2026-05-22, 11:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Vi är skapta för att bada nakna. Men en neonfärgad badmössa kanske kan lösa säkerhetsfrågan?
Citera
2026-05-22, 11:20
Medlem
Smart att sätta in en svart/vit bild som ex på färgstark baddräkt. Ska man vara riktigt säker ska man väl ha flytboj med lina till en. Livet är inte helt säkert!
Citera
2026-05-22, 11:23
Medlem
Jordgubbes avatar
Nyheten härom dan om att det är svårt att se drunknade djupt om mörka badbrallor, var lite oväntad. Hur stort är det problemet egentligen i förhållande till hur många som simmar. Men samtidigt ett bra tips. Neongröna badbrallor kanske gör skillnad.

Kunde man inte uppfinna en liten "knapp" man har på badbrallorna eller baddräkten - som om den under för lång tid befunnit sig för djupt, skall lossna, stiga till ytan och sända en liten rökpuff. En nödraket alltså. Vem tar den bollen, Draknästet nästa.

Den svarta dräkten i Dn-insänaren tycker jag inte helt uppfyller det där om att skydda mot solen. Då skulle det vara mer den typ som de som åker skridsko 5000 m har, dvs med huva, som också skyddar axlar etc.

Jag skulle vilja ha sådana där gamla randiga baddräkter. De är svåra att hitta, men typ. Det vore roligt att ha om man har gäster och alla skall bada i sjön. När man badar själv vill man ju tvåla in sig, så då är det opraktiskt.
Senast redigerad av Jordgubbe 2026-05-22 kl. 11:27.
Citera
2026-05-22, 11:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Ah DN. De fortsätter sitt kulturkrig mot maskulinitet och män.

Att någon ens skulle få för sig att betala något för deras lögner och propaganda är bara tragiskt.
Citera
2026-05-22, 12:06
Medlem
Tycker det är omöjligt att veta när folk trollar i insändare nuförtiden eller bara är allmänt spritt språngande.
Citera
2026-05-22, 12:25
Medlem
Så blek och fet gäller inte längre ☹️
Citera
2026-05-22, 12:30
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Nyheten härom dan om att det är svårt att se drunknade djupt om mörka badbrallor, var lite oväntad. Hur stort är det problemet egentligen i förhållande till hur många som simmar. Men samtidigt ett bra tips. Neongröna badbrallor kanske gör skillnad.

Kunde man inte uppfinna en liten "knapp" man har på badbrallorna eller baddräkten - som om den under för lång tid befunnit sig för djupt, skall lossna, stiga till ytan och sända en liten rökpuff. En nödraket alltså. Vem tar den bollen, Draknästet nästa.

Den svarta dräkten i Dn-insänaren tycker jag inte helt uppfyller det där om att skydda mot solen. Då skulle det vara mer den typ som de som åker skridsko 5000 m har, dvs med huva, som också skyddar axlar etc.

Jag skulle vilja ha sådana där gamla randiga baddräkter. De är svåra att hitta, men typ. Det vore roligt att ha om man har gäster och alla skall bada i sjön. När man badar själv vill man ju tvåla in sig, så då är det opraktiskt.

När man solar ska man sitta insmord med tjocka lager av solkräm, solskyddsfaktor 50, påklädd under ett träd. Glöm inte solhatten och var inte ute mer än tio minuter!
Citera
2026-05-22, 13:02
Medlem
.Mlyric.s avatar
Skydda mot sol? Jag behöver mycket mer sol. Skulle aldrig bära baddräkt.
Citera
2026-05-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/insandare/darfor-bor-aven-man-bara-baddrakt/

Färgstarka badkläder kan vara avgörande för att bli upptäckt och räddad vid ett tillbud i sjö eller till havs. Killar, våga använd baddräkt som dessutom skyddar mot solen, skriver Alexander Forselius.

Jag tänker fortsätta med badbyxor. Hur gör ni?

Jag är som en delfin i vattnet så här behövs inga signalfärger. Skulle jag mot förmodan ändå drunkna av någon anledning så får man väl acceptera att ens tid är kommen.
Citera
2026-05-22, 13:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Haha! JÄVLAR!

Ok den lallaren verkar fått en hang-up på bad? Han pratar om vinterbadets baksidor på sin blog.

Men fine, karln har autism och det är tungt i sig och man kan fastna på prylar så... man ska väl inte döma antar jag? Å andra sidan ska man inte sluta dricka öl när man ska sommarbada heller...

Håller med.
Men många har problem med hälsan, och Alex gör vad han kan, troligen.
(Många har också problem med A-kassan och badbyxor kanske)

Men jag fattar inte kopplingen med att män/pojkar MÅSTE ha baddräkt för att vara säker i badet? Alla gör som de vill givetvis, men män/pojkar ska ha badbyxor i det "offentliga" på stranden/i poolen. Baddräkt är väl OK, men enligt Alex så ska alla män ha baddräkt "för säkerhets skull".. -TRAMS!

MVH
Kraftfoder som har jobbat som livräddare i Texas.
("Badvakt", tyvärr inte med Pamela Andersson)
Citera
2026-05-22, 13:39
Medlem
DeWaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/insandare/darfor-bor-aven-man-bara-baddrakt/

Jag tänker fortsätta med badbyxor. Hur gör ni?

Det börjar gå för långt. Nu ska män bära baddräkt?
Citera
2026-05-22, 13:42
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Mlyric.
Skydda mot sol? Jag behöver mycket mer sol. Skulle aldrig bära baddräkt.
Vad menar du med "behöver"?

"I juni och juli kan det räcka att vara ute i solen i kortärmad tröja och shorts en kvart några gånger i veckan ...", https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter/d-vitamin/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in