Citat:
Ursprungligen postat av
Dampsvans
Vi skulle ta ett glas efter jag hade sprungit Göteborgsvarvet. När jag hade beställt så blir han tillsagd att han måste gå ut för han inte hade ID med sig;
Då vägrade han stå utanför, gav mig alla hans saker och började gå hem till sig så jag fick sno med mig ölglaset bara för hans skull. Det är ofta han hamnar i dessa situationer och när jag frågar varför han inte bara lyssnar så är det alltid servitören/vaktens fel.
Här blir jag lite fundersam. Tycker du din kille ska stå utanför och vänta medan du dricker upp i lugn och ro för att han har glömt sitt leg? Och på vilket sätt var du tvungen att sno med dig ölglaset? Det man gör i en sådan situation är att man antingen sveper eller lämnar drickat, och sedan går man därifrån tillsammans.
Det gäller dock om det är engångsföreteelser. Du säger att han ofta hamnar i sådana situationer, och sådant tröttnar man ju förstås på. När jag pluggade hade jag en kompis som alltid glömde sitt studentleg hemma, vilket gjorde att vi inte kunde gå på studentpubarna utan fick gå till de vanliga krogarna som var mycket dyrare. Men efter ett tag ledsnade jag på det och gick in på studentpuben istället så fick han ta sig hem och hämta studentlegget.
Men vad jag verkligen reagerar på är att han ger dig alla sina saker. Varför i helvete då? Får riktigt dåliga vibbar av den där killen.