2026-05-21, 19:39
Medlem
Flenzenstocks avatar
Jag har två invandrare på jobbet som inte kan prata ordentlig svenska utan bryter på sitt eget språk. En chilenska som pratar precis som Alejandro Fuentes Bergström och en kinesiska. Jag funderar på om man borde prata med dom på samma sätt som dom pratar till mig så kanske dom förstår bättre och blir hedrade.

Luciana! Så bra do jovvar! Till echempel i dag. Ska du vada vastu?
Wen wen! Sitt på lumpan å skliv lappoten.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av Flenzenstock 2026-05-21 kl. 20:17.
Citera
2026-05-21, 19:48
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej, jag pratar helt vanlig svenska med mina invandrarvänner, hur ska de annars lära sig vårt språk!
Citera
2026-05-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Jag har två invandrare på jobbet som inte kan prata ordentlig svenska utan bryter på sitt eget språk. En chilenska som pratar precis som Alejandro Fuentes Bergström och en kinesiska. Jag funderar på om man borde prata med dom på samma sätt som dom pratar till mig så kanske dom förstår bättre och blir hedrade.

Wen wen! Sitt på lumpan å skliv lappot.

Vad tycker ni?

Det kallas för pigeon-english och är knappast något som dina kollegor förväntar sig = en dumförklaring
Citera
2026-05-21, 19:49
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, man pratar svenska med dem. Har de inte varit här så länge tar de till sig och lär. Chilenaren torde dock varit här länge och är nog obildbar vid det här laget.
Citera
2026-05-21, 19:52
Medlem
Eurodiscos avatar
Nej du pratar naturligtvis svenska med dom.om dom inte fattar så får dom lära sig
Citera
2026-05-21, 19:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock

Wen wen! Sitt på lumpan å skliv lappot.

Vad tycker ni?

Du måste trolla. Hur fan kan man ens tro att detta är en bra idé
Citera
2026-05-21, 20:03
Medlem
Flenzenstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du måste trolla. Hur fan kan man ens tro att detta är en bra idé
Jag förstår inte hur du menar?
Citera
2026-05-21, 20:05
Medlem
Wikitomtes avatar
Det bästa är nog att prata svensk svenska men är osäker. Känner inga invandrare och på jobbet är det babbefritt tack och lov.
Citera
2026-05-21, 20:27
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Varför jobbar du med massa invandrare?
Citera
2026-05-21, 20:44
Medlem
TheJesuits avatar
Ofta pratar men språk på det sätt man bemöts med, undermedvetet. Det innebär inte att man pratar dålig svenska, men man använder nog enklare ord och enklare kortare meningar. Smart drag, för målet är ju att bli förstådd.
Citera
2026-05-21, 20:46
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014

Det förekommer, en god vän extraknäcker som vakt på häktet, jobbar med många invandrare skojar han om. Och så är det ju, dessvärre.
Citera
2026-05-21, 20:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Sällan man får välja sina arbetskamrater. Utlänningar finns invoterade mest överallt idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in