Citat:
Ursprungligen postat av
supremanic
Jag som mjukvaruutvecklare kan åtminstone inom det segmentet jag jobbar inom motsäga det påståendet.
Hela koncernen jag jobbar inom (ej sverige), har använt AI agenter de senaste månaderna och resultatet är jävligt tydligt. Vi är typ mer än dubbelt så produktiva så backloggen börjar bli tom. Mitt jobb är definitivt i risk zonen och det enda som håller mig kvar nu är att jag i princip är den sista människan kvar som kan fatta de svåra besluten om vad som bör göras.
Det han säger om 3 armar osv är ju nonsens. man använder ju det som ett bollplank och inte som nåt jävla orakel. Den behöver inte veta allt för att vara effektiv.
Och hur mycket betalar ni för det per månad? Glöm inte heller att det är subventionerat.
Vad utvecklar ni? På vilken nivå? Om ni har blivit
DUBBELT SÅ PRODUKTIVA, varför rapporterade Gartner häromdagen att
80% av företag som dragit ner jobb för AI inte har ökat deras återbäring. Inte ens lite?
Om det är som du säger så hade det synts betydligt mer medan USA rapporterat att AI inte lett till något GDP-utveckling alls och landet hade varit i en lågkonjuktur om de inte spenderat en massa pengar på datacenter.
Att AI inom tid kommer att äta upp mjukvarutveckling är helt klart, men nu efter 3 år så har AI fortfarande inte gjort det - än. Varför? Vad är din förklaring till det?
Varför har inte ett enhörnings-företag ersatt alla etablerade CRM-system för 1/10 av kostnaden om AI är så jävla bra?
Men jag minns så många av er "mjukvarautvecklare" som hävdade bara för något år sedan hur det aldrig kommer hända. Ni vet inget.
Det är något som inte stämmer här...