Citat:
Ursprungligen postat av
Iceboxxx
Mjo, fast i detta fallet rapporterades det tidigt i tråden att föräldrarna skall ha blivit vänner och lagt bråket bakom sig, för flera år sedan. Så jag vet inte om det har så mycket med familjens heder just att göra.
Man går liksom inte och hugger någon sådär kallblodigt för en knatte-fotbollsmatch för 10+ år sedan. Det måste hänt något mellan killarna i närtid. Skulle inte förvåna mig om det är någon tjej inblandad i det hela också - men nu spekulerar jag bara lite fritt. Antar att vi får veta mer när FUP:en kommer.
Ja, något i närmare tid måste nog ha utlöst detta drama och drivit en gammal fejd till sin spets. Trots att föräldrarna kan ha försonats och blivit vänner, kanske inte alla medlemmar i familjerna riktigt blivit det. Kan kanske ligga svartsjuka, droger eller pengar m.m. bakom dådet. Om GM och BO nu skulle ha förbisett allt gammalt groll och knutit vänskapsband, borde detta våldsamma knivmord inte ha hänt på öppen gata. Det måste ha drivits av enormt starka känslor. Som du skriver så hugger man inte ner någon enbart baserat på en händelse för 10 plus år sedan.
Ja, FUP kommer att avslöja mycket.