Citat:
1. För att jag har en fråga som jag vill ha svar på.
2. För att jag är duktig på vissa saker och gärna hjälper till och svarar på frågor om det.
3. För att jag vill berätta om saker som jag vet och som andra inte vet.
4. För att jag vill driva min politiska linje.
5. För att jag vill chatta.
6. För att jag vill ragga.
7. För att jag vill tramsa.
8. För att jag är så ensam och så uttråkad av mitt dagliga liv att jag skriver nästan vadsomhelst bara för att någon ska märka att jag överhuvudtaget finns.
Lägg gärna till fler alternativ.
2. För att jag är duktig på vissa saker och gärna hjälper till och svarar på frågor om det.
3. För att jag vill berätta om saker som jag vet och som andra inte vet.
4. För att jag vill driva min politiska linje.
5. För att jag vill chatta.
6. För att jag vill ragga.
7. För att jag vill tramsa.
8. För att jag är så ensam och så uttråkad av mitt dagliga liv att jag skriver nästan vadsomhelst bara för att någon ska märka att jag överhuvudtaget finns.
Lägg gärna till fler alternativ.
För att det är ett av få forum av den klassiska skolan som inte av olika anledningar strukturellt har börjat luta som en blandning av tornet i Pisa och Babels torn för att sedan imploderat fullständigt på sig själv och antingen blivit i stort sett obrukbart, övergivet eller helt sonika lagt ner.
Vissa forum har bytt ägare, admins eller moderatorer som otroligt tydligt velat ändra dem åt ett visst håll, ofta politiskt, under pretensen att det ska "städas upp", bli mer inkluderande eller vad det nu kan vara vilket nästan alltid leder till ovanstående. Ibland har det varit påverkansoperationer utifrån som lyckats. Folk gillar inte orimlig toppstyrning eller känslan av att bli censurerad och så lämnar de en masse och lämnar blott en skelettstruktur kvar.
Alla moderatorer här ÄR inte perfekta, det ska gudarna veta. Och visst har vi fått se prov på de där försöken till organiserad påverkan utifrån (tex när galningarna i #jagärhär trodde att de skulle kunna komma in här och göra kaos), troll finns det gott om och ryssbotar finns det säkert osv osv. Men den luttrade majoriteten här är för... ja, luttrade för att det ska bli riktiga problem för forumet i stort.