Citat:
Ursprungligen postat av
DayNite
Jag har undrat länge varför alla spöken i diverse program är från 1800 talet och klädda i hög hatt eller lång vit klänning
Finns ingen som beskrivit ett spöke som en asiat eller svart ? Eller från 1970 happie?hårdrockare ? Eller eskimå ....
Alltid samma beskrivning av spöken , varför ?
Folk har gått bort i olika generationer så det borde finnas från olika tidsepoker eller och klädstilar? Eller?
Så är det ju INTE. De riktiga är andar från människor och sådana finns med olika utseenden, även djur

Inget konstigt att i Sverige dominerar svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DayNite
Ja bra fundering, eller funktionsnedsatta ? Downsiar? Spöken som stammar ?
Listan kan göras lång ,
Tack för alla inspel, jag har frågat likande på Tik Tok spöklives då blir man bannad ..
Då var min fråga varför det inte "mörkhyade spöken" det gick inte hem i denna PK värld
Det finns det ju.
Jag kan INTE se/kommunicera själv, men de som kan har beskrivit förfäder, som efterlevande känt igen på beskrivningen, och t ex:
en svagbegåvad, som levde kvar länge för att ville ha rättvisa efter misshandel av arbetsgivare,
barn som dött i tuberkulos,
någon beskriven som liknande Harlekin
en mycket elak präst, som inte vågade gå vidare av rädsla för skärselden p g a vad han hade gjort,
vanliga personer även från nära nutid
alkoholist som hade blivit mördad...
Plus en massa som gått vidare men HÄLSAR PÅ släktingar eller i byggnader som de har stark anknytning till...