2026-05-23, 12:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det med baby skrev jag bara för att göra ett extra TYDLIGT exempel, men du begriper fortfarande inte. Du fortsätter hävda att hjärnan inte behöver träning!
De, som inte har tänkt tillräckligt, har inte kommit upp till sin IQpotential...

Nej det är du som vägrar acceptera att IQ är genetiskt drivet och att det inte går att förändra sin IQ. Inte heller kan man förändra sin personligt, såväl som man inte kan förändra utseendet på ens näsa.
Citera
2026-05-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Menar du att TS är den smarta?

Tänk efter vilket klientel som faktiskt uppehåller sig här. Folk med åtskilliga tusentals inlägg på sina konton, vilka till övervägande del tillsynes består av oväsentliga resonemang av tämligen juvenil nivå. De tillbringar större delen av sina liv framför skärmarna, och vad tillför många av dessa egentligen? Absolut inget, sannolikt varken här eller anorstädes. De far mest omkring i trådarna och skapar oreda genom att vara fåfängt kontroversiella utan minsta tillstymmelse till meningsfull poäng. Här återfinns knarkarna, torskarna och allehanda annat löst folk. Tror du verkligen att några av dessa besitter någon högre intelligens?

Bara så att du förstår, det är en retorisk fråga. Du behöver således inte besvara frågan.
Citera
2026-05-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du målar upp en falsk dikotomi. Jag påpekar bara att det enda ditt exempel med VD som var tränare säger just det. Att du drar slutsatsen att jag inte vet om att det är viktigt med god anknytning till sina barn är bara dina fantasifoster som talar. Du är besatt av mig efter att jag avslöjat vilken charlatan du är. Alla här inne kan se det men de är väl också underlägsna och korkade. Alla är idioter
Gällande besatthet.
Jag SVARAR på de många lögnerna,
som ni HITTAR PÅ om mig sedan över två år,
så det verkar snarare, som det är ni som är besatta...

Gällande VD började det med att du kom med det korkade svaret:
Citat:
Vad tänker du att dina exempel säger? Förutom att de ställde upp. Att en VD ställer upp säger inte mer än att han - ställde upp.
Det svarade jag utförligt på visande att du är korkad...
Citat:
Mitt svar berörde inte ens det jag blir anklagad för att inte ha någon koll på. Vad är korkat? Jag frågar igen. Konkretisera.

Du har krävt konkretisering flera gånger, fastän det fanns konkreticering i posten, som du hade citerat, men du hade klippt bort...
Citat:
OM du begriper att bra kontakt med barnen är viktigt, varför skrev du då så korkat svar om det?

Du har inte avslöjat ett dugg, din idiot, för alla era påståenden om mig är lögner och korkade slutsatser. Nu kommer du med ytterligare idiotier. Varför skulle jag grooma barn till fotboll när jag har talat om att det är en av de andra stora sporterna, som jag lett två klubbar från botten till Sverigeeliten i...? Ni fortsätter att inte ens klara av att tänka att det går att göra det jag GJORT...
Ni bevisar om och om igen att ni är korkade OCH skitpersoner...
och vid ditt upprepade krav på konkreticering:
Citat:
Det ena svarade jag ju på i text som du KLIPPTE BORT i citatet
Och varför skulle jag inte ha företag, din idiot? Det har jag ju haft ända sedan jag gick i gymnasiet. Totalt fem. (Det jag startade i gymnasiet är nedlagt, mitt största är sålt, flera lever än...

Vad mer dumt och lögner om mig har du att säga?
Citera
2026-05-23, 13:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej du är ute och cyklar med denna slutsats.

Det jag inte förstår är vad du menar med att "gruppen är outliers/avvikande?" Vilken grupp? Dom intelligenta med hög narcissism, låg narcissism? Dom ointelligenta? Vad menar du?

Är det att du ännu en gång hävdar att "dom flesta smarta personer skryter inte om att dom är smarta", där du menar att dom som gör det är "avvikande"? I så fall har du fel, det är inte intelligens som styr huruvida någon skryter eller inte, det är t.ex. narcissism. Och graden av narcissism är normalfördelad.

Eller hävdar du att det finns ett negativt samband mellan intelligens och narcissism? I så fall har du fel där med.

Jösses, hur kan det finnas så mycket människor som tror att det är samma sak att tycka något som att veta något. =)
Jag säger 'Det är inte normalt att skryta om sin intelligens, dom som gör det är avvikare'. Du går en nivå djupare och säger 'Dom som avviker är narcissister'. Och jag håller med om det. Jag säger 'att' och du säger 'detta är varför att'. Samma sak - olika nivåer.

Gruppen i det här fallet är alltså 'intelligenta människor' - intelligens är inte en faktor utan en förutsättning. Vi lägger till faktorn 'skryta om sin intelligens' och ser att det är normalfördelat inom gruppen - dom allra flesta gör inte detta. Dom som faller utanför gausskurvan är avvikande. Där slutar min analys här i tråden. Du går vidare och förklarar varför dom är avvikande - för att dom är narcissister. En slutsats som jag håller med om, men jag har inte tagit upp den eftersom jag personligen inte är intresserad varför utan nöjer mig med att konstatera att dom gör det

Vi. Håller. Med. Varandra.
Citera
2026-05-23, 13:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag säger 'Det är inte normalt att skryta om sin intelligens, dom som gör det är avvikare'. Du går en nivå djupare och säger 'Dom som avviker är narcissister'. Och jag håller med om det. Jag säger 'att' och du säger 'detta är varför att'. Samma sak - olika nivåer.

Gruppen i det här fallet är alltså 'intelligenta människor' - intelligens är inte en faktor utan en förutsättning. Vi lägger till faktorn 'skryta om sin intelligens' och ser att det är normalfördelat inom gruppen - dom allra flesta gör inte detta. Dom som faller utanför gausskurvan är avvikande. Där slutar min analys här i tråden. Du går vidare och förklarar varför dom är avvikande - för att dom är narcissister. En slutsats som jag håller med om, men jag har inte tagit upp den eftersom jag personligen inte är intresserad varför utan nöjer mig med att konstatera att dom gör det

Vi. Håller. Med. Varandra.

Nej jag skulle tro att dom flesta (dom som befinner sig runt 50 på narcissistskalan från 0-100) skryter ibland. Dom som inte skryter alls är nog dom avvikande. Hur skulle annars personer skilja sig åt som ligger på 50 vs på 10?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-05-23 kl. 13:31.
Citera
2026-05-23, 13:31
Medlem
Att man inte håller med någon
Citera
2026-05-23, 13:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej jag skulle tro att dom flesta (dom som befinner sig runt 50 på narcissistskalan från 0-100) skryter ibland. Dom som inte skryter alls är nog dom avvikande.
Givetvis är det så, alla skryter ibland. Jag kunde ha varit tydligare och sagt att jag menar dom har gjort det till en vana är dom som avviker. Och mycket riktigt, dom som inte gör alls avviker helt enkelt åt andra hållet. Det var helt klart otydligt från min sida.
Citera
2026-05-23, 14:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Gällande besatthet.
Jag SVARAR på de många lögnerna,
som ni HITTAR PÅ om mig sedan över två år,
så det verkar snarare, som det är ni som är besatta...

Gällande VD började det med att du kom med det korkade svaret:

Det svarade jag utförligt på visande att du är korkad...

Du har krävt konkretisering flera gånger, fastän det fanns konkreticering i posten, som du hade citerat, men du hade klippt bort...

och vid ditt upprepade krav på konkreticering:

Vad mer dumt och lögner om mig har du att säga?
Du försöker koppla ihop saker du saknar belägg för. Åtminstone har du inte belagt hur det hör ihop så som du vill framställa det. Som andra påpekat för dig är korrelation inte samma sak som koherens vilket mitt första inlägg påpekade. Du har fortfarande inte besvarat varför det är så.

Du skrev
Citat:
Du begriper inte ens att det var svar på att klara av BÅDE vara smart i yrkeslivet och i privatlivet, att ha bra kontakt med sina barn...

Har någon påstått motsatsen? Nej.
Alltså skapar du ett falskt narrativ och besvarar det falska narrativet = win/win. Känner du till Dunning-Kruger-effekten?
Det är antagligen en av många förklaringar till varför du inte kan diskutera med andra.

Citera
2026-05-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det stämmer att intelligensen är jämnt fördelad (normalfördelad) och om Sverige har 1% av alla de intelligentaste på jorden (som MENSA antyder) så har vi säkert också de 1% dummaste bara att de är för dumma för att organisera sig. Men de syns i tråden t.ex.

Du behöver nog slå upp vad normalfördelning betyder.

Och nej, Mensas medlemsantal i Sverige säger ingenting om att vi har 1 % av de intelligentaste personerna på jorden eller inte.

Och det är också fel i sak att Sverige skulle ha 1% av de smartaste på jorden.

Senast redigerad av Schmackk 2026-05-23 kl. 14:30.
Citera
2026-05-23, 14:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Du behöver nog slå upp vad normalfördelning betyder.

Och nej, Mensas medlemsantal i Sverige säger ingenting om att vi har 1 % av de intelligentaste personerna på jorden eller inte.

Och det är också fel i sak att Sverige skulle ha 1% av de smartaste på jorden.

Jag är matematiker. Att säga emot mig och statistik är Dunning Kruger, newbie.
Citera
2026-05-23, 14:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag säger 'Det är inte normalt att skryta om sin intelligens, dom som gör det är avvikare'.
Detta är absolut rätt. Einstein skulle aldrig sagt inför någon annan att han var intelligent. Om man är intelligent så är det en vardag att vara intelligent. Jag går inte runt och säger att jag är en man. Musk går inte runt och säger att han är rik. Bara de som håller på att bli rika säger att de är rika.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-23 kl. 14:36.
Citera
2026-05-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är matematiker. Att säga emot mig och statistik är Dunning Kruger, newbie.

Jag har svårt att tro att du skulle vara matematiker med tanke på att du tror att

1) antalet medlemmar i mensa säger något om hur stor andel av världens högintelligenta personer som bor i Sverige,

2) 1% av världens intelligentaste personer bor i Sverige,

3) ett land som har 1% av de smartaste individerna också har 1% av de dummaste.

Det är förstås möjligt att du är ”matematiker”, men en väldigt dålig sådan. En person som gått ut gymnasiet förstår nämligen att antalet medlemmar i Mensa beror på att svenskar gillar föreningar - snarare än att det skulle bo särskilt många extremintelligenta personer just här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in