Citat:
Ganska vanligt att när män tar livet av sig gör de det på ett väldigt brutalt och dramatiskt sätt som inte sällan lämnar men hos folk. Ofta är alkohol inblandat.
Förutom att det drabbar andra är ju självmord också helt meningslöst eftersom du inte kan njuta av att slippa problemen när du är död. Bättre att gå till läkaren, öka din fysiska aktivitet kraftigt och i värsta fall röka något lugnande om problemen är akuta. Fungerade det inte? Byt läkare, gå till akuten eller vad fan som helst förutom att svärta ner andras själar med ditt självmord eller genom att bli alkoholist och bitter.
Många sådana här händelser som skulle kunna undvikas om vi män drack mindre, gick till läkaren oftare och vågade verbalisera våra problem även när det känns obekvämt.
Förutom att det drabbar andra är ju självmord också helt meningslöst eftersom du inte kan njuta av att slippa problemen när du är död. Bättre att gå till läkaren, öka din fysiska aktivitet kraftigt och i värsta fall röka något lugnande om problemen är akuta. Fungerade det inte? Byt läkare, gå till akuten eller vad fan som helst förutom att svärta ner andras själar med ditt självmord eller genom att bli alkoholist och bitter.
Många sådana här händelser som skulle kunna undvikas om vi män drack mindre, gick till läkaren oftare och vågade verbalisera våra problem även när det känns obekvämt.
Det var ju en söt historia du berättade med det har ingen relevans gentemot det jag åsyftade. Är mycket skeptisk till sanningshalten i historian (inte din utan den som den drabbade firman lagt fram) - "Kom in en snubbe o ville kolla på ett vapen o när jag gick o sket o inte såg någonting så plockade han fram en kula ur sin egna ficka och ladda o sköt skallen av sig" Det är ju essenesen i det som som sagts & framkommit (om än lite raljerande från min sida), men jag misstänker att detaljerna i denna "saga" inte stämmer utan har snickrats ihop i efterhand för att skydda sig själva från att blottlägga eventuella egna misstag/felaktigheter som gjorts i hantering av vapen & ammuntion.
O ditt dravel om läkare, tala ut o gymping osv ger jag inte jättemycket för heller - jag har en tyvärr en handfull vänner och bekanta som tagit livet av sig och i dessa fall hade inget av det du förordar hjälpt - det har varit orsaker som varken träning eller läkarbesök kunnat hjälpa med - utan man har hamnat i en situation där man mått så jävla dåligt att avsluta det hela har varit bästa/enda (enligt dem) utvägen. Det finns säkert många fall där det du föreslår hjälper men tyvärr finns det säkert lika många (troligen fler) fall där någon annan lösning - jag vet inte vilken - hade behövts men som inte tillämpats o då tar deras resa slut där.
__________________
Senast redigerad av Anonononymom 2026-05-13 kl. 20:49.
Senast redigerad av Anonononymom 2026-05-13 kl. 20:49.