2026-05-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Inte med Marx kanske men likväl med det som idag kallas marxism!
Eller vad har det med att göra då, du kanske menar att det är en helt objektiv vetenskap eller?

Nej, det kallas inte marxism idag. Och nej jag menar inte att Foucaults ideer är vetenskap över huvud taget.

Att någon tror att något är marxism eller vänster gör inte att det är sant. Det närmaste vi har idag som kan kallas vänster i dess egentliga mening är Allards Örebroparti.

Dock låses väldigt många fler in på lösa grunder i högerns dystopi USA. Enbart för att det är bra affärer för det privatiserade fängelsesystemet.
Citera
2026-05-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tänkte samma sak.. känns som en trolltråd! Typisk en offerkoftan tråd som hittar på en fiktiv historia. Eller så är det inte hela korrekta historien..

Jag tror inte det är det. Men även om det är det, så resulterar tråden i andra berättelser som är superintressanta. Bästa tråden på FB någonsin. Hoppas inte moderatorerna är för klåfingriga. För man fattar ju att Farbror Blå helst skulle vilja att en sådan här tråd raderades omedel bums.

Som allt om Kronobergshäktet och tortyrcellen där.
Citera
2026-05-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Tror inte på TS historia. Han kan nog ha andra motiv att skapa en tråd som denna.
Tror som du en en dålig ihopdiktad story
Citera
2026-05-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tänkte samma sak.. känns som en trolltråd! Typisk en offerkoftan tråd som hittar på en fiktiv historia. Eller så är det inte hela korrekta historien..

Troligen inte, han ger enbart sin version av en händelse som kanske skett. Fast otroligt många sväljer raseribetet med hull och hår.

Ibland är nivån på forumet förbluffande låg.
Citera
2026-05-13, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Troligen inte, han ger enbart sin version av en händelse som kanske skett. Fast otroligt många sväljer raseribetet med hull och hår.

Ibland är nivån på forumet förbluffande låg.

Pratar inte juridiken utan att själva historien låter så uppgjord.
Citera
2026-05-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Om hon är narkoman, så är hon väl mindre trovärdig.
Men varför just anmäla dig?
Verkar du vara någon med mycket pengar?

Hon kan tjäna pengar på detta även om killen inte kan betala.

Det finns kvinnor som satt detta i system och får cash varje gång. Kvinnan som anmälde Lambertz hade t.ex. gjort detta 4 gånger innan hon anmälde Lambertz och blivit överbevisad om att hon hade ljugit och manipulerat bevismaterial.

Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Nu har det ju absolut inte hänt så sluta hata kvinnor nu. Jävla incels.

Det jag skrev har bevisligen hänt.
Senast redigerad av UnfilteredFountain 2026-05-13 kl. 21:52.
Citera
2026-05-13, 21:50
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Nej, det kallas inte marxism idag. Och nej jag menar inte att Foucaults ideer är vetenskap över huvud taget.

Nä inget kallas ju något idag. Negerbollar kallas chokladbollar, män kallas kvinnor, den kallas hen, negrer kallas afroamerikaner som sedan måste byta namn till afrika-amerikaner som sedan måste byta namn till svarta varpå man kommer på att det måste heta färgade och sedan rasifierade och sedan heter det "people of color" vilket man inte ens hunnit hitta på en svensk översättning på...

Men ok, vad föreslår du att det kallas då?

Hoppas inte du förespråkar att dessa farliga tankar etiketteras som typ "liberal demokrati" eller "fredlig humanism" då det är en agenda från dessa vänsterextremister att hela tiden byta namn i syfte att blanda bort korten, och då är det intetsägande etiketter eller rentav befintliga men positivt laddade ord som de döper om sig till, vilket går ut över de som EGENTLIGEN kallas så. Exempelvis är jag liberal, men vill såklart inte förknippas med marxistiska "liberaler".

Inser du problemet med att identifiera en rörelse som byter namn och där man förbjuder det gamla namnet? "Nä jag är inte kommunist, det var igår, nu när muren fallit så kallas jag liberal demokrati, men jag tänker behålla mina åsikter! Men förnippa mig bara inte med kommunism för det är ju dåligt".

Citat:
Att någon tror att något är marxism eller vänster gör inte att det är sant. Det närmaste vi har idag som kan kallas vänster i dess egentliga mening är Allards Örebroparti.

Vi kan undvika etiketter helt för säkerhets skull. Å andra sidan - det skulle vara väldigt svårt att kommunicera då... Men det är ju vad mörkermän med dold agenda eftersträvar.

Allard är väl mest en populist som blandar mest högerns förbjudna sanningar med en del utspel som ska locka gamla kommunister. "Vi är allt som etablissemanget inte är" typ.

Citat:
Dock låses väldigt många fler in på lösa grunder i högerns dystopi USA. Enbart för att det är bra affärer för det privatiserade fängelsesystemet.

Jaha, menar du att USA har lägre beviskrav för fängelsestraff än svenska domstolar? På vilket sätt menar du att det går att spåra betalningar från fängelseföretag till hur människor röstar? Det är ju tvärtom vänsterns politik som ger folk bidrag.

Alla fängelser i USA är för övrigt inte privata. Och detta narrativet med "prison industrial complex" (kopia på "military industrial complex"-narrativet) kommer från extremvänstern i USA, Black Lives Matter och såna. Jag tänkte väl att du var marxist. Fast det får inte heta marxism, just det ja.
Citera
2026-05-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Nä inget kallas ju något idag. Negerbollar kallas chokladbollar, män kallas kvinnor, den kallas hen, negrer kallas afroamerikaner som sedan måste byta namn till afrika-amerikaner som sedan måste byta namn till svarta varpå man kommer på att det måste heta färgade och sedan rasifierade och sedan heter det "people of color" vilket man inte ens hunnit hitta på en svensk översättning på...

Men ok, vad föreslår du att det kallas då?

Hoppas inte du förespråkar att dessa farliga tankar etiketteras som typ "liberal demokrati" eller "fredlig humanism" då det är en agenda från dessa vänsterextremister att hela tiden byta namn i syfte att blanda bort korten, och då är det intetsägande etiketter eller rentav befintliga men positivt laddade ord som de döper om sig till, vilket går ut över de som EGENTLIGEN kallas så. Exempelvis är jag liberal, men vill såklart inte förknippas med marxistiska "liberaler".

Inser du problemet med att identifiera en rörelse som byter namn och där man förbjuder det gamla namnet? "Nä jag är inte kommunist, det var igår, nu när muren fallit så kallas jag liberal demokrati, men jag tänker behålla mina åsikter! Men förnippa mig bara inte med kommunism för det är ju dåligt".

Vi kan undvika etiketter helt för säkerhets skull. Å andra sidan - det skulle vara väldigt svårt att kommunicera då... Men det är ju vad mörkermän med dold agenda eftersträvar.

Allard är väl mest en populist som blandar mest högerns förbjudna sanningar med en del utspel som ska locka gamla kommunister. "Vi är allt som etablissemanget inte är" typ.

Jaha, menar du att USA har lägre beviskrav för fängelsestraff än svenska domstolar? På vilket sätt menar du att det går att spåra betalningar från fängelseföretag till hur människor röstar? Det är ju tvärtom vänsterns politik som ger folk bidrag.

Alla fängelser i USA är för övrigt inte privata. Och detta narrativet med "prison industrial complex" (kopia på "military industrial complex"-narrativet) kommer från extremvänstern i USA, Black Lives Matter och såna. Jag tänkte väl att du var marxist. Fast det får inte heta marxism, just det ja.

Väldigt många ord med förbluffande lite substans.

Vad syftar du på med "högerns förbjudna sanningar"? Att migrationen undantagslöst ökat under varje högerregering? Eller det faktum att högern med Moderaterna, Kd, L och C i maskopi med Mp skapade flyktingkrisen med migrationsöverenskommelsen 2011?

https://www.regeringen.se/contentassets/f3ece2268a5a49f88722e4d66f9e8aaa/ramoverenskommelse-mellan-regeringen-och-miljopartiet-de-grona-om-migrationspolitik
Citera
2026-05-13, 22:22
Medlem
Har en bekant som utsatts för samma sak.

Är 100% säker på att han är oskyldig. Har gått igenom dom / FUP och det finns ingen teknisk bevisning öht eller vittnen som binder honom till våldtäkten. Rätten har gått helt på tjejens historia och motiverar domen med att bevisbördan har sänkts för sexualbrott. Han släpptes efter rättegång och alla, inklusive advokaten va säkra på att han skulle frias. Sen kom domen, fängelse.

Några månader senare kände hon för att håva in lite mer skadestånd och anmälde en ny kille för våldtäkt. Oklart hur det gick i det fallet.
Citera
2026-05-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Trodde inte att detta var sant. Sen drabbades en bekant. Tjejen ljög ihop en historia, han blev plockad och satt i häkte. Hon insåg relativt snabbt vad hon gjort drog tillbaka allt efter en vecka. Han fick sitta kvar i flera månader, med restriktioner.

Sverige är sjukt

Edit: Kan tillägga att hans skadestånd täckte inte ens hans förlorade intäkter och han blev av med jobbet

Ifall detta var sant hade hon blivit anmäld för falsk tillvitelse - du ljuger
Citera
2026-05-13, 22:27
Medlem
Citat:
Väldigt många ord med förbluffande lite substans.

Man vet att man pratar med en narcissist när ..
Citera
2026-05-13, 22:32
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
De flesta män har nog åkat ut för nån kvinna som ställt till en massa skit för att blivit avvisad.

Känner mig aningens träffad här (även om jag aldrig blivit våldtäktsanklagad men har "fått folk efter mig" av i princip ingen anledning alls förutom nån cejpe-brud med bränd hjärna som spridit rykten om att man "förolämpat någon" - jodå, det + annat har hänt - kan tillägga det att dessa tuffa men äkta simps bara försvann när det visade sig att jag kände lite annat folk sas)

Får hoppas att TS kan få skadestånd.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-13 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in