2026-05-14, 12:15
Medlem
Lance.Rimpis avatar
Ren hittepå. Finns inte på kartan.
Trådskaparen är vilsen i pannan igen å söker tröst i lögner.
Citera
2026-05-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Tror samma. Hade detta hänt hade ts skrivit mera utförligt. En inceltråd och inget annat än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Inte en enda detalj om vad som faktiskt hände.... Tror inte ett piss på TS

Dumt att lämna ut detaljer, då är steget inte långt till att hans FUP och dylikt hamnar i tråden. Även om man är oskyldig brukar de förekomma en massa personlig information där som telefontömningar, foton inuti ens hem etc. Inte så trevligt för honom.

Hade jag gjort en sån tråd hade inte jag heller lämnat ut detaljer eftersom jag inte vill bli outad eller att vad jag skriver på något sätt ska kunna kopplas till mig.

Och varför har han en skyldighet att lämna ut detaljer? Bara för att vi gillar att gotta oss? Han ville utfärda en varning vad som kan ske när man träffar en kvinna på tu man hand och inte ens gör något sexuellt med henne.

Hedervärt tycker jag.
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-14 kl. 12:43.
Citera
2026-05-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lance.Rimpi

Jodå det finns på kartan.

Någon postade dessa videos, och de stämmer till 100%. Det krävs nada för att bli häktad.

https://www.youtube.com/watch?v=2d_t1l64pRM

https://www.youtube.com/watch?v=diB2qErlVK8
Citera
2026-05-14, 12:31
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Straffet för en falsk våldtäktsanmälning bör vara samma som för ett misslyckat mordförsök där offret får psykiska men för livet..för det är konsekvenserna för mannen som blir utsatt.

Det är lätt att säga "man up" till en kille som sitter oskyldigt bakom galler, demoniserad av samhället sen när han kommer ut. Bra tips, verkligen.
Citera
2026-05-14, 12:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Hur blir det med den som gör detta mot män?
Kan det få några rättsliga följder? Antagligen inte eftersom feministerna sett till att alla män är svin och kvinnor lättkränkta försvarslösa varelser.

Personligen har jag fått för mig att flertalet kvinnor som gör detta inte bara är tillräckligt farliga för att inte få vistas ute i samhället, dom har många gånger MP sympatier vad gäller woke, hbtq, feminism och invandringen.
Dvs dom lever med en världsbild som helt skiljer sig från den allmänna kollektiva upplevelsen samt att dom har mycket lite om ens någon självinsikt.
Inget av detta går att diskutera sakligt med dem då de såklart är fullkomligt faktaresistenta.

Skampåle vore inte helt fel.

Villkorlig dom och dagsböter blir det för dessa kvinnor som falskanmäler. När det har höjts förslag om att det måste bli hårdare straff och fängelse är ju feministerna snabbt ute och sänker dessa förslag. Med motiveringen att det skulle skrämma kvinnor från att anmäla. Att en del män blir oskyldigt anklagade och får sina liv förstörda är inte så viktigt i det stora hela...

Man får ju skilja på. Minns en kvinnlig polis som uttalade sig om våldtäktsanmälningar. Hon var en av de som tog emot kvinnorna och satte upp anmälan. Märkligt nog fick hon uttala sig i media för hennes svar var inte PK.

Den enskilt största gruppen kvinnor som anmäler rörde sig om unga kvinnor i tonåren. De gick till polisstationen för att anmäla sin pojkvän då han hade varit otrogen och till råga på allt knullat deras bästis. Den här kvinnliga polisen fick ta upp anmälan men sedan korga den direkt. De här unga kvinnorna var ju inte onda utan trodde helt ärligt att det var en våldtäkt mot dom om än själslig sådan. Men alla dessa läggs ju ändå på summan på nära 10000 anmälningar årligen.

Där feminister fortsatt trots fakta som detta kommer hävda att alla var sanna, det var våldtäkter...
Citera
2026-05-14, 13:16
Avstängd
Ett nytt fenomen som politiker ihop med meeto och feministerna tagit fram.

Målet är givetvis avskaffa rättsäkerheten och yttrandefriheten och demokratin på sikt
Citera
2026-05-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Och jag ser inget bevis eller fakta för det uttalandet heller. Jag ser åsikter, icke uppbackade sådana, och där kan vi använda hitchens rakkniv.

""Det som kan hävdas utan belägg kan förkastas utan belägg""

- Den som lever med huvudet i sanden kan man inte prata med förrän det lyfts därur / Ulvius
Citera
2026-05-14, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckerkorn
Var försiktiga därute! Man kan bli häktad i flera månader misstänkt för våldtäkt och sedan åtalad även fast du inte ens haft samlag eller ens gjort något sexuellt med/mot personen!

Detta hände nämligen mig när jag träffade en kvinna som var hemma hos mig.

Jag tror dessutom att jag hade KUNNAT bli dömd om inte min försvarare hade lyckats få fram viktig information till huvudförhandlingen.

Målsäganden var "trovärdig", "grät" och fick "panikångest" under första rättegångsdagen så att första rättegångsdagen fick skjutas upp. Jag som hade sett fram emot att det skulle börja så fick jag sitta häktad ännu längre bara på grund av "stackars" målsäganden.

Det fanns inte ens DNA från mig någonstans på eller i målsäganden, inga skador etc. Aldrig varit i belastningsregistret tidigare etc. Ändå frihetsberövad i över två månader.

Tänk om man hade dömts? Skadestånd för frihetsberövandet, visst.. Men det är en ganska klen summa och kompenserar inte direkt mot den enorma chock, panik och ångest man satt med i över två månader och chocken att för första gången i sitt liv bli gripen, detta när man ligger och sover i sängen, bli körd till en arrest, klä av sig naken, sätta på sig kriminalvårdens kläder, och för första gången i sitt liv bli frihetsberövad.

Att få sitta flera veckor utan ens en TV att titta på pga överbelastat häkte. Inte ens få se solljus. Gå runt på "promenad" i en liten fyrkantig instängd bunker.

Det värsta är nog att inte ha en aning om NÄR man kommer komma ut därifrån, OM man kommer bli dömd eller inte för något man inte ens har gjort!

Hoppet försvinner mer och mer för varje dag som går och för varje gång man för beskedet att åklagaren vill att man ska sitta fortsatt häktad bli man mer och mer nedbruten.

Några tankar eller frågor om detta? Har någon här på Flashback någon gång suttit oskyldigt frihetsberövad eller till och med blivit oskyldigt dömd för våldtäkt?
Inte för våldtäkt men blivit dömd för misshandel och grovtolagahot och suttit felaktigt häktad och blivit dömd för det
Citera
2026-05-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
För det första det låter helt otroligt. Man måste väl ha grunder för att någon ska sitta så länge utan bevis.

Du kan väl få skadestånd för detta om en våldtäktsman får 800.000kr så kan du nog få en slant också.

Citat:
Ursprungligen postat av Lance.Rimpi
Trådskaparen är vilsen i pannan igen å söker tröst i lögner.

Fel! Det kan räcka enbart med en anklagelse för att sitta månad efter månad.

4:17 in i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=1aZdH9-KOvQ&t=257s

Skrämmande vilken okunskap i denna tråd. Läs på eller var tyst!
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-14 kl. 13:38.
Citera
2026-05-14, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du får inget skadestånd för frihetsberövandet bara förlorad arbetsinkomst så där faller hela din tråd!
får du ju visst det om du blir frikänd, det utgår med ett fast belopp per dygn utöver förlorade inkomster, källa JK
Citera
2026-05-14, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Enligt en anonym person på flashback där vi inte kan verifiera om något är sant eller inte.
Vi kan inte heller verifiera om dina svaga påståenden är sann ju
Citera
2026-05-14, 13:43
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=V_2j8Icer3A

Kille som satt häktad i TVÅ ÅR i Sverige för att sedan släppas av domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in