2026-05-22, 06:48
  #1
Avstängd
https://www.dn.se/insandare/darfor-bor-aven-man-bara-baddrakt/
Citat:
INSÄNDARE. Färgstarka badkläder kan vara avgörande för att bli upptäckt och räddad vid ett tillbud i sjö eller till havs. Killar, våga använd baddräkt som dessutom skyddar mot solen, skriver Alexander Forselius.
Jag tänker fortsätta med badbyxor. Hur gör ni?
Citera
2026-05-22, 06:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag tänker fortsätta med badbyxor. Hur gör ni?

Finns det nåt alternativ?

Insändarskribenten nämner att han använder dam-baddräkt, men min FB-dase är så stor, så jag behöver en för MÄN, med gravid-mage.

Så, karln på bilden (från 1926) hade ju väldigt tjusig dräkt, skulle tänka mig att ha en sådan.
Tror det värmer lite också, behövs för ett kylslaget Östersjön och oss badkrukor.
Citera
2026-05-22, 07:09
  #3
Medlem
grungewhores avatar
Eftersom jag för det mesta endast doppar tårna och mest har vansinnigt snygga badbyxor som prydnad för att ta fokus från min växande lekamen så tror jag att jag är safe.
Citera
2026-05-22, 07:24
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Undra om han har flytväst, hjälm och säkerhetsbälte när han är ute och går också.

I sak har han rätt men de flesta som dör när de badar är övermodiga eller packade och något annat plagg hade inte räddat dem.

Det är farligt att leva - man kan dö!
Citera
2026-05-22, 07:29
  #5
Avstängd
Comitiums avatar
Men jag HAR baddräkt. Speedo.

På varuhuset hade de förra året en Bad shop. När turisterna såg skylten skyndade de dit.
Citera
2026-05-22, 07:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/insandare/darfor-bor-aven-man-bara-baddrakt/

Jag tänker fortsätta med badbyxor. Hur gör ni?
Badar naken
Citera
2026-05-22, 07:37
  #7
Medlem
Nej fy fasiken!
Finns inget värre än att behöva se på folk med bonnabränna.
Det är bättre att folk börjar använda badankor i större omfattning när de är ute och simmar i havet.
Citera
2026-05-22, 07:47
  #8
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Eftersom jag för det mesta endast doppar tårna och mest har vansinnigt snygga badbyxor som prydnad för att ta fokus från min växande lekamen så tror jag att jag är safe.

Bara tårna? Då skall du väl ha strumpor på dig och inget annat?
Citera
2026-05-22, 07:49
  #9
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Bara tårna? Då skall du väl ha strumpor på dig och inget annat?
Det verkar lite eljest att skydda den del jag faktiskt sänker i vatten. Byxor/dräkt är ju för att skyla de delar samhället bestämt ska vara privata.

Eller tänkte du att de bör vara extra färgglada ifall sjöräddningen behöver hitta tårna?
Citera
2026-05-22, 07:50
  #10
Medlem
zombie-nations avatar
Vet inte om det hjälper en att bli räddad. Man har väl badshorts. Och när man kommer upp tar man på en tröja direkt, annars bränner man ju ihjäl sig. Har en tunn badrock också, den rockar.
Citera
2026-05-22, 07:51
  #11
Medlem
Onanikrems avatar
Har alltid en Borat mankini i neongrönt när jag badar, hur så?
Citera
2026-05-22, 07:51
  #12
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det verkar lite eljest att skydda den del jag faktiskt sänker i vatten. Byxor/dräkt är ju för att skyla de delar samhället bestämt ska vara privata.

Eller tänkte du att de bör vara extra färgglada ifall sjöräddningen behöver hitta tårna?


Det sista, samt att fotfetischister kan känna sig blåsta på tånäckande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in