2026-05-14, 09:16
Medlem
Tja fb! Som rubriken lyder gick jag cold turkey efter år av Testo TRT med korta perioder 300mg/w. Så nu en månad senare har jag kraschat i nedstängdhets-träsket.
Hjärndimma, dålig sömn, stressad, håglöshet etc.

Så nu min fråga: hur lång tid tar det innan måendet blir bättre efter att jag hoppat på 250mg/eo5d.. förstår att det hade gått snabbare med testo P, men vad är eran gissning att dom första mentala effekterna kommer?

Och går det snabbare att dubbelsticka/dubbeldos första två sticken eller är det endast för att nå steady state snabbare. Så alltså ingen idé i mitt fall?
Beställt hem ordentlig PCT som jag hoppar på sen augusti. tack på förhand!
Citera
2026-05-14, 15:35
Medlem
Steady state = välmående,
Citera
2026-05-14, 20:07
Medlem
300mg ew är inte TRT doser FYI. Det är en kur.
Gör dina blodprover och se nivåer.

Om du börjat igen så 2-3 veckor.
Citera
2026-05-14, 22:30
Medlem
Asså, dina själva testosteronnivåer kommer vara höga igen bara några timmar efter injektionen. Den biten går snabbt.

Men hur snabbt du kommer må bättre är omöjligt att svara på..
Citera
2026-05-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
300mg ew är inte TRT doser FYI. Det är en kur.
Gör dina blodprover och se nivåer.

Om du börjat igen så 2-3 veckor.

Vad menas med TRT doser?
Citera
2026-05-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Vad menas med TRT doser?

Lägre dos testosteron för att uppnå optimal testonivåer. (Eller mer "naturliga nivåer")
Te.x 100 mg i veckan.
Citera
2026-05-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Lägre dos testosteron för att uppnå optimal testonivåer. (Eller mer "naturliga nivåer")
Te.x 100 mg i veckan.

Ok tack!
300mg var tredje dag blir ju 700 mg/ veckan. Är det mycket?
Citera
2026-05-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ok tack!
300mg var tredje dag blir ju 700 mg/ veckan. Är det mycket?

Omöjligt att säga. Finns många olika variabler att ta hänsyn till för att bestämma vilken dos som är ”mycket” eller lite för just dig. Fettprocent (låg fettprocent så kan du oftast köra lite högra dos då du aromatiserar mindre till östro, gynosides alltså) ålder, SHBG-värden.

Men generellt kan man väl säga att över 500mg brukar det bli lite mer avancerad dos, då är det läge att absolut kanske ha ai hemma såsom armidex, letro och nolvadex om du skulle få gyno. Jag kör just nu 250g var 5te dag. Det blir 350/veckan, på den nivån slipper jag tänka på ai. Går jag över 500 måste jag injecera var 3,5dag. Två dagar i veckan alltså för att inte östrogenet ska bråka. Så ja 700mg är ganska mycket. Speciellt för en nybörjare.
Citera
2026-05-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Omöjligt att säga. Finns många olika variabler att ta hänsyn till för att bestämma vilken dos som är ”mycket” eller lite för just dig. Fettprocent (låg fettprocent så kan du oftast köra lite högra dos då du aromatiserar mindre till östro, gynosides alltså) ålder, SHBG-värden.

Men generellt kan man väl säga att över 500mg brukar det bli lite mer avancerad dos, då är det läge att absolut kanske ha ai hemma såsom armidex, letro och nolvadex om du skulle få gyno. Jag kör just nu 250g var 5te dag. Det blir 350/veckan, på den nivån slipper jag tänka på ai. Går jag över 500 måste jag injecera var 3,5dag. Två dagar i veckan alltså för att inte östrogenet ska bråka. Så ja 700mg är ganska mycket. Speciellt för en nybörjare.
Nolva är en SERM inte AI
Citera
2026-05-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Nolva är en SERM inte AI

Jag vet skrev lite slarvigt skulle vara punkt efter letro. Jag skriver OCH nolva om du skulle få gyno alltså om du vill kontro Guno som redan inträffat alltså.
Citera
Igår, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat

Oj tack för svaret men vad är gyno, Ai och på vilket sättt yttrar sig problem med östrogenet?
Citera
Igår, 10:12
Medlem
Citat:
Oj tack för svaret men vad är gyno, Ai och på vilket sättt yttrar sig problem med östrogenet?

(FB) Stora tråden om AAS - Med Guide/FAQ - För nybörjare och erfarna

Läs den guiden av Bengtzz så lär du dig en hel del. Inlägg nummer #2 tar han upp just ai och gyno (gynekomasti). Att bröstvårtorna gör ont brukar vara ett förstadie av gyno, du känner att det skaver lite extra mot T-shirten. Ignorerar du detta så kan du börja utveckla en knöl. Inte kul att behöva lägga sig på operationsbordet för att man är dåligt påläst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in