2026-05-10, 16:48
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Pride och HBTQ är ju inte samma sak. Pride är ju numera i första hand en affärsidé. Finns inget ekonomiskt intresse i Reclaim Pride t.ex.
Det är inte bara en affärsidé, det är liksom Stonewall en rörelse som bytt fot och numer är lobbyister mot den ursprungliga HBQ-rörelsen. Den har helt kapats av en oerhört suspekt politisk ideologi där bögar som stöder den numera kallas Vichy-bögar.
Citera
2026-05-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Många som hatar hbtqi är förtäckta mobbare. Om hbtqi normaliseras då har de inte längre någon att mobba. Det handlar om svaga människor. Om alla på jobbet tycker att Lasse är konstig för att han är bög då känner de sig själva bättre för de har någon att se ner på.
Citera
2026-05-10, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är inte bara en affärsidé, det är liksom Stonewall en rörelse som bytt fot och numer är lobbyister mot den ursprungliga HBQ-rörelsen. Den har helt kapats av en oerhört suspekt politisk ideologi där bögar som stöder den numera kallas Vichy-bögar.
Och du tänker inte att det då i så fall skulle vara ett bra sätt att skapa efterfrågan till sin affärsidé?
Citera
2026-05-10, 17:07
Medlem
Citat:
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Det är en auktoritär ideologi som vill infiltrera samhället och tvinga andra att dela deras äckliga och anti-demokratiska åsikter.

De har infiltrerat vården delvis och många offentliga institutioner, hört om hbtg-certifiering ?

Folk vill i allmänhet bara äta glass, inte glass för vita personer, glass för heterosexuella, glass för muslimer eller kristna etc. Det är ett störande inslag för många helt enkelt.
Citera
2026-05-10, 17:12
Medlem
Jag har inga problem med människor som har en annan läggning.
Men om man får det upptryckt i ansiktet hela tiden och överallt så blir det tröttsamt.
Citera
2026-05-10, 17:14
Medlem
Onanikrems avatar
Bryr mig inte ett skit om vad folk gör i sovrummet, så länge de gör det med andra vuxna.

Trycker de sin sexualitet rätt i mitt ansikte tycker jag de är äckliga. En övervägande stor del av den kvinnliga befolkningen suger kuk, men de går inte omkring på stan och talar om det för det. Se liknelsen.

Transor kan man ju skratta åt typ clowner.. Så länge de ger fan i barnen!
Citera
2026-05-10, 17:28
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Som en Homosexuell kompis sa till mig : "HBTQ fokuserar mest på sexuella fetischismer snarare än normalisering " Samt att Transfrågor har sabbat hela rörelsen och många HS ställer sig numera emot jippot
Citera
2026-05-10, 17:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Jag tror inte att folk stör sig på HBTQ i sig och att ca 10% av världen tillhör denna grupp. Det som är problemet är att det väldigt ofta ska ges en icke-representativ bild av verkligheten, där man till exempel i en reklamkampanj eller i en film som ska utspela sig i verkligheten har med typ 35% HBTQ-personer istället för 10%. Folk stör sig på när andra försöker måla upp en osann bild av verkligheten (detta kallas gaslighting).

Det är rimligt att det är t.ex. 1 lesbisk person med i en serie någon gång då och då, för så ser verkligheten ut. Då representerar man ju dom för så som dom är på riktigt och inte som nåt slags hittepå där var och varannan person skulle vara HBTQ, det blir bara oseriöst. Och som sagt, inte ens sant.

Jag tror det kan finnas många vargar i fårakläder på vänstersidan, som skriker, gapar och försöker köra ned HBTQ i halsen på andra, för att helt enkelt få folk att störa sig på allt som har med HBTQ att göra och människorna som tillhör den gruppen. Samma sak kan man se bland många radikal-feminister som gör allt dom kan för att få folk att störa sig generellt på kvinnor.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-05-10 kl. 18:00.
Citera
2026-05-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jag tror att i just detta fallet så är det följande (dvs - orsaken är sannolikt mest politisk&/ideologisk):

För varje såld glass går två kronor direkt till Regnbågsfondens arbete för HBTQI-personers fri- och rättigheter i Sverige och runt om i världen.

https://www.qx.se/samhalle/15392343/glass-glitter-och-goda-garningar-sag-hej-till-pride-rocket-fran-gb/

Jag frågade faktiskt i den tråden om det var nån som dock faktiskt testat glassjäveln å kunde ge nån form av betyg på själva smaken men såvitt jag kunnat se så finns det ingen på flashback som gjort det (?). Jag själv käkar glass ganska ofta så vem vet - jag kanske "vågar testa". Vilken glass jag äter? Jag håller faktiskt inte koll på det ärligt talat. Har kollat efter Hitler-glass från Indien men hittar den inte nånstans här hemma.

https://ogimg.infoglobo.com.br/in/16315016-915-88a/FT1086A/hitler-branded-ice-cream-cones-for-sale-in-india-image-3.jpg
Hitlerglass? For real??
Senast redigerad av Mixilla 2026-05-10 kl. 17:57. Anledning: Särskrivning!
Citera
2026-05-10, 17:56
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Trycker de sin sexualitet rätt i mitt ansikte tycker jag de är äckliga. En övervägande stor del av den kvinnliga befolkningen suger kuk, men de går inte omkring på stan och talar om det för det. Se liknelsen.

Jag håller med dig här. Det finns rätt många HBTQ-personer som sysslar med sånt. Vilket är synd för övriga "normala" HBTQ-personer som absolut inte gör sånt och vill vara privata med sin sexualitet.
Citera
2026-05-10, 17:59
Medlem
Tack för sansade svar ❣️ Jag förstår kopplingarna till ideologi och politisk färg, förstår inte riktigt att man blir äcklad av just gubbrövar på stan men men 😅
Citera
2026-05-10, 18:06
Avslutad
Citat:
Hitlerglass? For real??
88:an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto