2026-05-22, 13:44
  #37
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/insandare/darfor-bor-aven-man-bara-baddrakt/

Jag tänker fortsätta med badbyxor. Hur gör ni?


Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Finns det nåt alternativ?

Insändarskribenten nämner att han använder dam-baddräkt, men min FB-dase är så stor, så jag behöver en för MÄN, med gravid-mage.

Så, karln på bilden (från 1926) hade ju väldigt tjusig dräkt, skulle tänka mig att ha en sådan.
Tror det värmer lite också, behövs för ett kylslaget Östersjön och oss badkrukor.

Nu har jag större åderpåle än era små blyertspennor tillsammans, samt vistas i ett land där solen faktiskt kan skada. Använder xxxxl-badbyxor och en UV-blockerande tröja om jag ska vistas i solen längre stunder. Tröjan trär jag över kukhuvet.

Självklart fortsätter jag med "badbyxor".

Låter som ett PR-trick det här.
Citera
2026-05-22, 14:27
  #38
Medlem
Karmans avatar
Det var det löjligaste jag hört. När man badar är det väl sällan sådana tillbud att man måste synas med varselfärger för att kunna bli räddad? Tror aldrig jag varit med om det. Annat är det när man simmar i öppen sjö, då har ju folk ofta en sån där orange "släpboj" för att synas och inte bli påkörda av någon båt.
Citera
2026-05-22, 15:04
  #39
Medlem
För de som åker båt är det väl en ganska bra ide för övriga män så räcker det med att de slutar dricka och bada, så skulle färre drunkna.
Citera
2026-05-22, 15:28
  #40
Medlem
Fangfaces avatar
Ingen bör bära baddräkt.
Citera
2026-05-22, 16:13
  #41
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Badshorts räcker bra för mig!
Citera
2026-05-22, 16:18
  #42
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Finns det nåt alternativ?

Insändarskribenten nämner att han använder dam-baddräkt, men min FB-dase är så stor, så jag behöver en för MÄN, med gravid-mage.

Så, karln på bilden (från 1926) hade ju väldigt tjusig dräkt, skulle tänka mig att ha en sådan.
Tror det värmer lite också, behövs för ett kylslaget Östersjön och oss badkrukor.
Jag måste bada i burkini för att få plats med kuken.
Citera
2026-05-22, 16:19
  #43
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det var det löjligaste jag hört. När man badar är det väl sällan sådana tillbud att man måste synas med varselfärger för att kunna bli räddad? Tror aldrig jag varit med om det. Annat är det när man simmar i öppen sjö, då har ju folk ofta en sån där orange "släpboj" för att synas och inte bli påkörda av någon båt.
Tja, det är ju en grej att ju större yta och grällare tyg desto enklare blir man att se under vattnet, så det stämmer nog.
Citera
2026-05-22, 17:00
  #44
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Men om jag tar på mig en baddräkt så ser ju inte folk på stranden mina jättecoola tatueringar..

Nä det går inte
Citera
2026-05-22, 17:20
  #45
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Alexanders frisyr, dreadlocks, verkar vara farlig, när det gäller säkerhet i poolen.
Jag tror att det är samme Alexander som SVT skev om häromdagen:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a-kassorna-ligger-nere-betalning-kan-forsenas

Dreadlocksen kan fastna i poolens filter, om Alexander har otur.
-Men Alex verkar bara hålla på med "digitala vattensporter" på grund av sin autism:
Jag är en aktiv 34 åring med autism/ADHD som utövar (digitala) vattensporter på min fritid
https://alexanderforselius.blogspot.com/
Jaså det är den Alex som skrev insändaren. Jag tyckte att jag kände igen efternamnet.
Han brukade ofta vara vid framnäsbadet i Lisch i olika badkläder (någon lång svart taliban skjorta?) och på vintrarna körde han snöyoga på lite olika ställen i stan.
Citera
2026-05-22, 17:50
  #46
Medlem
Zaedrewss avatar
Men för män heter det inte baddräkt! Våtdräkt däremot ät ju helt ok. Även Triathlondräkt funkar. De flesta kör väl även med dessa icke ok färger som svart eller grått. När orange eller rosa ju är att föredra utifrån säkerhetsskäl.
Citera
2026-05-23, 04:33
  #47
Medlem
Moobs avatar
Speedos och bikini räcker för mig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in