2026-05-23, 16:39
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Man får på forumet ifrågasätta folks val av citat som en del av diskussionen. Det är till och med ganska vanligt och vedertaget skulle jag vilja påstå.

Skulle du kunna klistra in mitt inlägg här i tråden?

Visst, inga problem:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Lite mer citat

Citat:
– Vi har valt i partiet att jag är tillgänglig alla dagar i veckan för att resa runt i landet och ibland också världen, svarar Åkesson i en ny dokumentär.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ilsknar-jimmie-akesson-till-genuint-orattvist

/Moderator

Vilket irrelevant citat! Får Åkesson betalt av skattebetalarna för att sitta i Riksdagen eller åka runt och fiska röster till SD?

Hade detta varit en partiledare till vänster så hade du inte brytt dig om att citera ett sånt irrelevant citat!
Citera
2026-05-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är lätt att vilseleda läsare om man bara plockar ut några enskilda meningar från sitt sammanhang. Jag tolkar Meijs inlägg som ett försök att förbättra tråden med ytterligare ett citat för att ge en bredare och mer rättvisande bild av artikeln. Så jag tycker det var vänligt gjort av honom.

TS själv verkar inte hålla med. Meijis "vänlighet" drabbar naturligtvis också bara trådar där hen oroas över att SD eller Jimmie Åkesson kan framstå i dålig dager. Bättre trådstarter i allmänhet handlar det inte om.

Denna ensidighet är väldigt uppenbar för de flesta läsare. Bedrövligt att inte moderatorer som inte ens moderatorer med lika högerlutande åsikter som Meiji vågar kommentera missbruket.
Citera
2026-05-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Visst, inga problem:
Tack!

Lek nu med tanken att detta inlägg svarar på en vanlig användares inlägg. Hade du då tyckt inlägget inte skulle få stå kvar?

Jag är övertygad om att inlägget hade fått stå kvar. Meiji fredar sitt inlägg från kritik genom att otillbörligt signera ”/mod”!
Citera
2026-05-23, 19:20
Moderator
Carlboms avatar
Kan inte se hur Meiji uttrycker någon åsikt i sitt inlägg. Han lägger ju bara ut en länk med ett citat. Jag har varit moderator länge precis som Meiji och han har aldrig slagit mig som någon som skulle sätta sin egen politiska åsikt framför forumets regelverk.

Med det sagt så hade det knappt behövts ett "/mod" som avslut för en så enkel åtgärd. Tror mer det handlar om något vi inte behövt fundera över innan. Han gör tråden en tjänst så diskussionen kan få leva bara.
Citera
2026-05-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan inte se hur Meiji uttrycker någon åsikt i sitt inlägg. Han lägger ju bara ut en länk med ett citat. Jag har varit moderator länge precis som Meiji och han har aldrig slagit mig som någon som skulle sätta sin egen politiska åsikt framför forumets regelverk.

Med det sagt så hade det knappt behövts ett "/mod" som avslut för en så enkel åtgärd. Tror mer det handlar om något vi inte behövt fundera över innan. Han gör tråden en tjänst så diskussionen kan få leva bara.
”Gör tråden en tjänst så att diskussionen kan få leva”

När du skriver så, menar du att TS (första inlägget) i sig självt är för dålig och borde papperskorgas?
Citera
2026-05-23, 19:25
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
”Gör tråden en tjänst så att diskussionen kan få leva”

När du skriver så, menar du att TS (första inlägget) i sig självt är för dålig och borde papperskorgas?

Nej, inte nödvändigtvis. Kanske dumt formulerat av mig. Men han tillför endast citat och länk som, i mitt tycke, förbättrar diskussionsunderlaget.
Citera
2026-05-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
TS själv verkar inte hålla med. Meijis "vänlighet" drabbar naturligtvis också bara trådar där hen oroas över att SD eller Jimmie Åkesson kan framstå i dålig dager. Bättre trådstarter i allmänhet handlar det inte om.

Denna ensidighet är väldigt uppenbar för de flesta läsare. Bedrövligt att inte moderatorer som inte ens moderatorer med lika högerlutande åsikter som Meiji vågar kommentera missbruket.
Jag noterar även att ingen kommenterat Meijis officiella skäl för åtgärden: att förtydliga att artikeln baserar sig på en ny SVT-dokumentär.

1. Varför var det så viktigt och centralt för trådens topic att förtydliga det handlar om en ny SVT-dokumentär?

2. Är det kanske ett svepskäl som Meiji åberopar, isåfall varför?
Citera
2026-05-23, 19:33
Medlem
Citat:
Nej, inte nödvändigtvis. Kanske dumt formulerat av mig. Men han tillför endast citat och länk som, i mitt tycke, förbättrar diskussionsunderlaget.
Vad är det som förbättras? Är det att artikeln handlar om en SVT-dokumentär? Hur många inlägg i tråden diskuterar ’SVT-dokumentär’?
Citera
2026-05-23, 19:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Vad är det som förbättras? Är det att artikeln handlar om en SVT-dokumentär? Hur många inlägg i tråden diskuterar ’SVT-dokumentär’?

Vad som försämras är väl en mer rättvis fråga i så fall. Kan inte se hur mer diskussionsunderlag gör tråden sämre så länge det hör till ämnet.
Citera
2026-05-23, 19:46
Medlem
Citat:
Vad som försämras är väl en mer rättvis fråga i så fall. Kan inte se hur mer diskussionsunderlag gör tråden sämre så länge det hör till ämnet.
Jag förstår inte ditt svar. Du påstod att diskussionen förbättras av Meijis åtgärd. Så vad förbättras?
Citera
2026-05-23, 19:49
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Jag förstår inte ditt svar. Du påstod att diskussionen förbättras av Meijis åtgärd. Så vad förbättras?

Mer diskussionsunderlag inom samma ämne förbättrar tycker jag.
Citera
2026-05-23, 19:52
Medlem
Citat:
Mer diskussionsunderlag inom samma ämne förbättrar tycker jag.
Man kan oxå diskutera som en vanlig användare och bidra till diskussionen genom att göra vanliga inlägg som andra får citera.

Nu får man inte ens citera och diskutera. Hur är det bra för diskussionen egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in