2026-05-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
jo har resan bestämt mig för att om vi börjar prata igen så är det vänskap som gäller
Blir säkert bra, hon visste ju om dina tidigare problem.
Citera
2026-05-10, 13:01
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan,
Jag skulle be om ursäkt för mitt övertramp. Men inte förklara det med att jag var på fyllan. Min alkoholism är inte för henne att värdera utan endast jag själv att stå för.

Du hade det dåliga omdömet att dricka och det behöver hon inte värdera. Så enbart be om ursäkt för det du gjort fel och stört henne, och dessutom gjort att hon riskerat att bli påkommen för att ha en relation vid sidan av förlovningen och troheten mot hennas tillkommande man, och riskerat förstöra sin egen släkts anseende. Övertramp kan vara dödligt i hennes fall om hon är muslim.
Citera
2026-05-10, 13:11
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan,
Jag skulle be om ursäkt för mitt övertramp. Men inte förklara det med att jag var på fyllan. Min alkoholism är inte för henne att värdera utan endast jag själv att stå för.

Du hade det dåliga omdömet att dricka och det behöver hon inte värdera. Så enbart be om ursäkt för det du gjort fel och stört henne, och dessutom gjort att hon riskerat att bli påkommen för att ha en relation vid sidan av förlovningen och troheten mot hennas tillkommande man, och riskerat förstöra sin egen släkts anseende. Övertramp kan vara dödligt i hennes fall om hon är muslim.

jo jag vet, jag är själv kristen och religion är något vi pratar mycket om, eftersom hon är/var min vän så är der viktigt för mig att hon inte minns mig som
ett creep, det är jag inte, men alkohol förvrider skallen på en och detta är inte en sak jag normalt gjort som mitt nyktra jag, alkohol är absolut ingen ursäkt men det är en förklaring
Senast redigerad av rytari 2026-05-10 kl. 13:13.
Citera
2026-05-10, 13:51
Medlem
Citat:
Jobbar ihop med en tjej som det ibland uppstår en ganska flörtig stämning med, hon är förlovad och det känns spm att båda är på det klara med att vi bara är goda vänner.
Hon är inte typen som är otrogen, muslim, ingen alkohol, ingen sex utanför äktenskapet, men ganska liberal, ingen hijab och lever ensam, även om hon är troende.
Ibland när vi har flörtat lite för mycket så blir hon kall ett par dagar, sedan är allt som vanligt igen, jag VET att hon är intresserad av mig också, hon har bla. sagt att hon gärna skulle inleda något med mig om hon inte var förlovad.

nu till problemet, jag har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. såg dagen efter att jag ringt henne massa gånger och att hon blockat mig på appens char, hon har dock kvar mig som vän men har mer eller mindre ignorerar mig helt sen dess, ser arg ut,säger knappt något, men har sett att hon tittar mycket men vänder bort blicken näer våra ögon möts.
Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.

Låt henne vara du har gjort bort dig ordentligt på fyllan och hon tycker du är creepy som stöter på en kvinna som är förlovad!
Citera
2026-05-10, 14:17
Medlem
Citat:
Jobbar ihop med en tjej som det ibland uppstår en ganska flörtig stämning med, hon är förlovad och det känns spm att båda är på det klara med att vi bara är goda vänner.
Hon är inte typen som är otrogen, muslim, ingen alkohol, ingen sex utanför äktenskapet, men ganska liberal, ingen hijab och lever ensam, även om hon är troende.
Ibland när vi har flörtat lite för mycket så blir hon kall ett par dagar, sedan är allt som vanligt igen, jag VET att hon är intresserad av mig också, hon har bla. sagt att hon gärna skulle inleda något med mig om hon inte var förlovad.

nu till problemet, jag har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. såg dagen efter att jag ringt henne massa gånger och att hon blockat mig på appens char, hon har dock kvar mig som vän men har mer eller mindre ignorerar mig helt sen dess, ser arg ut,säger knappt något, men har sett att hon tittar mycket men vänder bort blicken näer våra ögon möts.
Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.

Det här beteendet hade jag i 13-års åldern-
Citera
2026-05-10, 14:18
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det här beteendet hade jag i 13-års åldern-

jag blir 13 när jag dricker. vad är svaret på min fråga?
Citera
2026-05-10, 14:22
Medlem
Citat:

Att du är omogen och borde ta avstånd tillsvidare.

Jag har själv haft romanser på arbetsplatsen.
Det blir aldrig bra.
Kul i början, sen blir det inte lika kul längre när det främmande är utforskat.
Mystiken försvinner.
Att både dejta OCH jobba med en person? Inte ens normala par hänger med varandra så mycket.
Citera
2026-05-10, 14:25
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Hon tar troligtvis en enkel, och kanske feg, väg ut från ditt intresse. Kanske ville hon också provocera för att visa hur störd hon är på hur hon tycker att du har betett dig mot henne. Allt detta är förbi och du söker svar hos någon som inte vet.

I ljuset av detta, vad tror du är din fixering vid henne? Vad tror du det är du kanske skulle kunna fått av henne? Upprättelse? Bekräftelse på ett värde? En tillhörighet? Eller något annat?
Citera
2026-05-10, 14:26
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Att du är omogen och borde ta avstånd tillsvidare.

Jag har själv haft romanser på arbetsplatsen.
Det blir aldrig bra.
Kul i början, sen blir det inte lika kul längre när det främmande är utforskat.
Mystiken försvinner.
Att både dejta OCH jobba med en person? Inte ens normala par hänger med varandra så mycket.

blir du mogen av alkohol? grattis isåfall, nej jag vet att det är idiotiskt med flörtar på jobbet men vi är båda
känslomänniskor
Citera
2026-05-10, 14:28
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Hon tar troligtvis en enkel, och kanske feg, väg ut från ditt intresse. Kanske ville hon också provocera för att visa hur störd hon är på hur hon tycker att du har betett dig mot henne. Allt detta är förbi och du söker svar hos någon som inte vet.

I ljuset av detta, vad tror du är din fixering vid henne? Vad tror du det är du kanske skulle kunna fått av henne? Upprättelse? Bekräftelse på ett värde? En tillhörighet? Eller något annat?

VÅRT intresse, nej jag vill att vi ska kunna ha en normal relation utan både det ena eller det andra eftersom vår vänskap det ger mig något
Senast redigerad av rytari 2026-05-10 kl. 14:30.
Citera
2026-05-10, 14:30
Medlem
jcockers avatar
Citat:
VÅRT intresse, nej jag vill att vi ska kunna ha en normal relation utan både det ena eller det andra eftersom det ger mig något
Ok, så du tänker att en människa som beter sig så har dina intressen för sitt hjärta?
Citera
2026-05-10, 15:02
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Av barn och alkoholister får man höra sanningen. Och hon gillade den inte. Gå vidare med ditt liv och lämna henne ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in