Idag, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Inte för att förstöra festen, men; Ligg med random person som man och riskera att bli anklagad av ett psykfall, gör det som kvinna och riskera att bli våldtagen. Nu låter jag väl som en religiös PK-dräng, men vill du vara safe- knulla inte med någon du inte känner och litar på för då får du delvis skylla dig själv.

Skit kan så klart hända ändå, men med betydligt mindre risk
Hur länge ska du vänta med sex innan du vet att hon går att lita på? Det går inte att veta, jag går på instinkt, följer inte med fulla kvinnor hem, jag är i pensionsåldern så jag har inte det problemet längre!
Senast redigerad av PeterSoderqvist Idag kl. 18:41.
Citera
Idag, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Inte för att förstöra festen, men; Ligg med random person som man och riskera att bli anklagad av ett psykfall, gör det som kvinna och riskera att bli våldtagen. Nu låter jag väl som en religiös PK-dräng, men vill du vara safe- knulla inte med någon du inte känner och litar på för då får du delvis skylla dig själv.

Skit kan så klart hända ändå, men med betydligt mindre risk

Så är det ju, men uppenbarligen kan en kvinna få en man häktad också även fast inget samlag ens ägt rum. Enda som krävs är en ljugande kvinna.
Citera
Idag, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Titta på detta
https://www.youtube.com/watch?v=ho61tUsOM_A

Hon ljög alltså om att en man våldtagit henne och han satt 31 dagar i häkte, medans hon kommer ut direkt via borgen trots hennes lögn.
Citera
Idag, 19:05
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckerkorn
Var försiktiga därute! Man kan bli häktad i flera månader misstänkt för våldtäkt och sedan åtalad även fast du inte ens haft samlag eller ens gjort något sexuellt med/mot personen!

Detta hände nämligen mig när jag träffade en kvinna som var hemma hos mig.

Jag tror dessutom att jag hade KUNNAT bli dömd om inte min försvarare hade lyckats få fram viktig information till huvudförhandlingen.

Målsäganden var "trovärdig", "grät" och fick "panikångest" under första rättegångsdagen så att första rättegångsdagen fick skjutas upp. Jag som hade sett fram emot att det skulle börja så fick jag sitta häktad ännu längre bara på grund av "stackars" målsäganden.

Det fanns inte ens DNA från mig någonstans på eller i målsäganden, inga skador etc. Aldrig varit i belastningsregistret tidigare etc. Ändå frihetsberövad i över två månader.

Tänk om man hade dömts? Skadestånd för frihetsberövandet, visst.. Men det är en ganska klen summa och kompenserar inte direkt mot den enorma chock, panik och ångest man satt med i över två månader och chocken att för första gången i sitt liv bli gripen, detta när man ligger och sover i sängen, bli körd till en arrest, klä av sig naken, sätta på sig kriminalvårdens kläder, och för första gången i sitt liv bli frihetsberövad.

Att få sitta flera veckor utan ens en TV att titta på pga överbelastat häkte. Inte ens få se solljus. Gå runt på "promenad" i en liten fyrkantig instängd bunker.

Det värsta är nog att inte ha en aning om NÄR man kommer komma ut därifrån, OM man kommer bli dömd eller inte för något man inte ens har gjort!

Hoppet försvinner mer och mer för varje dag som går och för varje gång man för beskedet att åklagaren vill att man ska sitta fortsatt häktad bli man mer och mer nedbruten.

Några tankar eller frågor om detta? Har någon här på Flashback någon gång suttit oskyldigt frihetsberövad eller till och med blivit oskyldigt dömd för våldtäkt?

Vi lever i vänsterns värld. Vi borde givetvis ha ett borgens system till att börja med. Sedan borde det inte ens finnas rättegångar utan hela systemet borde reformeras och utgå ifrån att skydda allmänheten. Om en anklagelse riktas mot dig helt utan bevis och det inte kommer fram något vid ytterligare utredning borde du aldrig blivit frihetsberövad en dag. Det du drabbats av är givetvis fel och orättvist. Vad var ersättningen?
Citera
Idag, 19:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Sluta spela offerkoftor … finns de ingen manlighet/alphamentalitet kvar längre bland svenska män!? visst sker det falska anklagelser men det sker också mycket motanmälningar och förtal. Vilket gör att de blir ord mot ord… svårt att bevisa båda sidor.

Sträck på er visa lite manlighet och sluta spel offer.

"Er"? Vem är det du buntar ihop mig med? Fördomsfulla människa...
Citera
Idag, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Håller du med om att det ej krävs någon egentlig bevisning för bli både anhållen och häktad misstänkt för våldtäkt?

Anhållen ja, häktad är mer en gråzon, men även där anser jag att tröskeln är för lågt satt vid sexualbrott.
Speciellt när det handlar om nära relationer.
Citera
Idag, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Nä inge rättssäkerhet alls, dom har sex och mannen går därifrån och säger detta var trevligt, kvinnan säger till sina vänner efteråt att hon inte samtyckt till sex, om domstolen bedömer kvinnans story som trovärdig (ingen bevisning alls), då blir mannen fälld för våldtäkt!
Advokat David Massi;
https://www.youtube.com/watch?v=diB2qErlVK8

Det är dock extremt sällan det ens leder till åtal så det är inte riktigt så illa som ingen rättssäkerhet alls.
Dock är den alldeles för dålig.

Först skall du ha oturen att råka på en sådan kvinna, det är extremt låg risk.
Sedan skall den kvinnan lyckas övertyga polis/åklagare att åtala, ca 5% går till åtal. Av dem så är det ca 30% som är den typen av mål som vi talar om här(ingen teknisk bevisning). Andelen fällande domar ligger på strax under 80%.
Landar på ungefär 1% risk, om du blir anmäld.

Fortfarande alldeles för stor risk att bli oskyldigt dömd, men det är dumt att överdriva risken och problemet, då skadar man bara trovärdigheten för sitt argument.
Bäst att argumentera sakligt och hålla sig till objektiv fakta för att visa hur fel det har blivit.
Citera
Idag, 20:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Tror inte på TS historia. Han kan nog ha andra motiv att skapa en tråd som denna.
Möjligt. Men att detta förekommer är däremot sant, tyvärr.
Citera
Idag, 20:36
Medlem
pulverhonungs avatar
Har blivit falskt anklagad två gånger.

Första gången av mitt första ex som jag var tillsammans med när jag var typ 15, vi återförenades ett par år senare under en studentfest och gick hem med varandra, hade inte ens sex utan bara lite hånglande osv.

Dagen efter gick hon glatt på skolans bal, jag blev väckt av polisen vid 06 på morgonen en lördag, in på förhör och beslagtagen mobil och dator.

Det tog cirka ett år innan vi satt i rättegång där hon stod anklagad och blev dömd för falsk tillvitelse, jag fick 15000 skadestånd, hade detta varit idag hade jag krävt henne på 100k.

Andra gången var av ett random tinder ligg, fick ett brev hem där jag blev kallad på förhör, det blev nerlagt typ två veckor efter.

Har idag extremt sällan sex med en främmande tjej, dels pga att jag är äldre och inte finner värdet i det men definitivt också pga tidiga händelser, om jag träffat någon så har jag alltid grov ångest ett bra tag efteråt även om jag vet att allt gått rätt till.

Sorgligt och skrämmande att se hur vanligt det börjar bli att tjejer ljuger om något så allvarligt, man bör vara väldigt försiktig som man, don’t put your dick in crazy är inte ett skämt.
Senast redigerad av pulverhonung Idag kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in