Citat:
Jag tänker att det är lite skillnad på att kommentera själva moderatoråtgärden eller att diskutera själva sakfrågan. Jag skulle ju kunna ha en åsikt om det Meiji citerade dvs. Åkessons förklaring och hävda att jag tycker att det är en dålig förklaring av Åkesson och så vidare. Då diskuterar jag sakfrågan. Om jag däremot ifrågasätter Meijis val av citat (för att förtydliga) så är det ju ett ifrågasättande av själva moderatoråtgärden och då faller det under regel 0.06.
Citat:
Varför valde du bort Åkessons förklaring? Svaret är att du ville vinkla tråden istället för att starta en objektiv diskussion. Sedan blev du kränkt över att Meiji kompletterade ditt citat. Valde bort det mest väsentliga i artikeln? Nej nu är du ute och cyklar. Det absolut mest väsentliga för tråden är att Åkesson har en frånvaro på 93%. Det är det som är topic. Och jag citerar det. På Flashback finns en regel om 1.02, för att följa regelverket får man inte citera hela artiklar. Här har Meiji ökat sannolikheten för att TS bryter mot 1.02 genom sitt val att välja bli del av TS. Trots att artikeln redan var citerad med det mest väsentliga.
Citat:
Min uppfattning är att Meiji ofta (oftare än andra moderatorer) kompletterar trådstarter med länkar och citat, vilket kan vara jättebra då trådskapare ofta missar eller utelämnar detta. Men jag har aldrig upplevt att Meiji gör det för att i syfte att stärka sin politiska agenda. Det spelar ingen roll om det är en vänster, mitten, högervinklad tråd som skapats. Fattas de något så är Meiji där och kompletterar. I bland kanske tråden borde ha slängts i papperskorgen istället, men Meiji är där och räddar upp den. Försök att se igenom dina egna konspirationsteorier istället.
Notera att någon (Meiji?) även har ändrat rubriken. Jag undrar om Meiji gör dessa åtgärder på eget bevåg eller om förslagen kommer som rapporter från vanliga användare? Jag gissar att han gör det av egen kraft. Jag är fine med det men i just detta fall så måste man få citera hans inlägg. Det är orimligt att gömma sig bakom en mod-signatur för att freda sina åsikter mot mothugg. Det skadar debatten.