2026-05-19, 07:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Vad tycker ni?

A:
Korrupta miljardärer som profiterar på oss alla och betalar minimalt med skatt. Det går ut på att maximera vinst så att alla i arbetarklassen tvingas till att vara underbetalda löneslavar hela livet.

B:
Invandrarna som tar över landet och definierar folkutbytet. De somaliskt pratande bidragsparasiter som vägrar lära sig vårt språk. Araberna som skjuter etniska svenskar av misstag pga sina gängkonflikter.

Vilka är största långsiktiga hotet för Sveriges utveckling? Är det A kommer jag rösta på Vänsterpartiet. Är det B kommer jag rösta AFS.

Motivera!
Problemet ligger i båda ändarna. Lyckligtvis har man snart käkat upp medelklassen och då är det rökt.
Citera
2026-05-19, 08:40
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Vad tycker ni?

A:
Korrupta miljardärer som profiterar på oss alla och betalar minimalt med skatt. Det går ut på att maximera vinst så att alla i arbetarklassen tvingas till att vara underbetalda löneslavar hela livet.

B:
Invandrarna som tar över landet och definierar folkutbytet. De somaliskt pratande bidragsparasiter som vägrar lära sig vårt språk. Araberna som skjuter etniska svenskar av misstag pga sina gängkonflikter.

Vilka är största långsiktiga hotet för Sveriges utveckling? Är det A kommer jag rösta på Vänsterpartiet. Är det B kommer jag rösta AFS.

Motivera!

Oavsett vilket av partierna du röstar på så röstar du rödgrönt eftersom det mikroskopiska partiet AfS inte kommer att få över 0,1% i valet.

Miljardärer är inte ett hot mot någon som förstår att investera sig ur hamsterhjulet, aldrig tidigare har arbetarklass erbjudits en sådan möjlighet (detta är dock ett fönster som håller på att stängas).

Invandrare röstar du bäst emot med en röst på SD, ett stärkt Tidö 2.0 kommer att rensa upp och reformera.
Citera
2026-05-19, 09:54
Medlem
Det är A som är problemet, men jag vill göra ett
principiellt tillägg, det är ägare som är problemet, och de behöver inte vara miljardärer
Citera
2026-05-19, 10:10
Medlem
Dessa är synonyma.
Hotet är miljardärer(övervägande judiska) som använder invandrare för att söndra och härska.
Förstår man inte detta år 2026 så är man ett hopplöst fall.
Citera
2026-05-19, 10:28
Medlem
Krigge92s avatar
Om du är så korkad att du måste ställa denna frågan borde du avstå från att rösta.
Citera
2026-05-19, 11:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Vad tycker ni?

A:

B:

Motivera!
Miljardärerna är ju dom som ligger bakom massinvandringen. Dom vill ha folkutbytet för att tvinga ner lönerna mera och mera. Dessa människor, oftast judar begriper inte alls varför människor är besvärliga och kräver lön för sitt arbete. Dom tycker att du borde slita och göra dom rika utan att kräva nått för det.
Citera
2026-05-19, 11:42
Medlem
Det ena utesluter inte det andra
Citera
2026-05-19, 12:28
Medlem
Citat:
Vad tycker ni?

A:

B:

Motivera!
Varför leta hot?
Varken invandrare eller miljardärer är ett hot mot vårt land. Sedan finns det individer inom alla grupper som är hot mot landet, även pursvenskar.
Vad jag inte förstår är vurmandet över miljardärer. Det där med att de startar företag som de sedan driver är ännu en sanning med modifikation. Spotify och IKEA är exempel på miljardärer som förvaltar sin rikedom men ska sanningen fram har vi fler Zlatan är Ingvar Kamprad.
För mig är största hotet det vi har inifrån där vår egna statsminister är korrumperad och kommer undan med det.
Citera
2026-05-19, 12:28
Medlem
KNARKAREN85s avatar
The juden, Nej men det är blattarna
Citera
2026-05-19, 12:30
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du tänker att man ärvt en miljard, och sedan bara sitter och håller i pengarna utan att låta dem arbeta? Det vore otroligt korkat.
På vilket sätt måste man utnyttja någon för att bli miljardär?

I alla stora bolag, finns det folk längst ner som sliter för ingenting.
När du har blivit lite torr bakom öronen, fått dina första valkar i nävarna så kommer du kanske) förstå.

Tills dess, gör som vänstern, spela dum och böj ord, kör varför-leken som en femåring.
Citera
2026-05-19, 13:15
Medlem
Ja det är hur human man är som människa rik eller fattig eller invandrare.
En sjysst rik delar med sig och gör världen bättre.
Pengar är ju makt, sen om det är en idiot eller geni är den avgörande faktorn hur invandrarna vs alla människor beter sig.
Finns ingen som skulle spränga portar och skjuta ihjäl varandra om det var ett rättvist system.
Det är inte rikedomen utan vad dom gör med den som är avgörande

Men i slut änden .är det ju faktiskt hur smarta svenskarna är. Dvs rätt låg ,skapat av oss själva, och vi ser inte problemet ,vi blundar och jobbar om vi har något jobb..

Men iaf så är det ju invandrarnas fel i slutklämmen

Självklart är det den fattige med enorm makt som ställt till det.

Rik i ett kaos land eller rik i ett fungerande land avgör om den rika är förtjänt eller inte.

Hur många portar som sprängs avgör den rikes status

Eller skulle man kunna dra parallellen hur många poliser regeeingen vill skapar ju mera vet man att dom vill skapa elände och fattigdom.

Dom är på väg att skapa kaos och då vill man ju ha skydd

Kamera övervakning är en bra grej åxå då vet man att råttan är inträngd i fattigdom.
Senast redigerad av troligengud 2026-05-19 kl. 13:45.
Citera
2026-05-19, 13:27
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Oavsett vilket av partierna du röstar på så röstar du rödgrönt eftersom det mikroskopiska partiet AfS inte kommer att få över 0,1% i valet.

Miljardärer är inte ett hot mot någon som förstår att investera sig ur hamsterhjulet, aldrig tidigare har arbetarklass erbjudits en sådan möjlighet (detta är dock ett fönster som håller på att stängas).

Invandrare röstar du bäst emot med en röst på SD, ett stärkt Tidö 2.0 kommer att rensa upp och reformera.
Det jag tycker blir fascinerande med SD är att de lyckats framställa sig som någon sorts anti-etablissemang samtidigt som de i praktiken driver ganska mycket samma nyliberala logik som resten av högern. Utförsäljningar, privatiseringar, försvagat strandskydd, hård arbetslinje och ständig dyrkan av tillväxt och marknadstänk. Det är ju knappast någon revolt mot systemet direkt.

Och samtidigt ska människor stå längst ner och slåss med varandra medan samma ekonomiska modell fortsätter koncentrera makt och kapital högre upp. Billig arbetskraft har ju storföretag och marknadsliberaler alltid älskat, oavsett om den kommer från Sverige eller utifrån.

Det ironiska är också att samma människor som skriker högst om arbetslinjen verkar leva kvar i någon gammal industrivärld som redan håller på att försvinna. AI, automatisering och teknikutveckling kommer ju förändra arbetsmarknaden totalt. Till och med Elon Musk och andra i toppen pratar öppet om framtida modeller som universal high income därför att de själva inser att det på sikt inte kommer finnas traditionella jobb åt alla.

Men ändå fortsätter man mata folk med mantrat att alla bara måste jobba hårdare, längre och billigare medan färre och färre äger mer och mer. Och samtidigt undrar folk varför samhället blir splittrat, rotlöst och aggressivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in