommer att stöta på betydande problem den här kommande säsongen, även fast man troligen kommer ha starkast trupp även då.

Upprepar han bedriften kommer jag vara mer villig att ändra min åsikt om honom, men jag har sett alldeles för många taktiska missar av honom för att tro att det där är en stjärntränare.
Sant ska sägas, så är inte jag Artetas största fan. Men det som han gjorde med AFC denna säsong är rent sagt majestätiskt.

Annars så kan jag helt se hur Arteta är en "Pep-copycat".
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag killgissar att det är Londons tur att bli av med ett lag då Brentford kommer trilla ur.

Tydligaste förändringen är fler japaner då det kommer gå förvånande bra för ett lag i Sveriges VMgrupp i sommar.
Brentford är bland de mer välskickade klubbarna i EPL, och det är en 3-4 andra klubbar som jag skulle säga är favoriter till att ramla ner 26/27.
Citera
2026-05-28, 20:47
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Brentford är bland de mer välskickade klubbarna i EPL, och det är en 3-4 andra klubbar som jag skulle säga är favoriter till att ramla ner 26/27.

Topp 3 på att skicka mail eller vad menar du? Seriöst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in