Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Nej, det kallas inte marxism idag. Och nej jag menar inte att Foucaults ideer är vetenskap över huvud taget.
Nä inget kallas ju något idag. Negerbollar kallas chokladbollar, män kallas kvinnor, den kallas hen, negrer kallas afroamerikaner som sedan måste byta namn till afrika-amerikaner som sedan måste byta namn till svarta varpå man kommer på att det måste heta färgade och sedan rasifierade och sedan heter det "people of color" vilket man inte ens hunnit hitta på en svensk översättning på...
Men ok, vad föreslår du att det kallas då?
Hoppas inte du förespråkar att dessa farliga tankar etiketteras som typ "liberal demokrati" eller "fredlig humanism" då det är en agenda från dessa vänsterextremister att hela tiden byta namn i syfte att blanda bort korten, och då är det intetsägande etiketter eller rentav befintliga men positivt laddade ord som de döper om sig till, vilket går ut över de som EGENTLIGEN kallas så. Exempelvis är jag liberal, men vill såklart inte förknippas med marxistiska "liberaler".
Inser du problemet med att identifiera en rörelse som byter namn och där man förbjuder det gamla namnet? "Nä jag är inte kommunist, det var igår, nu när muren fallit så kallas jag liberal demokrati, men jag tänker behålla mina åsikter! Men förnippa mig bara inte med kommunism för det är ju dåligt".
Citat:
Att någon tror att något är marxism eller vänster gör inte att det är sant. Det närmaste vi har idag som kan kallas vänster i dess egentliga mening är Allards Örebroparti.
Vi kan undvika etiketter helt för säkerhets skull. Å andra sidan - det skulle vara väldigt svårt att kommunicera då... Men det är ju vad mörkermän med dold agenda eftersträvar.
Allard är väl mest en populist som blandar mest högerns förbjudna sanningar med en del utspel som ska locka gamla kommunister. "Vi är allt som etablissemanget inte är" typ.
Citat:
Dock låses väldigt många fler in på lösa grunder i högerns dystopi USA. Enbart för att det är bra affärer för det privatiserade fängelsesystemet.
Jaha, menar du att USA har lägre beviskrav för fängelsestraff än svenska domstolar? På vilket sätt menar du att det går att spåra betalningar från fängelseföretag till hur människor röstar? Det är ju tvärtom vänsterns politik som ger folk bidrag.
Alla fängelser i USA är för övrigt inte privata. Och detta narrativet med "prison industrial complex" (kopia på "military industrial complex"-narrativet) kommer från extremvänstern i USA, Black Lives Matter och såna. Jag tänkte väl att du var marxist. Fast det får inte heta marxism, just det ja.