2026-05-14, 15:57
Medlem
Queutards avatar
Varför ett pojkband när fansen mest är män? Det är bara tjejer som gillar BTS.

Man skulle ha valt Babymonster istället.
Citera
2026-05-14, 16:35
Medlem
Samoupravleniees avatar
Citat:
NFL Super Bowl halftime productions are widely estimated by industry analysts to cost anywhere from roughly $10 million to $20+ million once staging, logistics, broadcast integration, security, and artist production are included
https://www.reuters.com/sports/soccer/madonna-bts-shakira-headline-first-world-cup-final-halftime-show-2026-05-14/

Citat:
FIFA says the broader initiative tied to the halftime show aims to raise $100 million for the FIFA Global Citizen Education Fund.
https://apnews.com/article/f08a3cc88e5c1dfccf0517941458df2f?
En sedvanlig amerikansk slush-fund där miljonärer säljer tomma drömmar åt folket som inte har skollunch eller vård för alla. Men de är iaf "fria".
Citera
2026-05-14, 17:02
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Kan inte ts skriva vad han själv tycker en enda gång?

Är madonna 70 nu eller bara 65?

Han skrev ju det här:

(FB) Madonna, Shakira och BTS kör halvtidsshowen under VM-finalen 19/7
Citera
2026-05-14, 17:30
Medlem
DoktorNos avatar
Så intressant. Madonna, som var populär för 30-40 år sen, ska visa upp sig i halvlek under en fotbollsmatch?

Nu vet jag inte vilken medelålder som VM-tittarna har runtom i världen men jag gissar att hälften är unga nog att inte veta vem Madonna är utan kommer att undra vad det där är för gammal käring och gå på toaletten samt hämta snacks och dryck innan de bänkar sig för andra halvlek.
Citera
2026-05-14, 19:25
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Så intressant. Madonna, som var populär för 30-40 år sen, ska visa upp sig i halvlek under en fotbollsmatch?

Nu vet jag inte vilken medelålder som VM-tittarna har runtom i världen men jag gissar att hälften är unga nog att inte veta vem Madonna är utan kommer att undra vad det där är för gammal käring och gå på toaletten samt hämta snacks och dryck innan de bänkar sig för andra halvlek.
Det fick mig att minnas hur hon höll sig i ett räcke och gjorde lite ryckande rörelser för ett tag sedan.
Riv är det dock den i tanten.
Citera
2026-05-14, 19:41
Medlem
Paponims avatar
Lite kul med just BTS! Deras pågående turné har "Arirang" som tema som brukar symbolisera vänskaplig återförening mellan Nord- och Sydkorea. Något som ju USA gör allt för att förhindra.

Och mitt i en fotbollsmatch... Arirang har brukat användas som inofficiell nationalsång när Nord och Syd uppträtt under samma flagg vid bl a fotbollsturneringar:
https://en.wikipedia.org/wiki/Arirang

Jag lyssnar inte på BTS men jag vet att dom ofta har dubbelmeningar och symbolik i sina texter som bara deras landsmän förstår. Den berömda "Spring Day" är en. Detta är tradition sedan först den japanska, följt av den amerikanska ockupationen, och som bägge hade hård censur av musik med "fel" politiskt innehåll. Det finns ett gäng "kodord" som alla koreaner vet vad dom egentligen innebär, ofta relaterade till frigörelse från utländska makter. Och just nu är Japan inte en av dom.
Citera
2026-05-14, 19:53
Medlem
FunAndGamess avatar
Kommer Madonna acceptera att det definitivt är över när hon misslyckas med att bli uppfattad som sexig den här gången också? För ett tag sen försökte hon ju göra folk upphetsade genom att gnöla om att hon skulle vara lesbisk men det kanske kommer ha gått över när det är dags finalen och hon får chansen att klänga på de stackars koreanerna.
Citera
2026-05-14, 20:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Du verkar ha missat att Madonna är lite i ropet nu igen. Hon gjorde ett överraskande uppträdande på Coachella för ett par veckor sedan tillsammans med Sabrina Carpenter. Publiken var i extas.

https://youtu.be/1pTfyERUvSE?si=oGUOs8ftBjffbpCT
Citera
2026-05-14, 22:09
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du verkar ha missat att Madonna är lite i ropet nu igen. Hon gjorde ett överraskande uppträdande på Coachella för ett par veckor sedan tillsammans med Sabrina Carpenter. Publiken var i extas.

https://youtu.be/1pTfyERUvSE?si=oGUOs8ftBjffbpCT
Och Boy George, en annan 80-tals popikon, gjorde ett överraskande uppträdande i San Marinos bidrag till Eurovision Song Contest häromdagen. Betyder ju inte att en artist är "i ropet" 😀
Citera
2026-05-14, 22:45
Medlem
NoTruces avatar
Blir förnedrande för Madonna att åma omkring på scenen som en alien i behov av en rollator och en steloperation. Pensionsdatum har passerats för länge sedan.

Shakira däremot, hon kan fortfarande hon. Visst, det är ett och ett halvt decennium sedan Waka Waka, men hon hade nyligen en gratiskonsert i Brasilien, så takterna verkar sitta i.

Det koreanska pojkbandet känner jag inte alls till, men det är väl bra att de har något att göra så att de inte tar livet av sig.
Citera
2026-05-14, 22:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Bisarr idé, tänker givetvis inte titta på tramset. Den svagsinta underhållningen, tydligen det bästa den amerikansk-globalistiska civilisationen kan krysta fram, har inget att göra mitt i en VM-final. Det innebär väl också att de olika nationernas VM-studios inte kan visa repriser och diskutera situationer från första halvlek, utan uppmärksamheten ska riktas mot idiotin på scenen. Men som sagt, det går ju att stänga av ljudet, kolla på livestatistik från finalen och kanske fälla någon mot hobbykabbalisten Madonna riktad sarkastisk kommentar på Flashback.
Citera
2026-05-14, 23:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Och Boy George, en annan 80-tals popikon, gjorde ett överraskande uppträdande i San Marinos bidrag till Eurovision Song Contest häromdagen. Betyder ju inte att en artist är "i ropet" 😀

Kul hörru men det går inte att jämföra! 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in