Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
...
Sen kan man som någon skrev, koppla tangentbord och mus man köper till den. Felet är då att man till stort sett gjort den till en laptop.
Minns också att jag såg en video där en kille försökte använda iPad istället för en Macintosh. Det gick men han kom fram till att det fanns för mycket han inte kunde göra, så han övergick till att styra en iMac eller vad det var genom sin iPad. Fast då krävs att ha bägge enheter...
Men visst det går, med ovan nämnda nackdelar... Eller det är egentligen inte stora nackdelar men en laptop är helt enkelt smidigare och skönare att t.ex.arbeta på under längre perioder. Men för att klara allt de flesta användare har behov av går det med en tablet såklart...
Man har snarare gjort om den till en stationär dator. En fördel med surfplatta är att den kan vara smidigare än en laptop ute på fältet.
Jag roade mig ett tag med att ha en Raspberry Pi hemma som jag styrde via någon terminalapp på plattan. Det funkade bra, men det handlade mer om nörderi än om behov.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Man kan läsa böcker och kolla på film på en platta, men det är fan svårt att läsa en bok på en mobil.
E-pub(?) funkar bra, men det blir ju ett jävla bläddrande om man ska ha vettigt textstorlek. Mobil är också lättare än surfplatta att använda vid sängläsning.