2026-05-18, 21:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Om du har sjukersättning så är man skyldig att följa sin behandlingsplan från vården, annars kan man bli av med sin sjukersättning.

Vaddå vårdplan? Jag är sjukpenchis och har noll vårdplan. Vem skulle göra vårdplanen menar du? Den klinik som skrev mitt intyg finns inte ens längre.

Och måste man vara manipulativ för att ha EIPS? En av mina kompisar hade det och han var noll manipulativ. Han använde inte sina känslor för att tvinga folk till saker alls. Han blev sjukpensionär pga EIPS.

Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Först sa du att du var hos en läkare. Nu en psykiatriker.

En psykiater är en läkare i psykiatri. DUH.
Senast redigerad av zombie-nation 2026-05-18 kl. 21:40.
Citera
2026-05-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Så en LOB för 2 år sen tyder på att jag har alkoholproblem ? Alla kan hamna i fyllecell och det betyder inte att man är alkoholist för den sakens skull.
Nej, alla kan inte hamna i fyllecell. Om du är fyllo kan det vara orsaken till problemen snarare än dina övriga diagnoser. Vad säger din rehabkoordinator?
Citera
2026-05-18, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Ja helt rimligt. Ett högt bruk av alkohol kan försämra en sjukdom, ge högt blodtryck, ökad ånget och depression, sömnproblematik för att nämna något. Alkohol är inget postivit för din chans till rehabilitering.

Där sa du något mycket bra! Det stämmer … fråga vilken läkare som helst så skulle de hålla med dig. Kan vara därför de vill utreda detta också och kontrollera. Men handlar de om alkoholproblem så borde TS även kunna få hjälp och stöd med det.
Citera
Avslutad
felpost.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-05-18 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Ser man till, i princip alla, dina 31 skapade trådar på forumet, så är jag inte ett dugg förvånad att läkaren vill alkoholtesta dig.

Mina skattepengar går verkligen till alla som inte ska ha dem..
Citera
2026-05-18, 21:44
Medlem
Får jag fråga om du behandlas med ADHD-medicin?
(Tex Elvanse, Ritalin, Concerta, Medikinet)
Citera
2026-05-18, 21:58
Medlem
Citat:
Helst av allt hade jag velat jobba och tjäna mina egna pengar.
Ja, bra synd att du missade det där jobbet som nattdistributör förra året för att du var ute på en månad lång utlandssemester, ditt liv kanske skulle ha sett annorlunda ut om du haft det?

Citat:
Har fått nytt jobb som Nattdistributör. Behovsanställning.

Nu är det så att jag befinner mig utomlands och dom vill redan ha in mig på mitt första arbetspass på måndag.

Citat:
Jag har befunnit mig utomlands i nästan en månad på semester då jag sökte detta jobb!
Citera
2026-05-18, 21:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Du kanske borde se de som en bedrift att jag faktiskt inte lobats på 2 år och vad som hände i de förflutna kanske inte har med dagens bedömningar att göra ? 😂

Glömt bort vad integritet är för något ? Just de ja!

Men då är väl hela tråden rätt onödig och låt då din läkare få igenom dina alkoholvanor så får du bort stämpeln, hur svårt kan det vara?
Eller har du fortfarande problem med spriten och helt enkelt inge vill visa detta?

Du väljer om du vill vara krånglig eller enkel att ha att göra med och det har inget med integritet att göra utan läkaren vill bara få fram sanningen.
Själv har jag aldrig LOB:ats och är ändå över 50 år. Kanske är inte det normalt att fet sker två gånger på ett par år ändå?
Citera
2026-05-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Ja, bra synd att du missade det där jobbet som nattdistributör förra året för att du var ute på en månad lång utlandssemester, ditt liv kanske skulle ha sett annorlunda ut om du haft det?

Vadå är det något fel och vara sjukskriven ? När man har rätt till de tydligen annars hade inte läkarna fortsatt sjukskriva mig.

De va enbart en behovsanställning och hade resulterat i mindre än vad jag har i sjukpenning.

Mitt liv hade sett annorlundare ut med en skiten lön på knappt 8-9 tusen ? Ja till de sämre, men du kanske vill arbeta för mindre än va du får ut i ditt nuvarande jobb trögis?
Senast redigerad av Cassius58 2026-05-18 kl. 22:03.
Citera
2026-05-18, 22:16
Medlem
Citat:
Mitt liv hade sett annorlundare ut med en skiten lön på knappt 8-9 tusen ? Ja till de sämre,
Jo, du hade antagligen fått gått över till kortare semestrar på hemmaplan.
Citera
2026-05-18, 22:19
Medlem
Vad är det som är gestapo med det? Är ju bra! Idag kan man drogtestas på arbetet också. Och man kan behöva lämna ifrån sig prover som sjukskriven. Det är ju bra!
Citera
2026-05-18, 22:20
Medlem
Uppenbarligen läser inte folk denna tråden ordentligt och gör sina hastiga slutsatser. Så jag slutar tillföra till den. Måväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in