Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Jag kan faktiskt göra det, men det har jag gjort så mycket redan. Jag tyckte detta var ett intressant alternativt ämne.
Den som följer normen får luta sig tillbaka, repetera 'bevis?' gång på gång och känna sig smart medans den utfrågade tvingas göra intensivt epistemiskt arbete för någon som inte bryr sig. Arbete som normföljaren aldrig skulle göra, bekvämligheten i att kunna vara ifrågasättaren istället för den ifrågasatte är massiv.
Nu har jag inte stenkoll på alla dina inlägg etc. Så kan ha missat biten som handlade om Gud skapade Big Bang. Jag blev bara nyfiken, för jag tycker inte att det är uppenbart att Gud skapade Big Bang.
Du verkar se ateister som normen. Jag är varken ateist eller kristen, så har inte valt sida. Vad jag är, det tycker jag kvittar. Jag ser mig inte riktigt som någon normföljare när det gäller religion. Sedan är jag inte så värst insatt när det gäller Big Bang. Men visst, baserat på det jag vet så tror jag på det. Men återigen, jag har inte valt sida. Bestämt att Big Bang antingen uppkom genom slumpen eller från intet, eller att någon eller något skapade Big Bang.
Ändå tycker du att jag ska bygga upp mitt fall för ateism, förklara vad som skapade Big Bang etc. När jag ärligt talat bara ville veta varför det är så uppenbart att Gud skapade Big Bang.