2026-05-30, 01:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sant ska sägas, så är inte jag Artetas största fan. Men det som han gjorde med AFC denna säsong är rent sagt majestätiskt.

Annars så kan jag helt se hur Arteta är en "Pep-copycat".

Brentford är bland de mer välskickade klubbarna i EPL, och det är en 3-4 andra klubbar som jag skulle säga är favoriter till att ramla ner 26/27.

Rensa din inkorg/PM/personliga meddelanden/chat/lunarstorm vet inte vad du begriper.
Citera
2026-05-30, 13:18
Medlem
Slot sparkad av Pool Iraola tippas ta över
Citera
2026-05-30, 13:23
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Slot sparkad av Pool Iraola tippas ta över
Så skönt för Liverpool. Bra val.
Citera
2026-05-30, 13:35
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Jaha. Då är Liverpools problem över då. Eftersom allt verkar ha varit Slots fel.

Dags att lägga en dålig säsong bakom oss och se framåt. Undrar hur länge det dröjer innan det blir officiellt och ersättare bekräftas.

Edit: He. Redan bekräftat.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2026-05-30 kl. 13:41.
Citera
2026-05-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Så skönt för Liverpool. Bra val.

Kunde inte bry mig mindre tänkte bara tråden behövde komma igång lite.😂
Citera
2026-06-03, 09:55
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool FC fyller 134 år idag, grattis 🥳
Citera
2026-06-04, 20:33
Medlem
Drickbacks avatar
Officiellt: Iraola leder Liverpool
https://www.liverpoolfc.com/news/liverpool-fc-appoint-andoni-iraola-new-head-coach
Citera
2026-06-04, 20:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur kommer det sig egentligen att svenska Liverpool-fans kallar Liverpool før "pool"..? I England så kallas Blackpool för pool, medans smeaknamnet till Liverpool är reds, har aldrig hört/läst en enda britt kalla Liverpool för pool (Liksom smeknamnet till Arsenal är The Gunners).
Citera
2026-06-05, 09:17
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur kommer det sig egentligen att svenska Liverpool-fans kallar Liverpool før "pool"..? I England så kallas Blackpool för pool, medans smeaknamnet till Liverpool är reds, har aldrig hört/läst en enda britt kalla Liverpool för pool (Liksom smeknamnet till Arsenal är The Gunners).
Som med så mycket annat så är det väl lathet/förenkling. Men det är knappast bara svenskar (Liverpool fans eller inte) som använder uttrycket.

Professional Club Abbreviations

Liverpool F.C.: Often casually abbreviated as "Pool" or "The Pool" by fans and international sports commentators, though the club's official nickname are The Reds.

Blackpool F.C.: An English football club (EFL League One) whose name literally ends in "pool".

Hartlepool United F.C.: Another English football club (EFL League Two) that contains "pool".

🤔 På tal om The Gunners. Kallar sig Arsenal fans fortfarande stolt Gooners, eller undviker man det numera med tanke på att det för många, främst yngre, icke fotbollsintresserade, har en helt annan betydelse.
Citera
2026-06-05, 09:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

🤔 På tal om The Gunners. Kallar sig Arsenal fans fortfarande stolt Gooners, eller undviker man det numera med tanke på att det för många, främst yngre, icke fotbollsintresserade, har en helt annan betydelse.

Jag är gammal och gaggig. 😄
Utbilda mig, vad betyder Gooner idag?
Citera
2026-06-05, 09:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag är gammal och gaggig. 😄
Utbilda mig, vad betyder Gooner idag?

Om du är säker

Citera
2026-06-05, 10:49
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Generalen har tendens att göra det. Men där passar ordets mening in bra så han lär alltid fortsätta. Dom flesta andra har gett upp det ordet.

Tror du Iraola blir bra för Pool?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in