Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Det bor ett antal arbetslösa här på forumet och de flesta kan skriva. De är ofta aktiva när det handlar om bidrag. Om de är anställningsbara är tveksamt så där har du nog rätt.
Men nu till trådens ämne så är de som har dessa berörda hus troligen redan de som betalar massor i statlig skatt och givetvis vill V att de ska betala ännu mera skatt.
Absolut, skattepengar kommer behöva komma in i enorma mängder för att kunna höja bidragen till sina viktigaste väljare.
När jag räknade upp de arbetslösa så kanske jag hårddrog det lite då alla är inte helt värdelösa men det är en stor del av dessa som helt enkelt inte har IQ nog för att få ett jobb. Sen har vi den gruppen som älskar bidrag på alla olika sätt och gör allt för att suga ut så mycket som möjligt utan att behöva göra ett handtag. Denna grupp är absolut möjlig att anställa men de vill inte ha ett jobb då de är lata jävlar helt enkelt.
Sen finns det ett stort mörkertal bland dessa som inte är arbetslösa men som istället har mer eller mindre skattefinansierade anställningar, utbildningar eller liknande bara för att fixa till siffrorna, jag skulle gärna se dessa också i statistiken som arbetslösa då de fortfarande betalas från våra skatter till nära på 100%.