2026-05-19, 09:03
Medlem
Du är skyldig till dåligt omdöme inget mer än så
Du vinner inget på att berätta
Låt det bli en läxa
Citera
2026-05-19, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
Han blev trött och onykter. Vi kan umgås med folk och vara på fest utan att sitta ihop.

Ingenting ska läggas på han, han har inte gjort något fel.
Sjukt att du lät det fortgå när han uppenbarligen ville ha mer än bara ditt sällskap. Din sambo kommer troligen aldrig kunna vara bekväm med att lita på dig igen.
Citera
2026-05-19, 09:16
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Stigge123,
Tråkig sak att behöva ta hand om i livet. Huvudfrågan är enkel - berätta eller inte berätta. Förstås kommer det här att få både kortsiktiga och långvariga konsekvenser för er båda enskilt, och för er relation. Men så är livet. Man gör dumt som påverkar en resten av livet.

Eftersom du verkar vara en moralisk person så vet du ju vad du ska göra. Gör man dumma saker i livet är det alltid bäst för en själv att stå upp för de värderingar man har. Om du tycker otrohet är fel (vilket jag uppfattar att du gör) så är det för din trohet mot dig själv bara en sak att göra.

Jag tycker också du behöver väga in vad dels det betyder att du vet att du varje dag i resten av ditt liv vet att du undanhållit det som är trohetens grund - tilliten. Det absurda blir annars att du behöver ha en plan för vad du ska göra när du blir avslöjad, och den planen kommer gnaga hål i dig i hela ditt liv. Om du får frågan av honom "Har du varit otrogen någon gång mot mig?", så måste du redan nu veta om du ska ljuga eller tala sanning. Då blir er livslånga relation ihop osann.

Lycka till med det svåra du har att göra.
Citera
2026-05-19, 09:18
Medlem
1. Den där snubben på festen verkar vara en riktig jäkla tönt haha. Grinar för att få synpatiligga med en tjej som har kille. Det är verkligen vad ni tjejer kallar ”ick” nu för tiden, jag spyr nästan när jag hör hans beteende.

2. Du verkade till slut lyckas dra därifrån utan att något större hände. Han kanske tog dig lite på muttan utanför byxorna, men so what, om det inte hände nåt mer hade jag varit lugn som kille i alla fall. Lite trist på sin höjd men lugn.

3. Alltså tjejen, det enda du behöver lära dig ifrån denna historia är att lära dig att säga NEJ. Ingen ursäkt innan eller efter ditt nej, inget tvekande, inget nervöst skrattande, bara ett rakt NEJ och så gör du direkt det du ville göra, går därifrån.

En del människor, likt den här snubben, känner av att vissa inte har förmågan att ge ett rakt nej. Du blev offer för hans rätt äckliga raggningsförsök, enbart för att du är för snäll. Men när du är ”snäll” mot andra så är du jäkligt taskig mot dig själv.

Träna på ett rakt nej! Det är extremt viktigt att du börjar göra det. Den absoluta majoriteten kan ta ett nej som svar, de kommer respektera dig till och med. Om någon inte kan ta ett nej så är det en jäkla red flag människa, då vet du att det är dags att springa därifrån.
Citera
2026-05-19, 09:23
Avslutad
Citat:
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Vad är det för sambo som lämnar kvar sin partner ensam på fest? Nej det var inte spriten för varken dig eller lipsillen, du föll för det äldsta tricket, han ville att du skulle ligga med honom av barmhärtighet och spelade (nästan) som en gud för grekerna. Du tyckte väl på något skevt vänster att det var spännande tills verkligheten han ifatt dig.
Citera
2026-05-19, 09:24
Medlem
Om ni bara kladdade lite på varann så är enda anledningen att du ska berätta för din sambo att DU ska lätta på hjärtat, och det är egoistiskt.

Sker det igen har du/ni problem dock.

Berätta inte, låt det inte hända igen, kom vidare.

Tycker du det är jobbigt att leva med får du väl skärpa till dig, eller tar det ju slut med din partner för ett mindre snedsteg. Helt onödigt.

Hade min fru gjort detta och sen berättat hade jag blivit sur både för vad hon gjort men också för att hon berättade för att hennes snedsteg var för mig överkomligt, men nu litar jag inte på henne och mår dåligt när vi ska på fest etc.

Det man inte vet, lider man inte av.

Citat:
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.
Senast redigerad av gniknus2 2026-05-19 kl. 09:26.
Citera
2026-05-19, 09:32
Medlem
Jag skrev längre upp i tråden.

Verkligen obehagligt att se hur många inlägg som kritiserar dig.

Du har blivit utsatt för ett solklart fall av sexuellt ofredande. Det är en förvirrande situation och de flesta kvinnor reagerar på sätt de själva ångrar efteråt. Nu mår du dåligt och har självanklagelser vilket bägge är standardreaktionen för kvinnor som blivit utsatta för övergrepp eller ofredande.

Jag hoppas att de som finns i din närhet (sambon tex) har större insikt och empatisk förmåga än vad som uttrycks hos en del inlägg här i tråden.
Citera
2026-05-19, 09:33
Medlem
lakritcs avatar
Totalt efterblivet, alldeles oavsett om aningen för mkt alkohol intagits. Varför i hela friden inte gå hem istället? Någon särskild anledning till att sambon åker hem själv och lämnar dig i sällskap med drägg?
Senast redigerad av lakritc 2026-05-19 kl. 09:35.
Citera
2026-05-19, 09:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du tycker alltså att jag inte behöver berätta det?

Alla kan göra fel, speciellt på fyllan. Gå vidare med ditt liv, ta lärdom och gör inte om det. Risken är att du sårar mer genom att berätta. Samvetet är en bitch, din bitch, men rent tekniskt hände ju inget.
Citera
2026-05-19, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Varför åkte din sambo hem utan dig?

Varför stannade du på festen tills bara du och killen var kvar ensamma?
Väldigt bra frågor.

Citat:
30-40 års åldern. Ja det är en vän, ingen som han umgås med utöver om vi hänger i ett gäng.
Sååå denna person är vad jag tolkar som en vän till din sambo snarare än till dig. Då blev det hela ännu märkligare att du valde att stanna kvar på tu man hand å att du valde dig att lägga dig ner med honom å sen vara på väg upp å hem men valde att istället lägga dig ner igen. Jävla märkligt beteende å val från din sida.

Edit: Hade du velat tagit ansvar för dina handlingar så hade du berättat för din sambo istället för att göra en tråd å bolla om händelsen här å inte skrivit att du önskar vi användare inte ska vara så hård mot dig för att du "vet" att du har gjort fel. Men istället verkar det som att du inte vill ta ansvar å du vill att vi användare ska försköna händelsen på nåt vis så att du kan fortsätta att hjärntvätta dig själv att det inte var så farligt å att "du tar ditt ansvar".
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2026-05-19 kl. 09:48.
Citera
2026-05-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
Vad är det för sambo som lämnar kvar sin partner ensam på fest? Nej det var inte spriten för varken dig eller lipsillen, du föll för det äldsta tricket, han ville att du skulle ligga med honom av barmhärtighet och spelade (nästan) som en gud för grekerna. Du tyckte väl på något skevt vänster att det var spännande tills verkligheten han ifatt dig.

Helt klart ett trick, närmast manipulation av en till synes svag tjej, och TS verkade falla rätt hårt då hon inte kunde slita sig.

Jag är inte den som orkar döma men TS borde verkligen ifrågasätta sig själv här, varför hon är så sjukt svag för sympatitricket. Finns verkligen ingen anledning att ”vara snäll” mot en sån fucking loser, som dessutom vet om att han utnyttjar de svaga. Om TS inte ändrar sitt mind set så är det en tidsfråga innan hon plötsligt runkar av nästa tönt som manipulerar henne.

Du kanske undermedvetet gillar uppmärksamheten och tycker om att ”ta hand” om dem de ”är synd om”. Den där fittan grinade enbart för att komma in under byxan på dig, inget var genuint i den där stunden om du trodde det. Du måste börja bli äcklad av snubbar som inte kan ragga på normala sätt, inse att snubben var riktigt vidrig…
Citera
2026-05-19, 10:24
Medlem
Du följde med och tänkte sära på benen men ändrade dig för att grabben var en grinolle och det var avtändade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in