2026-05-28, 22:28
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Tror du att en arkeolog har skrivit detta?

"This archaeological evidence directly opposes previous beliefs that the pyramids were the result of intensive slave labor."

Om det inte är en arkeolog är det ju en, i mitt tycket, galenpanna som förvanskar arkeologernas viktiga arbete. Varför har du ingen respekt för arkeologer?
"So the sentiment of the quote is well-supported by real archaeologists, but the specific phrasing you shared doesn't appear to come directly from any of them."
Enligt AI. Informationen är alltså 100% arkeologiskt korrekt, och du fortsätter ditt mönster att håna och förolämpa forskare när deras resultat inte är vad du vill.
Citera
2026-05-28, 22:34
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Kyrkan får fixa sina egna byggnader. Kan de inte det får de väl sälja.
Det är ganska vanligt att kyrkor byggs om till mer användbara lokaler.
De går ju med sin skramlade skål och söker donationer i kyrkan. Men det kanske inte alltid räcker, varför ska inte skattepengar gå till kyrkor? En betydlig del av sverige är ju ändå kristna, borde inte de tillgodoses? De betalar skatt som alla andra, om de vill att deras skattepengar går till kyrkor så borde det inte vara något fel med det, om du då förnekar dom deras kyrkor så blir det som om du snor deras pengar.
Citera
2026-05-28, 22:44
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Enligt AI.
Jag debatterar inte med AI.
AI:n är tränad för att ge dig det svar du vill ha.
Inte nödvändigtvis det som är sant.
Ungefär som en präst alltså.
Citera
2026-05-28, 22:46
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
De går ju med sin skramlade skål och söker donationer i kyrkan. Men det kanske inte alltid räcker, varför ska inte skattepengar gå till kyrkor?
Du vet varför. Jag har varit väldigt uttrycksfull om det.
Citera
2026-05-28, 22:46
Medlem
Public Enemys avatar
Vem är Jultomten?
Citera
2026-05-28, 22:49
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag debatterar inte med AI.
AI:n är tränad för att ge dig det svar du vill ha.
Inte nödvändigtvis det som är sant.
Ungefär som en präst alltså.
Eftersom du argumenterar oärligt så är det AI som du får. Hade jag vetat att min energi bemöttes med värdighet hade jag lagt energi, men eftersom du bajsar på folks energi och svarar med den symboliska motsvarigheten till "du är dum" på långa texter med invecklade argument och källor så får du ta vad du får.
Citera
2026-05-28, 22:50
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du vet varför. Jag har varit väldigt uttrycksfull om det.
Du tycker att dina åsikter ger dig rätten att stjäla folks skattepengar?
Citera
2026-05-28, 22:56
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Eftersom du argumenterar oärligt så är det AI som du får. Hade jag vetat att min energi bemöttes med värdighet hade jag lagt energi, men eftersom du bajsar på folks energi och svarar med den symboliska motsvarigheten till "du är dum" på långa texter med invecklade argument och källor så får du ta vad du får.
Du har inte visat upp någon källa på att den allmänna arkeologiska uppfattningen är att de inte hade slavar i Egypten när de byggde pyramiderna. Vad det nu har med tråden att göra. Du ljuger om det och du försöker hitta vinklingar från AI-prästen som ska bekräfta din ogrundade och omotiverade ståndpunkt, som du väl egentligen bara antog nu för att säga emot mig. Åter igen visar du att du inte förstår någonting om varken källkritik eller hederligt uppförande. Som sagt, helvetet väntar på dig. Biljetten är redan utskriven.
Citera
2026-05-28, 22:57
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Du tycker att dina åsikter ger dig rätten att stjäla folks skattepengar?
Japp. Tillsammans med andra människor som har liknande åsikter. Det kallas demokrati. Är du emot demokrati?
Citera
2026-05-28, 22:58
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du har inte visat upp någon källa på att den allmänna arkeologiska uppfattningen är att de inte hade slavar i Egypten när de byggde pyramiderna. Vad det nu har med tråden att göra. Du ljuger om det och du försöker hitta vinklingar från AI-prästen som ska bekräfta din ogrundade och motiverade ståndpunkt, som du väl egentligen bara antog nu för att säga emot mig. Åter igen visar du att du inte förstår någonting om varken källkritik eller hederligt uppförande. Som sagt, helvetet väntar på dig. Biljetten är redan utskriven.
Alltså va. Jag har inte ens en aning om vad ni bråkar om, detta är inte min sak. Jag enbart klistrade in citatet som du skrev var fel i AI och den sa att det var sant. Jag orkar inte lägga mer energi på detta, även om jag hittade 12 källor så skulle du bara kalla dom dumma. Seriöst vad är det med dig.
Citera
2026-05-28, 23:00
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Alltså va. Jag har inte ens en aning om vad ni bråkar om, detta är inte min sak. Jag enbart klistrade in citatet som du var fel i AI och den sa att det var sant. Jag orkar inte lägga mer energi på detta, även om jag hittade 12 källor så skulle du bara kalla dom dumma. Seriöst vad är det med dig.
Jag debatterar inte med AI och jag accepterar inte AI som källa på att något "är sant".

Man måste ju vara riktigt ordentligt skadad i huvudet om man tror att AI är en bra vetenskaplig källa.

Men du tror ju att Bibeln är vetenskap, så jag borde väl inte bli helt förvånad kanske.
Citera
2026-05-28, 23:01
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Japp. Tillsammans med andra människor som har liknande åsikter. Det kallas demokrati. Är du emot demokrati?
https://www.varldenidag.se/nyheter/52-kallar-sig-kristna-men-fa-gar-i-kyrkan/378476
52% vill ha kyrkor, då blir det kyrkor. Demokrati!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in