Citat:
Ursprungligen postat av
skogsburkan
Helt jävla otroligt, hur denne Roooooni Bardaddschi valde att agera. Symptomatiskt att den förmodligen mer eller mindre mentalhandikappade emonarcissisten hänvisar till en löjeväckande barnslig "gudstro" också, som väl i princip för honom innebär att han är "utvald av Gud". Nej, en sådan mentalitet ska inte in i svenska fotbollslandslaget och besudla omgivningen. Och Hugo Larsson tycks ju vara dumsvennevarianten av samma syndrom. Ingen är större än laget, alla ska samverka för att maximera den kollektiva prestationen på fotbollsplanen.
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/uppgifter-darfor-petades-roony-bardghji
Citat:
Roony Bardghji uppges, trots avancemanget, varit på ett sämre humör när landslaget skulle fira VM-platsen på spelarhotellet. Han ska ha beklagat sig över att det inte blev någon speltid mot varken Ukraina eller Polen (där han satt på läktaren).
Enligt Aftonbladets uppgifter var många spelare förvånade över beteendet, och vidare skriver tidningen att "flera spelare" är "säkra" på att det är just därför 20-åringen lämnades utanför.
– Det var jättemärkligt att han nästan satt och surade där när vi hade tagit oss till VM. Det var knappast till hans fördel, säger en källa i landslaget till tidningen.
Efter trupputtagningen gick Bardghji ut med ett inlägg på sociala medier, där han citerade en Bibelvers.
”Även om jag vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag inget ont, för du är med mig”, skrev Roony Bardghji på Instagram tillsammans med en emoji med pekfingret mot skyn.