2026-05-10, 15:50
Medlem
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?
Citera
2026-05-10, 15:57
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Så länge som var och en håller sia sexuella fantasier för sig själv eller ihop med partner(s) så är dejt inga problem. Problemet uppstår när de håller på och äcklar sig på stan. Det är ju inte bara att de går med plakat med "vi gillar suga kuk" etc utan det är gubbar som prompt skall visa up sina äckliga rövar och annat.

Bara ta bort det. Och ni som är politiker - bara lägg av med att gå i detta spektakel. HBTQ och RFSL har dessutom nära kopplingar till pedofila rörelser sm man inte tagit avstånd ifrån.
Citera
2026-05-10, 15:58
Avslutad
Det är inte hbtq i sig utan att det ska tryckas ner i halsen på hela samhället. Det ses numera som en politisk vänsterideologi, vissa ser det som bögpropaganda och anti-kärnfamilj.
Citera
2026-05-10, 16:10
Medlem
Jag har inga problem med folk som är HBTQ eller annat så länge alla inblandade är vuxna och frivilliga.

Med T-undantaget för främst män som anser sig vara kvinnor, dvs. transkvinnor, som menar att de ska ha tillgång till kvinnors omklädningrum. De (transorna) kanske är så ofarliga som de säger, men med tillägget att vem som helst får byta kön genom att bara meddela det, så öppnar de för knäppgökar som gör vad som helst för att få kränka kvinnor. Jag tycker inte att en minoritet av transor ska få övertrumfa en majoritet kvinnors säkerhet på det sättet.

(Teoretiskt kan samma sak gälla kvinnor som anser sig vara män, och därmed ha tillträde till mäns omklädningsrum - med möjlighet för vanliga kvinnor att byta juridiskt kön och göra samma sak. Jag tror knappast att vanliga män känner sig så hotade av det, dock.)
Citera
2026-05-10, 16:11
Medlem
franges avatar
Med samma resonemang så kan man ju fråga sig varför så många har så mycket emot nazisymboler? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?
Citera
2026-05-10, 16:12
Medlem
Hbtq to the people låt dom erövra så slipper vi krig o allt elände i världen tycker iaf jag. Love em speciellt min polare edwin powpow
Citera
2026-05-10, 16:12
Medlem
Homo- och bisexualitet är en sak, men transflugan drabbar också många unga som luras in i en sekteristisk värld. Se exempelvis:
https://m.youtube.com/watch?v=3yvjFSX0TB0

Buck Angel (transman) har massvis med intervjuer med ungdomar som fått sina liv förstörda av dessa experimentella "behandlingar":
https://m.youtube.com/watch?v=WtFZaPC3jPk&pp=ygUYQnVjayBhbmdlbCBkZXRyYW5 zIHN0b3J5
Citera
2026-05-10, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Med samma resonemang så kan man ju fråga sig varför så många har så mycket emot nazisymboler? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Minns du hur arga vänstermänniskor blev när SD målade ett helt tåg i SD-färger inför valet? Vänsterfolk vägrade sätta sig på tåget. Förmodligen samma folk som tycker att folk som är emot pridefärger överallt är hatiska.
Citera
2026-05-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Minns du hur arga vänstermänniskor blev när SD målade ett helt tåg i SD-färger inför valet? Vänsterfolk vägrade sätta sig på tåget. Förmodligen samma folk som tycker att folk som är emot pridefärger överallt är hatiska.
Precis, och det var bara ett tåg, typisk marknadsföring, som SD dessutom betalade för själva.

Med böglobbyn så är det inte bara ett fordon i kollektivtrafiken, det är oftast hela flottan, plus varenda jävla parkbänk, reklamskylt, övergångsställe och allt annat som kan målas om till en stor kostnad för skattebetalarna. Företag byter ut sina logotyper, och dumpar kostnaderna på kunderna. Och så parader för att sno all uppmärksamhet en hel månad.

Och som om det inte vore illa nog så lägger de till en massa bokstäver varje år för att "vara mer inkluderande", då måste flaggan och färgerna målas om, och den som inte har senaste flaggan stämplas som homofob, transofob, pedofob, osv, osv. De progressiva progressar så snabbt att inte ens fåren hänger med i utvecklingen.
Citera
2026-05-10, 16:26
Medlem
jcockers avatar
Pride och HBTQ är ju inte samma sak. Pride är ju numera i första hand en affärsidé. Finns inget ekonomiskt intresse i Reclaim Pride t.ex.
Citera
2026-05-10, 16:39
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Jag tror att i just detta fallet så är det följande (dvs - orsaken är sannolikt mest politisk&/ideologisk):

För varje såld glass går två kronor direkt till Regnbågsfondens arbete för HBTQI-personers fri- och rättigheter i Sverige och runt om i världen.

https://www.qx.se/samhalle/15392343/glass-glitter-och-goda-garningar-sag-hej-till-pride-rocket-fran-gb/

Jag frågade faktiskt i den tråden om det var nån som dock faktiskt testat glassjäveln å kunde ge nån form av betyg på själva smaken men såvitt jag kunnat se så finns det ingen på flashback som gjort det (?). Jag själv käkar glass ganska ofta så vem vet - jag kanske "vågar testa". Vilken glass jag äter? Jag håller faktiskt inte koll på det ärligt talat. Har kollat efter Hitler-glass från Indien men hittar den inte nånstans här hemma.

https://ogimg.infoglobo.com.br/in/16315016-915-88a/FT1086A/hitler-branded-ice-cream-cones-for-sale-in-india-image-3.jpg
Citera
2026-05-10, 16:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Sexualitet, liksom religiösa övertygelser, är något för ens privata sfär. Att ens närmaste vet att man är gay eller buddhist är en sak, att världen ska ha i ansiktet att män som gillar att suga kuk är en norm är ett politiserande av den offentliga miljön som sker helt utan samtycke.

Man måste skilja på att folk ska acceptera en enskild människas läggning eller tro, en annan att det ska institutionaliseras som något värt att fira eller exponera.

När folk går på dragshow eller burlesque, så gör de det med full vetskap vad det handlar om. Man betalar inträde för att se något med sexuella undertoner och vulgariteter. Det är underhållning för vuxna av vuxna. Att sätta dessa i bibliotek för att läsa för småbarn är något helt annat. Det är många dragqueens som ställt sig mycket frågande kring detta, och man bör fråga sig varför en liten klick framhärdar, gärna påivrade av en av de mest suspekta lobbyistgrupper vi har i Sverige, RFSL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in