Idag, 09:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja ok, du har som vanligt ingen aning om vad du pratar om.

Jag skiter också i ultrahögern liksom vänsterns narrativ

Du upprepar ju dock vänsternarrativet när du pratar om att nord suger ut syd.
Citera
Idag, 09:36
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du säger att kvinnans rättigheter är skapade av mannen?

Ja, vad säger man?

Lulz.
Hur skulle det annats fungera menar du? Vad tror du kvinnannhade gör rättigheter på stenålder, vikingatiden, trälarnas tid, statrnas tid etc.
Kvinnan var hrlt i mannens hand pga det fysiska övertaget och det är dom än idag, det enda som står mellan det och maktlöshet är en liten samling lagar och förordningar som skulle försvinna på ett ögonblick om samhället börjar svaja.
Citera
Idag, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Tack för historielektionen om toalettens utveckling samt porslinets ursprung dom imye var något jag mömde i mitt inlägg men det ändrar inte på det faktum att porslinsstolen är en vit uppfinning även om den har förekommit i lite olika kulörer.

Det går inte förneka att det funnits väldigt högt stående kulturer i Mellanöstern men det är några tusen år sedan människorna där har retarderat ganska kraftigt sen dess både fysiskt och mentalt pga islam och kusingifte som gör folk både sjuka och dumma.
Så dagens Mellanöstern kan knappast anses ha någon koppling till det som en gång var.

Varför jag inte är slav i någon gruva? Vet inte riktigt vad du vill ha sagt med det.

Bara 2 generationer var det många som levde under ganska svåra omständigheter i Sverige med tungt kroppsarbete, dåliga löner och villkor etc.

Anledningen till att jag inte är gruvslav är helt enkelt för att jag föddes här i ett land där människorna som var här innan oss, visst finns det några från den tiden kvar men leden börjar tunnas ut, hade en anda av samhällsbyggande och gemenskap i form av att vi var alla svenskar och de allra flesta gjorde rätt för sig.
Man byggde för framtiden så den skulle nli bättre än dåtiden.
Detta är något som tex negern inte klarar av, samhälle dom tagit över efter kolonisatörer har förfallit och kaos har kommit i dess ställe och där kolonisatörerna inte var har aldrig något funkat sett ur det moderna samhällets perspektiv.
I andra delar av världen har man lyckats ta över det kolonisatörerna lämnat efter sig och gjort det till sitt, det har inget afrikanskt land gjort men det är antagligen den vite mannens fel.
Jag vet inte om du vill jag ska ha någon arvskuld för att jag är vit och fötts i en stabil del av världen?
Varför skulle jag känna något inför det faktum att en massa negrer togs till fånga av andra negrer och användes som slavar och en hel del såldes till mellanöstern och det vi idag kallar USA, Karibien och en del av Atlantkustländerna i Syd Amerika.

Mina fri och rättigiheter kommer som du skriver från samhället men de rättigheterna som kvinnorna har har dom fått av männen vilket gjort att dom tar mer plats i världen idag.
Men det är något som bara kan garanteras i en fungerande rättstat, så fort detta börjar svaja så kan kvinnornas rättigheter försvinna över en natt om männen vill det.
Givetvis i en icke gungerande stat sp begränsas öven männens rättigheter men kvinnas rättigheter utgår fr mannen.

Jag hävdar inte att vita män skapat allt vi har men det moderna samhället är en vit uppfinning och mycket av det nya är vita uppfiningar eller möjligtvis japanska då dom har haft fungerande statsskick ganska länge och i modern tid haft stora tekniska och ekonomiska band till Europa och USA.

Har du lärt dig vad N-ordet står för? För semast hade du skitfel om det.
Att en toalett görs i specifikt materialet porslin, är en minimalt intressant upptäckt faktiskt. betydlgit mindre av värde, än "upptäckten" av toaletten i sig, eller materialet porslin, eller värdet av att hålla människor och deras träck i från varandra.

Att du inte tvingas slava i en gruva, avgörs av hela samhället som du lever i, gemensamma beslut om att slavar inte är nått vi ska hålla oss med. och det samhället består av både män och kvinnor, DET var min poäng.

det förhindrar dock inte att vi idag som individer i vårt samhälle tjänar gott på att "andra" slavar i div. gruvor världen över, tom barn i många fall. rätt ofta afrikaner faktiskt....du vet de där människorna som du kallar för "negrer" i din iver att uttrycka ditt grava förakt för dem.

Och den där samhällsandan du pratar om handlade inte om nån nationalitet, ni nationalisters eviga felbedömning, den handlade om rättvisa, jämlikhet och fördelningspolitik. Dvs en skapad ekonomisk trygghet i samhället, vilket gynnar samhällen nått oerhört OAVSETT var i världen det samhället befinner sig.

Och för din kunskap. Afrika tillhör den region i världen med näst snabbast ekonomisk utveckling, efter Kina. Men? det har väl gått dig helt förbi antar jag.
Citera
Idag, 13:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Hur skulle det annats fungera menar du? Vad tror du kvinnannhade gör rättigheter på stenålder, vikingatiden, trälarnas tid, statrnas tid etc.
Kvinnan var hrlt i mannens hand pga det fysiska övertaget och det är dom än idag, det enda som står mellan det och maktlöshet är en liten samling lagar och förordningar som skulle försvinna på ett ögonblick om samhället börjar svaja.

Kvinnan har naturligtvis tagit sig sina rättigheter efter industriella revolutionen. Är man många måste inte varje individ vara fysiskt stark. Precis som när arbetarna tog sina rättigheter.

Under vikingatiden var det mer jämställt än under förindustrialismen, men på ett annat sätt än idag.

När människan levde i små grupper under paleolitiska stenåldern verkar man ha respekterat varandra oberoende av kön. Man behövde alla. Man behövde vara sammansvetsade. Våld förekom mellan grupper.

Jag vet inte varför du tror att hela människans historia var ett könskrig.
Citera
Idag, 13:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du vara snäll att förklara och hjälpa mig förbi högstadienivån?

Du får be en kvinna om det. De har mer tålamod och har lotsat och hjälpt unga män genom livet.
Citera
Idag, 14:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du får be en kvinna om det. De har mer tålamod och har lotsat och hjälpt unga män genom livet.

Nej men vilken skräll att du inte kan försvara din egen åsikt..
Citera
Idag, 14:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nej men vilken skräll att du inte kan försvara din egen åsikt..

Man kan inte ha en åsikt om ett fakta. Man kan ha olika grad av rätt och fel.

Men eftersom du ens vägrar ta till dig idén och testa den i ditt eget huvud så finns det inget mer för mig att säga, eftersom det inte handlar om att "vinna". Det handlar om att sprida idéer som andra kan ta till sig och utveckla. Även om du bara tog ett uns av den ursprungliga idén. Att bråka om något är helt meningslöst.
Citera
Idag, 15:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Man kan inte ha en åsikt om ett fakta. Man kan ha olika grad av rätt och fel.

Men eftersom du ens vägrar ta till dig idén och testa den i ditt eget huvud så finns det inget mer för mig att säga, eftersom det inte handlar om att "vinna". Det handlar om att sprida idéer som andra kan ta till sig och utveckla. Även om du bara tog ett uns av den ursprungliga idén. Att bråka om något är helt meningslöst.

Jag försöker inte vinna, jag försöker lära mig något. Jag har googlat och letat efter något som stödjer din tes men inte hittat något. Om du inte kan visa något så tyder det mesta på att du snackar skit.
Citera
Idag, 18:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag försöker inte vinna, jag försöker lära mig något. Jag har googlat och letat efter något som stödjer din tes men inte hittat något. Om du inte kan visa något så tyder det mesta på att du snackar skit.

Bullshit att du har googlat.

@Zombie-nation: han trollar dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in