2026-05-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Kolla klippet där han ligger ner där det är blod på marken och håller på slockna.

Klart folk kör han till sjukhuset om de har tillgång till bil?

I Den stress situation står man inte där och svarar på larmcentralens frågor och inväntar ambulans

Nej, speciellt inte om man på larmcentralens uppmaning mer eller mindre förgäves ska försöka göra olika återlivningsförsök på en person det pumpar ut blod på innan man ö.h.t. får dit en ambulans om det finns någon ledig i närheten. Sedan ska man rabbla upp en massa annat (position, gatuadress, stad och gärna län) och under tiden får man hoppas att BO inte slumrar av i väntan på professionell vård. Dessutom ska man snacka med polisen. Nu menar jag inte att man inte ska hjälpa till om man kan, men det är nog snabbast om det finns en person med bil i närheten då det kan gälla minuterna.
Citera
2026-05-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Detta undrar jag också. Var det bara folk som filmade och kollade på?
Ingen som hjälpte honom?

Ja, och sen har han massor blod i ansiktet
Citera
2026-05-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
Det är väl rätt så vanligt ändå att överleva om man blir knivhuggen i magen eller bröstet? Förutsatt att man inte blir huggen många gånger, absolut att ett enda hugg som i det här fallet kan leda till att man dör. Men jag tycker man läser ofta om att folk blir knivhuggna men ändå överlever.

Beror på. Lårbensartären eller halspulsådern och du har ett par minuter. Magen/bröstet är inga problem om man lyckas få dit ett traumateam på plats och sticket inte orsakat allt för omfattande skador. De blir knivskurna inte knivhuggna. De flesta som blir knivhuggna blir det i axlar, armar, ben pga. reflexmässig skyddsposition följt av buken, man har ganska god marginal att överleva om så sker, 3% dödlighet för ett hugg i magen om jag inte minns fel, förutsatt att personen kommer till akutmottagning vaken.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-05-12 kl. 15:16.
Citera
2026-05-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisserump
Kbladet skriver att 3 brödrar är häktade. Vidare skriver de följande:
”Offret blev 20 år. Han tros ha slutat sitt liv i lördags kväll på en trottoar på Östra Storgatan efter att ha besökt en restaurang. Det var en kort bit därifrån som en misstänkt knivman kom ikapp – högg offret.
20-åringen dödförklarades på CSK efter att anhöriga kört honom till akuten. Dödsbeskedet kom snabbt.”

Alltså, han har omöjligt pratat inne på akuten.

Exakt!!
Är så jävla trött på idioter som sitter och hittar på en massa skit i trådarna, som dom sen envist håller fast i trots att dom blir motbevisade

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vadå sprid skit?
Videon finns spridd på nätet, bara leta din mupp.

Ungefär som den här dåren!
Senast redigerad av Fogfury 2026-05-12 kl. 15:19.
Citera
2026-05-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Exakt!!
Är så jävla trött på idioter som sitter och hittar på en massa skit i trådarna, som dom sen envist håller fast i trots att dom blir motbevisade

Ungefär som den här dåren!

Vilka är de som är motbevisade? Om du är en av tomtarna som tror att han levde innan han kom till akuten så bör du nog läsa på vad som händer om man får sin aorta klippt. Killen var stendöd inom 2 min efter att han blev knivhuggen.
Citera
2026-05-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Trasiga människor som är lättkränkta och känner sig manade att upprätthålla familjens heder, kosta vad det kosta vill, i alla situationer t.o.m. i barnfotboll. Hederskulturen är väl hundratals år gammal. Undrar hur långt ner i åldrarna detta gäller, om det t.o.m. kan grundas på hink-och-spadefejder i sandlådan eller på dagis.

Mjo, fast i detta fallet rapporterades det tidigt i tråden att föräldrarna skall ha blivit vänner och lagt bråket bakom sig, för flera år sedan. Så jag vet inte om det har så mycket med familjens heder just att göra.

Man går liksom inte och hugger någon sådär kallblodigt för en knatte-fotbollsmatch för 10+ år sedan. Det måste hänt något mellan killarna i närtid. Skulle inte förvåna mig om det är någon tjej inblandad i det hela också - men nu spekulerar jag bara lite fritt. Antar att vi får veta mer när FUP:en kommer.
Citera
2026-05-12, 15:30
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
Mjo, fast i detta fallet rapporterades det tidigt i tråden att föräldrarna skall ha blivit vänner och lagt bråket bakom sig, för flera år sedan. Så jag vet inte om det har så mycket med familjens heder just att göra.

Man går liksom inte och hugger någon sådär kallblodigt för en knatte-fotbollsmatch för 10+ år sedan. Det måste hänt något mellan killarna i närtid. Skulle inte förvåna mig om det är någon tjej inblandad i det hela också - men nu spekulerar jag bara lite fritt. Antar att vi får veta mer när FUP:en kommer.

Den här fupen kan bli riktigt intressant!
Citera
2026-05-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Vedergällning sker typ aldrig i samband med konflikter mellan/inom babbefamiljer. Det är knappt det sker i samband med gängkonflikter. Babbarna kommer babba loss lite för att de är som de är. Gapa, skrika, kaoza lite utanför sjukhuset, kan inte alla se hur jävla stor och tuff och viktig jag är i mitt kulturellt/genetiskt betingade main character syndrome? Sen lugnar det ned sig och livet går vidare. Det är väl snarare när babbarna inte babbar loss som man ska vara orolig.

Du är nog ironisk i alla fall.
Men tar med ett klipp från Nyheter 24 idag.

"I februari i år inträffade en våldsam attack inne på en pizzeria i Västerås. En 31-årig man slog en 56-årig man två gånger i bakhuvudet med ett släggskaft i en hedersrelaterad släktfejd. Slagen orsakade mycket allvarliga skador."

Killen dömdes till 10 års fängelse.
Citera
2026-05-12, 15:48
Medlem
Kan sätta min högra hand på att någon av vederbörande har knullat fel brud, syster, kusin, syssling, pyssling.

Helt orimligt med en glidtackling som hände på en fotbollsmatch för 15 år sedan.

Ge oss rättegången på primecrime!
Citera
2026-05-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx

Ja, något i närmare tid måste nog ha utlöst detta drama och drivit en gammal fejd till sin spets. Trots att föräldrarna kan ha försonats och blivit vänner, kanske inte alla medlemmar i familjerna riktigt blivit det. Kan kanske ligga svartsjuka, droger eller pengar m.m. bakom dådet. Om GM och BO nu skulle ha förbisett allt gammalt groll och knutit vänskapsband, borde detta våldsamma knivmord inte ha hänt på öppen gata. Det måste ha drivits av enormt starka känslor. Som du skriver så hugger man inte ner någon enbart baserat på en händelse för 10 plus år sedan.

Ja, FUP kommer att avslöja mycket.
Citera
2026-05-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Vållande till annans död tror jag mer i det här fallet mer mildare straff om uppsåt blir svårt att bevisa

Vållande kan det nog bli. Men ponera att de båda börjat bråka inne på restaurangen och att det funnits verbala dödshot mot BO redan där, som vittnen kunnat höra? Kan ju samtidigt ha förekommit seriösa hot mot GM också från BO's sida, varvid GM tyckt sig manad att agera. Tror vittnesuppgifter kommer att spela sin roll i vågskålen här.

Intressant också att flera personer är häktade. Eller var, vet ej om någon blivit släppt redan.
Citera
2026-05-12, 16:23
Medlem
Häktningsframställan

https://www.transfernow.net/dl/202605127rE97VIx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in