Något för alla. Eller nästan Madonna för främst amerikanska och europeiska tittare, Shakira för Sydamerika och möjligen också Afrika. Sedan BTS för asiatiska tittare. Dock vet jag inte om asiatiska män som nog glor mest på VM i fotboll diggar ett pojkband.
Apropå det med Afrika. Som ett brev på posten kommer säkert det blir Snacks om varför ingen svart artist...
Att VM överhuvudtaget har en halvtidsshow är så bedrövligt att man blir fysiskt illamående, enda som hade kunnat motivera något sådant är att man återuppväckt en musiker från döden.
Så lineupen är väl lika plastig som man kunde förvänta sig.
Hade varit coolt om Zara Larson kunde komma in som specialgäst och dragit något grovt abortskämt. Hade kunna få Trump att bomba sönder valfritt land innan nästa gryning.
Annars lite kul att få ihop Madonna och Shakira. Önskar dock att de höll sånt här borta från sporten.
Att VM överhuvudtaget har en halvtidsshow är så bedrövligt att man blir fysiskt illamående, enda som hade kunnat motivera något sådant är att man återuppväckt en musiker från döden.
Så lineupen är väl lika plastig som man kunde förvänta sig.
Håller i princip med dig. Men så blir det när amerikanerna arrangerar en VM-final.
Jag läste först Maradona och trodde att de konstruerat någon tafflig AI-skapelse. Tack och lov inte!
Personligen klarar jag mig utan den här sortens jippon. Det känns väldigt glassigt amerikanskt. Precis som om finalen i sig inte skulle vara attraktiv nog.
Ingen hiphop, så det lär bli gnällmediernas inriktning men FIFA har nog bra statistik från sitt spel ( fram till för fyra år sedan) vilka artister som nu rika fotbollsfans vill ha.
" Med drygt 325 miljoner sålda exemplar är det världens största sportspel. Men fredagens lansering av Fifa 23 sätter punkt för en 30 år lång framgångssaga."