2026-05-11, 21:40
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marojo
Mina två teorier:
1. Ville göra dramatiskt självmord (jmf med piloten som kraschade I sitt eget hus i Ronneby för några år sedan)
2. Blivit av med sina vapen pga sjukdom men hade lite ammunition undangömt. Inget att leva för längre när han inte får jaga. Kunde inte ta livet av sig hemma pga avsaknad av vapen så gick till vapenbutik istället.

Absolut inte omöjligt! Speciellt inte scenario #2.
Citera
2026-05-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Är du dum på riktigt eller? Jag har ju för fan citerat ditt eget inlägg! Jag använder dina exakta ord och du sitter och förnekar att du skrivit det?

Lägg ner nu. Du läser in något jag inte har förmedlat.

1. Man begick självmord i maj i vapenbutik.
2. Jag anser att det var tur att det var ett självmord - och inte mord på oskyldiga människor- denna gång.
3. Nästa gång kan en person skjuta andra människor istället för sig själv. Då drabbas tredje man.

Jag har inte spekulerat om utvidgat suicid någonstans i tråden.

Det drar off topic. Kanske du kan starta en tråd i språkforumet?
Citera
2026-05-11, 22:24
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Lär gå att lösa en nyckel som passar flera lås, samt skulle det innebära att om man är sugen på att köpa ett vapen så måste någon låsa upp åt dig, vilket gör att de förmodligen står brevid dig när du testar.
Vore det verkligen så jobbigt tror du? de som jobbar där får ju betalt för kundbemötande.

Väntar bara på att någon dum jävel använder denna brist igen.

håller med
och dom som jobbar på SL borde följa med hela vägen så dom ser att du inte hoppar framför tåget
dom får ju betalt ju
Citera
2026-05-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple2
Torsbo har snarare 500…
Över 8000 vapen i lager...

Citat:
Tveksamt att det är folk där från öppning till stängning.
Du har inte varit där va?
Citera
2026-05-12, 13:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple2
Torsbo har snarare 500…
Ja, en logistisk mardröm ta ur alla slutstycken.
Citera
2026-05-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paracord85

Nä han har aldrig varit där,,,det hörs.
Citera
2026-05-12, 20:26
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
håller med
och dom som jobbar på SL borde följa med hela vägen så dom ser att du inte hoppar framför tåget
dom får ju betalt ju
Lite skillnad va?

Citat:

Aldrig att det är folk där varje dag hela dagarna och vill testa vapen.
Citera
2026-05-12, 22:48
Medlem
BlickKakaos avatar
Citat:
Lite skillnad va?

Aldrig att det är folk där varje dag hela dagarna och vill testa vapen.

Köpt flera vapen hos Torsbo vid olika tidpunkter, aldrig varit ensam kund i källaren.

Bra kundservice först när du ber om det, ingen klänger sig fast på ryggen. Stort lokal och stort utbud. När du valt ditt köp så ansöks det om licens, när den är godkänd av polisen kan du hämta ditt vapen. Man hämtar aldrig vapnet utan att ta ett nytt varv i lokalen för se vad som är nytt eller vad man missade förra gången.

P.s Jag har 17 mil enkel resa på småvägar dit, så nog är vi många som lockas dit.
Citera
2026-05-13, 05:51
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paracord85

Jag har köpt alla mina vapen hos Torsbo (Jag bor i Skåne). Torsbo är extremt kunniga och har mycket bra priser. Det var väldigt länge sedan de växte ut ur huset. Det finns flera byggnader som är proppfulla med ammunition.
Citera
2026-05-13, 07:45
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao
Köpt flera vapen hos Torsbo vid olika tidpunkter, aldrig varit ensam kund i källaren.

Bra kundservice först när du ber om det, ingen klänger sig fast på ryggen. Stort lokal och stort utbud. När du valt ditt köp så ansöks det om licens, när den är godkänd av polisen kan du hämta ditt vapen. Man hämtar aldrig vapnet utan att ta ett nytt varv i lokalen för se vad som är nytt eller vad man missade förra gången.

P.s Jag har 17 mil enkel resa på småvägar dit, så nog är vi många som lockas dit.

Okej så det stod 10 andra där och ville testa sina vapen för att de skulle köpa ett?
Jag tycker det låter konstigt att det skulle vara omöjligt att låsa avtryckaren eller så för att det "är så mycket folk som vill köpa vapen"
Citera
2026-05-13, 13:50
Medlem
Citat:
Okej så det stod 10 andra där och ville testa sina vapen för att de skulle köpa ett?
Jag tycker det låter konstigt att det skulle vara omöjligt att låsa avtryckaren eller så för att det "är så mycket folk som vill köpa vapen"

De har som sagt 8000 vapen i lager - bara det ställer höga krav på förvaring. Allt finns i ett stort "valv".

De omsätter runt 100 miljoner om året - dvs som en ICA Supermarket.

Nu har jag inte varit inne i butiken man skulle gissa att det stundtals befinner sig mer än 10 personer åt gången i valvet.

Edit: Det blir lite knee-jerk-reaction av okunniga. Någon tragiskt händer som mig veterligen aldrig hänt innan i Sveriges historia och förmodligen aldrig kommer hända igen och helt plötsligt så ska det införas panik-regler för en bransch som omsätter miljarder och involverar över en halv miljon lagliga vapenägare i Sverige.
Senast redigerad av poiuy1298 2026-05-13 kl. 13:58.
Citera
2026-05-13, 19:31
Medlem
SphericalHamsters avatar
Så jävla omoget att gå in i en butik och skjuta sig själv, blöda ner hela golven osv. Fel att bara göra det i skogen och gräva ner sig själv. Nån måste ju se detta och städa upp allt. Jävligt dålig stil. skämmes tamefan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in