2026-05-11, 11:11
Medlem
Verkar ju inte ha varit något annat syfte med detta än just själva plågeriet, de som har gjort detta är alltså inte normalt funtade.

Önskar ibland att vi hade ett mer medeltida lagsystem, ett öga för ett öga, fånga in dem som plågat djuren, raka deras kroppar och huvuden, brännmärk dem, dumpa dem långt ut i mitten av nån stor skog. Både billigare, effektivare, och mer moralisk rättvist än fängelsestraff.
Citera
2026-05-11, 11:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nej det tror jag inte att det är. På sociala medier svämmar det över av ungdomar och barn som plågar och dödar djur. Bland annat katter. För de får status. De livesänder skiten. Tusentals varje dag i exempelvis Storbritannien. Det här kan vara något liknande eller bara någon enstörning med jävligt sjuka idéer. Född i Sverige eller annat land kvittar mig. Ta fast dräggen bara.

Det finns knappt några svenskar kvar varken i Norsborg eller i Södertälje. Det är solklart blattar.
Citera
2026-05-11, 11:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Verkar ju inte ha varit något annat syfte med detta än just själva plågeriet, de som har gjort detta är alltså inte normalt funtade.

Önskar ibland att vi hade ett mer medeltida lagsystem, ett öga för ett öga, fånga in dem som plågat djuren, raka deras kroppar och huvuden, brännmärk dem, dumpa dem långt ut i mitten av nån stor skog. Både billigare, effektivare, och mer moralisk rättvist än fängelsestraff.

Håller med. Straffen för djurplågeri är alldeles för lama. Lite böter eller något år på svenskt lyxhotell till fängelse. De borde få exakt samma behandling som de utsatte de stackars djuren för.
Citera
2026-05-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Håller med. Straffen för djurplågeri är alldeles för lama. Lite böter eller något år på svenskt lyxhotell till fängelse. De borde få exakt samma behandling som de utsatte de stackars djuren för.

Högaktuellt att kräva detta. Vi ser ju mer och mer av dessa plågerier nu. Oavsett om det är invandrare eller ej så passar det utmärkt att höja straffen.

Finns ju sjuka individer den senaste tiden som i parker lägger ut köttbullar med vassa föremål i, enbart för att skada hundar. Fångar man in en sån sate så bör de få piskrapp med nitar, inget jävla kollo på fängelse eller annat.
Citera
2026-05-11, 11:39
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanders.lust
Djurplågare är jordens avskum. Fega och riktigt vidriga människor som njuter av att skada försvarslösa djur. Äckligt. Det finns inget starkt i att plåga ett oskyldigt liv, bara feghet och ren jävla ruttenhet.

Hade kunnat döda en djurplågare om jag någonsin stöter på en. Jävla smuts

Ja det är genomgående fegt, otäckt och vidrigt.

Jag hoppas det kommer fram vem eller vilka som gör såhär mot de stackars kaninerna och att de får rejält straff.
Citera
2026-05-11, 11:42
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Det finns knappt några svenskar kvar varken i Norsborg eller i Södertälje. Det är solklart blattar.

Mig kvittar det varifrån personen kommer eller hur den ser ut, vad den heter eller var släkten bor. Fram med de jävlarna bara och straffa dem.
Citera
2026-05-11, 12:51
Medlem
Citat:

Intressant hur man tummar på djurlagarna när det är "fel" gärningsmän. Men lagen är en för svensken och en annan för blatten.
Citera
2026-05-11, 13:14
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Den här är den typen av beteende som får mig att överväga om det inte vore värt att sitta lite tid i fängelse.
Citera
2026-05-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Den här är den typen av beteende som får mig att överväga om det inte vore värt att sitta lite tid i fängelse.

Så känner jag med. Bara jag får döda en äcklig liten djurplågare så får det bli som det blir. Hatar dessa motbjudande kräk
Citera
2026-05-11, 13:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Intressant hur man tummar på djurlagarna när det är "fel" gärningsmän. Men lagen är en för svensken och en annan för blatten.

Nja. Tycker det är rätt mjäkiga straff för svenska djurplågare med. Joel Ander t.ex. Han är väl redan ute i samhället. Säkert och plågar ihjäl fler djur.
Citera
2026-05-11, 14:45
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det är invandrare såklart. Vad tror du själv?

Lite konstigt dock att dom inte äter kaninerna utan dumpar dom.
Om de skulle ätit upp kaninerna hade de varit tvungna att halal-slakta djuren och det hade de väl ingen lust med.......🤔
Citera
2026-05-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Människorna i den här tråden kommer aldrig erkänna att det ens finns möjlighet till det. I deras värld är det jägarkåren som plågar djur och spelar igelkottsfotboll. De har inte förmåga att se att detta är ett resultat av den värld de själva byggt.
Nej det är bara hoppas på välfärden kommer ikapp dem en sen natt på vägen hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in