2026-05-09, 22:51
Medlem
Många tror att man blir snyggare när man har solat men stämmer det verkligen?

Jag var en av dom men nu när jag blivit äldre så har jag fått en annan sy.

Tycker att folk ae inte kloka ut och är mycket snyggare utan.
Skulle bara rekommendera i så fall folk med dålig hud.
.
Vad tror ni?
Citera
2026-05-09, 22:57
Medlem
kalkryggars avatar
Att huden har reagerat på solen lite grann är allt snyggt. Däremot så är jag inte så förtjust i att se det där jättebruna som var så populärt förr. Folk sola ju som galningar förr och när jag var liten så var ju folk normalt lite småbruna ända till November.
Citera
2026-05-09, 23:03
Avslutad
Normal solbränna ser man helt klart bättre ut, sedan finns de sådana som går överstyr och ser bokstavligen ut som vandrande Oscarstatyetter, dessa ser inte kloka ut. Ser man kritvit, blek ut tänker många att stackarn är dödssjuk, i alla fall jag eller så tycker jag synd om personen och gissar på att den har någon pigmentsjukdom.
Citera
2026-05-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Många tror att man blir snyggare när man har solat men stämmer det verkligen?

Jag var en av dom men nu när jag blivit äldre så har jag fått en annan sy.

Tycker att folk ae inte kloka ut och är mycket snyggare utan.
Skulle bara rekommendera i så fall folk med dålig hud.
.
Vad tror ni?

Håller med Kalkryggar.

Det handlar nog mer om att inte va helt likblek, än att va för mkt solbränd.

För mkt solbränna är väl dock lika illa som likblek.
Citera
2026-05-09, 23:09
Medlem
FolkrepublikenKinas avatar
Brunbrända skandinaviska flickor ser konstiga ut, som forna tiders hjon. Tacka vet jag porslinsvita kinesiskor och koreanskor!
Citera
2026-05-09, 23:32
Medlem
negrofobens avatar
Ja generellt är det nog så
Citera
2026-05-10, 04:58
Medlem
Borasare1980s avatar
Ser man rödlila och sönderbränd ut är det inget vidare. FÖR brun är heller inte snyggt, varenda rynka syns, har man ljus ögonfärg förstärks det så man ser creepy ut. Fejkad bränna med brun utan sol ser förjävligt ut, speciellt i kombo med gula handflator och äcklig lukt. Solbränna ska vara lätt ljusbrun och sitta naturligt, dvs där solen lyser mot kroppen. Ser märkligt ut att ha exakt samma nyans överallt dvs vara brun i armhålorna, under hakan osv.

Bättre att förbli blek än att ha överdriven/onaturlig/ohälsosam bränna.
Citera
2026-05-10, 05:51
Medlem
Merwinnas avatar
Lagom är bäst. Modet på 1980-talet när folk solade så de såg ut som negrer var verkligen inte snyggt, och de som tog detta till extremer åldrades också tidigt. Å andra sidan är alltför blek hud inte heller sunt, fast det är snyggare om den stöter i skärt i så fall, snarare än i gult eller ännu värre grågrönt. Fast skär-och-vit hy är också snyggare på en kvinna än på en man, en man bör vara lite solbränd och väderbiten, det är manligt tycker jag. En man ska inte se ut som en fin fröken som aldrig går ut utan parasoll.
Citera
2026-05-10, 06:02
Bannlyst
Trump tycker det men inte jag. En vit man ska inte se ut som en apelsin i huvudet. På sommaren är lite bränna ok.
Citera
2026-05-10, 07:28
Medlem
Lite lagom färg är finast. Är man helt sönderbränd ser man ut som en alkis. Bara pensionärer som är på stranden och pressa. Åtta timmar om dagen.
Citera
2026-05-10, 09:50
Medlem
Cindells avatar
Jag är naturligt jätteblek, och det ser inte så hälsosamt ut.

Lite lagom solbränna på sommaren så ser jag mer levande ut. På vintern käkar jag betakaroten för att inte se ut som en zombie.

Obs, jag använder noll smink, p.g.a. lat.
Citera
2026-05-11, 07:52
Moderator
evilhoneys avatar
Psykisk hälsa --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto