2026-05-09, 21:01
Medlem
Messerschmitts avatar
Jag har nyligen upptäckt Dazzleys glasstrutar som säljs bl a på Willys och Hemköp. På Willys kostar ett sexpack strutar ca 24 kr. Jag tycker att glassen är riktigt bra och priset är ju ännu bättre. Jag gillar vanilj bäst, men den finns även som choklad, jordgubb och kola. Jordgubb gillade jag inte alls.

Har ni förslag på lågprisglass som smakar bra?
Citera
2026-05-09, 21:18
Avstängd
Gillar den lågpris glass från GB Glace som kostar 16,98kr

https://www.hemkop.se/produkt/Vanilj-med-Jordgubbssas-Graddglass-101324670_ST

Citat:
Skogsbär 1,5 liter
Krämig skogsbärsglass gjord på svensk färsk grädde med stråk av generös skogsbärssylt med svenska blåbär, hallon och jordgubbar. En smakupplevelse som tar dig tillbaka till naturen.
Siaglass kostar 22kr
https://www.siaglass.se/sv/vara-glassar/butik/graddglass-1-5-liter/skogsbar/
Senast redigerad av VirtuellVerklighet 2026-05-09 kl. 21:23.
Citera
2026-05-09, 21:25
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Jag har nyligen upptäckt Dazzleys glasstrutar som säljs bl a på Willys och Hemköp. På Willys kostar ett sexpack strutar ca 24 kr. Jag tycker att glassen är riktigt bra och priset är ju ännu bättre. Jag gillar vanilj bäst, men den finns även som choklad, jordgubb och kola. Jordgubb gillade jag inte alls.

Har ni förslag på lågprisglass som smakar bra?
Förra sommaren hade Tempo någon lågprisglass från Polen med massor med jordgubb i. Den var helt okej. Minns inte vad den hette.
Citera
2026-05-09, 22:05
Medlem
Vanilj i Lidl är bra. Lågt pris och smakar bra. Den billigaste, vet ej vad den heter.
Citera
2026-05-09, 22:26
Medlem
olasvenssons avatar
Coop Forum har egna billiga glassar. Annars är Sitting Bull en god glass.
Citera
2026-05-10, 04:19
Medlem
ICA har något de kallar Mumsbit Mandel under eget varumärke som är en hyfsad kopia av Magnum Almond (som jag annars gillar). Lidl har något liknande under sitt varumärke Gelatelli, dessutom både mini-varianten och normalstora pinnar.
Citera
2026-05-10, 08:13
Medlem
Har slutat köpa glass. Tillverkar själv.
Tillsatserna i den industriellt processade glassen är för dåliga för hälsan för att jag ska kunna njuta av en sådan glass.

Tips.
Vispa grädde, blanda ihop det med vispade ägg.
Tillsätt en liten knivsudd ÄKTA VANILJ.. finns en liten burk med mald vanilj på Willys. Mycket potent och ÄKTA vaniljsmak.

DU gör ca 750 gram glass på 5 dl grädde, 2 ägg, 1/4 dl socker och en knivsudd vanilj.

Frys in och ät. Du kommer tappa hakan över hur gott det är.
Citera
2026-05-10, 08:14
Medlem
StonedMonkeys avatar
IcA basic glasstrutar är bra, finns i 3 smaker och ett 6 eller om det är 8-pack kostar 36 kr. Kola är godast!
Citera
2026-05-10, 09:05
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
dazzley har ju europeisk antibiotika,bovaer,gmo mjölk,grädde så det är ju bara skit.

Detsamma med de egna märkena på lidl,ica,coop osv där ingen tillverkas i sverige.

Glass är ju redan billigt i förpackningar.
Bara styckglassar som är dyra.

Jag struntar i vad det är för ingredienser, huvudsaken är att det smakar bra utan att vara för dyrt.
Citera
2026-05-10, 20:44
Medlem
grungewhores avatar
Måste nog dra gränsen vid GB's gräddglass-kuber och SIA Glass små tubbar. Billigare än så brukar det aldrig vara särskilt bra.
Citera
2026-05-11, 07:48
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
ah du vet inte vad äkta glass är och accepterar vilket skräp som helst.

E man ignorant och korkad +snål så finns det alltid billiga alternativ.

Glass i flerpack är nästan redan gratis så.

Tråden handlar om lågprisglass… Högkvalitetsglass får du diskutera någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in