2026-05-10, 18:06
  #25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Och du tänker inte att det då i så fall skulle vara ett bra sätt att skapa efterfrågan till sin affärsidé?
Affärsidén bygger, som alla andra vänsterprojekt, på bidrag. Det är inte efterfrågan, utan utpressning.
Citera
2026-05-10, 18:11
  #26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Affärsidén bygger, som alla andra vänsterprojekt, på bidrag. Det är inte efterfrågan, utan utpressning.
Om du jobbar mot HBTQ-toleransen i samhället, och din affärsidé är att sälja upplevelsen av HBTQ-tolerans, skapar du då inte efterfrågan till din affärsidé?
Citera
2026-05-10, 18:15
  #27
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jag tror att i just detta fallet så är det följande (dvs - orsaken är sannolikt mest politisk&/ideologisk):

För varje såld glass går två kronor direkt till Regnbågsfondens arbete för HBTQI-personers fri- och rättigheter i Sverige och runt om i världen.
Ja nog är det så.

Det sjuka är ju att dom går under mänskliga rättigheterna dom oxå.
Citera
2026-05-10, 18:18
  #28
Medlem
zombie-nations avatar
Jag vet inte heller varför man måste reta sig på HBT+. Det är så ochill. Men antar att vissa måste få förlöjliga och trycka ned andra, annars mår de inte bra.
Citera
2026-05-10, 18:19
  #29
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Om du jobbar mot HBTQ-toleransen i samhället, och din affärsidé är att sälja upplevelsen av HBTQ-tolerans, skapar du då inte efterfrågan till din affärsidé?
Jag vet inte riktigt om vi pratar förbi varandra.

Pride är idag en rörelse som hålls gisslan av T, under en falsk bild att HB och Q är samma. Samtidigt behöver man göra sig av med främst H och B eftersom de visat sig vara fördomsfulla TERFs som inte vill agera historierevisionister av sin egen historia.

Utåt sätt är all sexualitet, förutom uppenbarligen normativ heterosexualitet, subversiv och ingår i det intersektionella lotteriet byggd på post-Marxistiska idéer om maktstrukturer.

Då man lyckats sälja på samhällets institutioner och företag att regnbågsflagga är lika med tolerans så är affärsidén att åtminstone låtsas att det är så.

Däremot är deras ideologi mer lik BLM, d v s man använder ett lingo för att tjäna pengar men man är föga intresserad av något annat än att dominera den diskurs man kapat för en snäv skara människor med totalitära tendenser.
Citera
2026-05-10, 18:20
  #30
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?
Det är ju precis tvärtom. Att hbtq folket har problem med oss och gnäller jämt. Som om de vore i majoritet, men är i extrem minoritet. De som bör anpassa sig till verkligheten istället. I media får de enormt mycket plats oklart varför. Ta exempelvis J Gardell. Han har inga utbildningar på grejer som han tar upp, bara löst tyckande utan källor. Dessutom numera är hans krönikor ren AI skräp. Man ser lätt när det är AI genererat.. Men han sätter aldrig ut detta. Att det är det. Hbtq är bara en dum vänster mode fluga utan direkt något innehåll.
Citera
2026-05-10, 18:28
  #31
Medlem
YP4XQs avatar
Favorisering drabbar ALLA andra än de som favoriseras.

Vi är ett land. Vi har en lagbok. Vi har en flagga. Vi är en nation. Behandla alla efter detta. Ingen ska få speciell förtur, gräddfil, hyllas, tas med silkesvantar pga härkomst, utseende, politiskt läger, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Men ändå ser man den där satans jävla regnbågsflaggan på politiska kavajer, som tårta hos kommunen, i skolorna, på övergångsställena. Överallt. Det är ju en sekt som nästan lyckades ta över hela det offentliga rummet.

Därför HATAR jag HBTQ masspsykosen.
Citera
2026-05-10, 18:29
  #32
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Hur vet du att det inte drabbar någon? Vad tror du händer om rörelsen lyckas "krossa heteronormativet"?
Citera
2026-05-10, 18:44
  #33
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Hitlerglass? For real??

Ja, kolla länken jag bifogade
(det är inte bara i Indien den ska finnas - ska finnas lite här å var i världen - skulle ju va kul att hitta den i Sverige)

Du har väl även hört talas om Jeltsin Vodka? Svepa lite sån med Hitler-glass och HBTQ-glass
Citera
2026-05-10, 18:47
  #34
Medlem
Det enkla svaret är väl att det är något som har tvingats på vanligt folk av ovanligt folk. Behövs väl egentligen inte mycket mer förklaring än så
Citera
2026-05-10, 18:53
  #35
Medlem
Vem som senare med vem eller vad som blir förälskad vad bryr jag mig inte det minsta om.

Det som stör mig är att en sådan liten klick människor som är regnbågar ska ta så jävla mycket plats överallt, det borde inte vara möjligt att en sån liten del av jordens befolkning ska synas och höras hela tiden.
Citera
2026-05-10, 18:58
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Därför det är ingen speciellt med att vara hbtq. De får så mycket uppmärksamhet med skattepengar. varför inte göra en flagga om psykisk ohälsa istället. där vi har mycket mer människor som kan identifiera sig med och där vi också har människor som tar livet av sig varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in