2026-05-07, 22:16
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Varför förstår en del kvinnor inte skillnaden på maskulinitet, dominans och gapighet?

En sak som jag tycker är sjukt tröttsam med vissa kvinnor är att de verkar på ett totalt hjärndött sätt automatiskt attraheras av dominansbeteende, även om mannen som utför det är en clown.

Du skulle i princip kunna ha 1980-års Arnold Schwarzenegger i en grupp med kvinnor. Om det sedan kommer in någon liten sprätt som pratar mycket, besserwissrar sig och spelar Allan så kommer de automatiskt dra sig mot fjanten.
Även om fjanten är
- mindre
- fulare
- dummare
- mer naiv
- klenare
- bara sämre på alla tänkbara dimensioner.
Citera
2026-05-07, 22:20
Medlem
Custom_mades avatar
Du måste förstå att kvinnor är lite efter. Då faller bitarna på plats.

Sen säger dom att dom vill ha känsliga killar som lyssnar. Men finns ingenting dom avskyr mer än dessa, de anses som svaga och "kvinnliga" vilket blir väldigt lustigt med tanke på.

Sen väljer också kvinnor partner utifrån makt, social status och pengar.

Finns inte så mycket att göra just nu åt det eftersom dom är ute och snurrar väldigt mycket för tillfället. Däremot är det nog bara tillfälligt eftersom det inte fungerar nå bra för någon.
Citera
2026-05-07, 22:34
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Varför förstår en del kvinnor inte skillnaden på maskulinitet, dominans och gapighet?

En sak som jag tycker är sjukt tröttsam med vissa kvinnor är att de verkar på ett totalt hjärndött sätt automatiskt attraheras av dominansbeteende, även om mannen som utför det är en clown.

Du skulle i princip kunna ha 1980-års Arnold Schwarzenegger i en grupp med kvinnor. Om det sedan kommer in någon liten sprätt som pratar mycket, besserwissrar sig och spelar Allan så kommer de automatiskt dra sig mot fjanten.
Även om fjanten är
- mindre
- fulare
- dummare
- mer naiv
- klenare

Jadu, du missade kanske den viktigaste egenskapen då: Humor.
Citera
2026-05-07, 22:40
Medlem
erikp121s avatar
Förstår inte trådstarten riktigt? Handlar det om gymbögar som blir moggade av "CasaClown"?

Kvinnor är det ingen som förstår sig på, varken grekiska filosofer eller ens dem själva. Finns 3 typer av människor, en typ för varje hål:

Hallongrottan (mest åtråvärd)
Kakhålet (andrasortering)
2:an (bögvarning)

---

När det kommer till såkallat dominansbeteende och/eller gaphalseri så impar man genom att synas och höras. Finns ju flator som bor i skogen och så finns det brudar som vill gå på Oscarsgalans röda matta? Hollywoodnazism och solglajjor funkar bra för mig dock, fick ett glatt "hej" från en riktigt fin moder idag t.ex. (hon har gjort sitt så att säga).

I övrigt tycker jag TS bör utveckla Arnold och Sprätten-teorin vidare. Med stora muskler impar man väl på typ Tom Of Finland-killar och med Mogadishu-tugg (khat) impar man på slampor?
Citera
2026-05-07, 22:55
Medlem
Sådana här trådar är så jävla roliga. I tråd 1 hävdas bittert att alla kvinnor vill ha män som ser ut som Brad Pitt och att vanliga killar inte har en chans. Sedan kommer någon annan in och startar en tråd om hur kvinnor bara dras till pratkvarnar och att det inte spelar någon roll om man så ser ut som en avdankad kändis som inte varit snygg på 30 år. Sedan sitter killarna på något jävla sätt precis bredvid varandra och är bittra över dumma kvinnor som väljer bort dem och låtsas helt enkelt inte om att de säger precis motsatta saker och att det uppenbarligen finns tjejer som attraheras av bådadera.

Är man utåtriktad och pratar mycket får man ofta mer uppmärksamhet i sociala sammanhang, men det betyder inte att alla vill ligga med en. Khat är värdelöst som partydrog och kan man inte snacka får man väl lära sig spela gitarr.
Citera
2026-05-07, 22:58
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Förstår hur du menar, svenska kvinnor speciellt imponeras av sådana, kaxiga babbeclovvner.
https://youtube.com/shorts/OMP9d1FZdCQ
https://youtube.com/shorts/G_IW_1S9RQU
https://youtube.com/shorts/vYYZtJd0Lt0
Citera
2026-05-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Sådana här trådar är så jävla roliga. I tråd 1 hävdas bittert att alla kvinnor vill ha män som ser ut som Brad Pitt och att vanliga killar inte har en chans. Sedan kommer någon annan in och startar en tråd om hur kvinnor bara dras till pratkvarnar och att det inte spelar någon roll om man så ser ut som en avdankad kändis som inte varit snygg på 30 år. Sedan sitter killarna på något jävla sätt precis bredvid varandra och är bittra över dumma kvinnor som väljer bort dem och låtsas helt enkelt inte om att de säger precis motsatta saker och att det uppenbarligen finns tjejer som attraheras av bådadera.

Är man utåtriktad och pratar mycket får man ofta mer uppmärksamhet i sociala sammanhang, men det betyder inte att alla vill ligga med en. Khat är värdelöst som partydrog och kan man inte snacka får man väl lära sig spela gitarr.

Jag förstår vad du menar, men jag bryr mig inte om hur andra uppfattar saker. Den här tråden handlar om det jag skrev. Om gaphalsar.
De verkar förväxla självsäkerhet med kompetens.

Jag är inte särskilt brydd om detta.
Jag är så passa gammal att det mesta känns blazé, men det är ändå ett märkligt och lite komiskt fenomen.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-07 kl. 23:08.
Citera
2026-05-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Förstår hur du menar, svenska kvinnor speciellt imponeras av sådana, kaxiga babbeclovvner.
https://youtube.com/shorts/OMP9d1FZdCQ
https://youtube.com/shorts/G_IW_1S9RQU
https://youtube.com/shorts/vYYZtJd0Lt0

Alltså det kan ju lika gärna vara stöddiga personer som är kritvita, men filmerna visar ändå fenomet ja.
Lilla killen är superstöddig, babblar massa, tar sig på kuken osv. Killen som inte gör så mycket väsen av sig ger honom en klapp, klart.
Självsäkerhet kontra kompetens.

Jag vill inte blanda in etnicitet i detta.
Citera
2026-05-08, 09:11
Medlem
jag vet vad du menar, och jag hade en liten down-period pga detta, för jag såg hur det fungerade för andra men jag kunde aldrig se mig själv vara över en brud på det sättet.

dock upptäckte jag att det är omogenhet från tjejen och att de inte dras till dig.
är du en kul person som ändå kan låta andra ta plats och höras är du milvis före clownen som inte kan andas om han inte är i centrum

Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad

Även om fjanten är
- mindre
- fulare
- dummare
- mer naiv
- klenare
Citera
2026-05-08, 09:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Varför älskar vissa kvinnor fjolliga gaphalsar och pratmakare?

Skulle vilja säga att många kvinnor tycker om att bli underhållna och att få skratta. Men här kan du nog vara lite taktisk, och om du inte får en syl i vädret men ändå känner du att du har ett övertag gentemot pratkvarnen så lägger du in stöten när han går på muggen. Han har sett till att hon mår bra och har fått skratta av sig, och då är det liksom dags för nästa nivå för en lyckad kväll, efterfest hemma hos dig på tumanhand.
Citera
2026-05-08, 10:18
Medlem
James-bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Huvudet på spiken.
Citera
2026-05-08, 17:32
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Ja det är dessutom bara män under 170 som får tjejer i Sverige. Fan sjukt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in