2026-05-12, 14:03
Medlem
Anmäl kärringen för ofredande!

Nä ts, utifrån det du skriver behöver du inte vara det minsta orolig, däremot ska hon stå för skadorna på din bil.
Citera
2026-05-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imjustakiller
Hej!
Måndag kväll förra veckan mellan nio och tio på kvällen var jag på väg hem. Jag körde strax under 70 på en 70-väg. Jag var pigg och tillfreds. Helt plötsligt rusar en hund ut i vägen, från höger, och jag panikbromsar och hunden far upp på motorhuven och slår sen i vindrutan för att sen rulla ner på motorhuven.
Jag kliver chockad ur bilen och tittar på hunden som inte rör sig. Jag ser att hunden har ett koppel.

Jag ringer polisen och de skulle skicka en bil och de kontaktar även djurambulansen. Tio minuter senare kommer polisen och fem minuter efter det kommer ambulansen. Polisen konstaterar vad som skett. De frågar hur jag mår men i övrigt inga åtgärder mot mig.

Ambulanspersonalen lägger hunden på en bår och tar in hunden i bilen. Jag lämnar mitt nummer till personalen för att ge till hundägaren. Hunden lever men det rinner blod ur munnen.

Senare under kvällen ringer min svåger som är områdespolis till mig. Han har fått till sig vad som skett och berättar att hunden är svårt skadad med flera benbrott och inre blödningar.
Han berättar att de fått kontakt med hundägaren efter att de kollat chippet. Hundägaren ska ha sagt att hunden slitit sig. Han berättar också att hundägaren saknar försäkring.

Några timmar senare ringer han igen och berättar att veterinären valt att avliva hunden.

På torsdagen, tre dagar senare, ringer min mobil och en skrikande hundägare framför att jag har dödat hennes hund och att jag ska polisanmälas. Hon skriker och skriker och jag säger att det var en olycka och att jag beklagar sorgen. Hon lägger på.

På fredagen fyller jag år och jag dricker flera glas vin och blir väldigt full.

Jag beslutar att regga ett konto på flashback men jag har svårt i fyllan att välja användarnamn. Men till slut blir det som det blir.

Nån här som varit med om liknande och kan berätta lite om det?

Har ni något att tillföra rörande vad som skett?

Helvete vilken vidrig kärring som inte har hunden försäkrad , måste vara en redig WT-kärring.

Skit i henne.
Citera
2026-05-12, 14:21
Medlem
Citat:
Hej!
Måndag kväll förra veckan mellan nio och tio på kvällen var jag på väg hem. Jag körde strax under 70 på en 70-väg. Jag var pigg och tillfreds. Helt plötsligt rusar en hund ut i vägen, från höger, och jag panikbromsar och hunden far upp på motorhuven och slår sen i vindrutan för att sen rulla ner på motorhuven.
Jag kliver chockad ur bilen och tittar på hunden som inte rör sig. Jag ser att hunden har ett koppel.

Jag ringer polisen och de skulle skicka en bil och de kontaktar även djurambulansen. Tio minuter senare kommer polisen och fem minuter efter det kommer ambulansen. Polisen konstaterar vad som skett. De frågar hur jag mår men i övrigt inga åtgärder mot mig.

Ambulanspersonalen lägger hunden på en bår och tar in hunden i bilen. Jag lämnar mitt nummer till personalen för att ge till hundägaren. Hunden lever men det rinner blod ur munnen.

Senare under kvällen ringer min svåger som är områdespolis till mig. Han har fått till sig vad som skett och berättar att hunden är svårt skadad med flera benbrott och inre blödningar.
Han berättar att de fått kontakt med hundägaren efter att de kollat chippet. Hundägaren ska ha sagt att hunden slitit sig. Han berättar också att hundägaren saknar försäkring.

Några timmar senare ringer han igen och berättar att veterinären valt att avliva hunden.

På torsdagen, tre dagar senare, ringer min mobil och en skrikande hundägare framför att jag har dödat hennes hund och att jag ska polisanmälas. Hon skriker och skriker och jag säger att det var en olycka och att jag beklagar sorgen. Hon lägger på.

Jag beslutar att regga ett konto på flashback men jag har svårt i fyllan att välja användarnamn. Men till slut blir det som det blir.

Du blev utsatt för en toxisk personlighet som saknar självinsikt angående sitt eget bristande ansvar. Hon skäller på dig för att hon inte kan vara självkritisk. Jag förstår att du mår dåligt men rent objektivt ska du inte behöva göra det. Du kan om du vill anmäla henne för ofredande. Det hon gjorde är inte okej.
Citera
2026-05-12, 14:23
Medlem
Borde verkligen polisen ha lämnat ut TS kontaktuppgifter till hundägaren?

Som andra skrivit. Låt hundägaren betala nylackering av bilen.
Citera
2026-05-12, 14:37
Medlem
Motanmäl för skadegörelse och framkallande av fara.
Citera
2026-05-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Du har inte smitit från trafikolyckan vad jag kan läsa ur texten. Ägaren är säkert i affekt och vill anmäla. Låter som en anmälan där man snabbt konstaterar att det inte finns brott begånget och anmälan läggs ner.

Finns det andra vittnen till händelsen
?
Inga vittnen och det var glest med bilar vid tillfället.
Citera
2026-05-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Skit du i kärringen totalt det är hennes skyldighet att hålla hunden kopplad om den sedan sliter sig är det kärringens ansvar, samma sak det är ägaren som skall försäkra hunden, ingen annan.
Jag visste inte rasen på hunden vid olyckstillfället. Men det var en Irländsk varghund har jag fått veta. Ganska stor hund.
Citera
2026-05-12, 14:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Lugna ner dig ts. Det blir 6-7år på kåken bara, med gott uppförande är du ute igen om fyra år.
Citera
2026-05-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är ägaren till hunden fel så du har inget att oroa dig för, blev det skador på din bil får du ta det med ditt försäkringsbolag!
Inga skador alls. Bara lite hundhår i fronten. Rutan höll.
Citera
2026-05-12, 14:54
Medlem
Citat:
Hej!

Det är ju tragiskt med hunden.
Men hundägaren har ett självklart ansvar för sin hund.
Har du berättat exakt hur det gick till har du absolut inget anssvar för hundens död.
PS: Är själv hundägare
Citera
2026-05-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Borde verkligen polisen ha lämnat ut TS kontaktuppgifter till hundägaren?

Som andra skrivit. Låt hundägaren betala nylackering av bilen.
Jag lämnade mitt mobilnummer till ambulanspersonalen för att sen lämna det till hundägaren utifall hon ville kontakta mig. Syftet var att beklaga sorgen och tydliggöra att det var en olycka.
Citera
2026-05-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Motanmäl för skadegörelse och framkallande av fara.
Man behöver ju inte trissa upp situationen.
Hundägaren har det fulla ansvaret för det inträffade.
Men gissar att hundägaren (om det är en äkta djurvän) är i sorg och skärrad över händelsen. Kanske kontaktar hon TS framöver och ber om ursäkt över att hon ringde och betedde sig som hon gjorde.Men märkligt att hon inte hade hunden försäkrad..
Folk agerar olika vid olyckor.
Senast redigerad av eudiktatur 2026-05-12 kl. 15:11. Anledning: felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in