2026-05-23, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Invandringsrelaterade frågor är ju för fan det enda de talar om. Folk som har något innanför pannbenet prioriterar andra frågor också. Sjukvård, äldreomsorg o.s.v. Jag spyr på att höra om invandring och då har jag röstat SD och den skorrande fåntratten i de två senaste valen. Det gör jag inte i september
jag bryr mig inte vad du röstar på, bara vi stoppar invandringen nu och gärna med folkomröstning då den vore väldigt tydlig
Citera
2026-05-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
De har redan fattat att SD hamnar i regeringen om de röstar höger, vilket inte känns bra för någon annan än SD:s väljare.
Stämmer inte. SD tolereras mer än V.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v-i-regering-skrammer-oppositionens-valjare
Citera
2026-05-23, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
jag bryr mig inte vad du röstar på, bara vi stoppar invandringen nu och gärna med folkomröstning då den vore väldigt tydlig

Men du fattar ju inte att opinionen kring invandring börjat vända. Och det är Tidös kontraproduktiva politiks fel. Så det funkar. Lita aldrig på en Moderat. Lita inte på en Timbrodemokrat heller för den delen.
Citera
2026-05-23, 20:47
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:

Ja, ja. Rösta du på den lönnfete. Majoriteten har tröttnat på honom och hans ögonbryn som ständigt sitter uppe i hårfästet
Citera
2026-05-23, 20:48
Medlem
Citat:
ja det tror jag om de genomför det, alla riktiga etniska svenskar vill ha stopp på invandringen nu
Inte enligt någon opinionsundersökning, valforskare eller partianalytiker som jag har läst. Men din teori är alltså att tex. miljöpartiet och vänsterpartiets kärnväljare egentligen ser ökade utvisningar och totalstopp för invandring som sina viktigaste hjärtefrågor?
Citera
2026-05-23, 20:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Men du fattar ju inte att opinionen kring invandring börjat vända. Och det är Tidös kontraproduktiva politiks fel. Så det funkar. Lita aldrig på en Moderat. Lita inte på en Timbrodemokrat heller för den delen.
den har inte alls vänts, visa mig bevis för det tack, de röda kommer öka den med flera hundra procent om de vinner valet
Citera
2026-05-23, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Inte enligt någon opinionsundersökning, valforskare eller partianalytiker som jag har läst. Men din teori är alltså att tex. miljöpartiet och vänsterpartiets kärnväljare egentligen ser ökade utvisningar och totalstopp för invandring som sina viktigaste hjärtefrågor?
läs om etniska svenskar vill det, mussar vill alltid ha hit flera mussar så har det alltid varit, en opnionsundersökning säger fö inte mycket heller
Citera
2026-05-23, 20:52
Medlem
Citat:
den har inte alls vänts, visa mig bevis för det tack, de röda kommer öka den med flera hundra procent om de vinner valet
Majoriteten svenskar är inte rasister som du är. Absolut största majoriteten svenskar förstår att invandringen är väldigt nyanserad och komplex fråga, inte svartvitt som högern försöker göra det till i och med sin populism. Och majoriteten svenskar har inga problem med invandrare i sig, tvärtom är man snäll mot invandrare och behandlar dessa likställt med etniska svenskar.
Svensken är godhjärtad, progressiv, således brukar hen välja mer humanistiska val före hat och främlingsfientlighet. Vi dömer folk efter deras handlingar snarare än hudfärg, etnicitet, kön, läggning, religion t.ex. vi är alla människor i grund och botten.

Citat:
läs om etniska svenskar vill det, mussar vill alltid ha hit flera mussar så har det alltid varit, en opnionsundersökning säger fö inte mycket heller
Falsk dikotomi. Finns muslimer som är emot mer invandring med även om majoriteten röstar mot främlingsfientlighet & för en humanistisk jämställd politik som även inkluderar invandrare.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-23 kl. 20:57.
Citera
2026-05-23, 20:52
Medlem
Att rösta SD ger garanterat Ms politik. Mer billig arbetskraftsinvandring från Indien och själv blir du långtidsarbetslös och utförsäkrad. Där har ni Tidö och er framtid. Snart är fattigjonen tillbaka men där inför de deltagaravgift. För att få fler röster gör de väl bäst i att vara tysta, det brukar gynna S.
Citera
2026-05-23, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att rösta SD ger garanterat Ms politik. Mer billig arbetskraftsinvandring från Indien och själv blir du långtidsarbetslös och utförsäkrad. Där har ni Tidö och er framtid. Snart är fattigjonen tillbaka men där inför de deltagaravgift. För att få fler röster gör de väl bäst i att vara tysta, det brukar gynna S.

Blir som Storbritannien snart. Hinduisk höger. Muslimsk vänster.
Citera
2026-05-23, 20:57
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Vi kan se att i samtliga opinionsundersökningar ligger Tidöpartierna långt efter i mätningarna. Vi har endast en gång haft en borgerlig regering som blivit omvald och det var Alliansen. De borgerliga har aldrig varit bra på att imponera på folket och bli valda.

Det är ju uppenbart att prat om skattesänkningar och skatteparadis för miljardärer inte lockar vanligt folk. Svenskar är sossar i grunden.

Jag tror inte att man kan muta sig till en valseger med ytterligare skattesänkningar helt enkelt. Finns det något man kan göra för att vände underläget?

Nej, det är kört. Det borgerliga alternativet har gått vilse i landsbygdsfrieriet samtidigt som de inte lyssnat på vad unga vuxna i storstäder efterfrågar. Så istället för 15-minutersstad får vi "hö hö hö halva priset vid pumpen, jag förstår inte hur världsmarknaden påverkar oljepriset".

Så ett redigt omtag och satsning på städerna istället för 17-åringar i glesbygd, men just nu är förtroendet fett förbrukat. Så kört detta val
Citera
2026-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det blev S tvingade till att gå med på för att C och L skulle godkänna S+MP som regering.
Det kostar att inte ha 50+% liksom nuvarande regering, ge och ta vilket många inte förstår utan klagar på att man inte får igenom partiets politik/löften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in