2026-05-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Han avled i alla fall aktuellt datum.
Mannen dog 2026-05 enligt Ratsit. Så brukar det stå när man inte vet exakt datum.
Citera
2026-05-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Mannen dog 2026-05 enligt Ratsit. Så brukar det stå när man inte vet exakt datum.
Datum finns att finna på nätet. Han avled 6 maj.
Citera
2026-05-20, 14:11
Medlem
Citat:
Och nej, enligt Ratsit så betyder inte det att datum är okänt. Det är helt enkelt den info de fått från skatteverket bara.
Citera
2026-05-20, 14:17
Medlem
Citat:
Och nej, enligt Ratsit så betyder inte det att datum är okänt. Det är helt enkelt den info de fått från skatteverket bara.
Ok.Så Skatteverket har uppgett 2026-05 och du vet att det var 6/5?
Citera
2026-05-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ja, jag är ju läskunnig så.
Citera
2026-05-20, 14:19
Medlem
Citat:
Skatteverket har självklart ett datum. Sen betyder inte det att de lämnar över hela infon till Ratsit. Står liknande på många.
Citera
2026-05-20, 14:24
Medlem
Citat:
Skatteverket har självklart ett datum. Sen betyder inte det att de lämnar över hela infon till Ratsit. Står liknande på många.
Ok. Jag ger mig!
Citera
2026-05-20, 17:40
Medlem
Mazeppas avatar
Hittade hans dödsannons.

https://www.lindstromsbegravning.se/minnesrum/david-halvardsson-1976-10-05-2026-05-06/

Scrolla längst ner på sidan..
Citera
2026-05-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hittade hans dödsannons.

https://www.lindstromsbegravning.se/minnesrum/david-halvardsson-1976-10-05-2026-05-06/

Scrolla längst ner på sidan..
Ja, att hitta datumet var ju inte särskilt svårt.😊 Men flera hängde ju upp sig på Ratsit, istället för att kolla upp andra alternativ.
Citera
2026-05-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Sorry vännen, utan att gå in på anledningar - men här har du på inget sätt tolkningsföreträde på grund av erfarenheter. Det står dig fritt att avfärda saker som "dravel". Jag har hört stelt tänkande gubbar avfärda saker som dravel hela mitt liv, sällan varit särskilt reflekterande människor.

Om du visste hur många jag sett som fått styr på livet med just så enkla verktyg och en jävla massa självdisciplin. Faktum är att det är snudd på omöjligt att bli av med självmordstankar om du dricker alkohol - även om du inte dricker varje dag. Men jag tror att prata signalsubstanser och hur avståndstagande från alkohol och ökad träning påverkar neuroplasticitet är lite överkurs för den här tråden.

Du diskuterar ju på ett provocerande osammanhängande sätt och drar in helt orelevanta saker. Jag kände en person (tyvärr stendöd nu) som gjorde precis det som du lägger fram som lösningar - inklusive att byta läkare (flera ggr) och o åka in akut - dagen efter sista akutbesöket var personen inte i livet längre - fick alltså noll hjälp av dina föreslagna lösningar - tidningarna skrev om detta fall efter att släktingar till den avlidne gick till tidningarna och berättade vad som hänt. Det är klar det kan hjälpa ibland kanske t.o.m ofta - men långt ifrån alltid o dom fall jag tänker på så hade inte dina något naiva och bristfälliga lösningsförslag gjort någon skillnad.
Citera
2026-05-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonononymom
Du diskuterar ju på ett provocerande osammanhängande sätt och drar in helt orelevanta saker. Jag kände en person (tyvärr stendöd nu) som gjorde precis det som du lägger fram som lösningar - inklusive att byta läkare (flera ggr) och o åka in akut - dagen efter sista akutbesöket var personen inte i livet längre - fick alltså noll hjälp av dina föreslagna lösningar - tidningarna skrev om detta fall efter att släktingar till den avlidne gick till tidningarna och berättade vad som hänt. Det är klar det kan hjälpa ibland kanske t.o.m ofta - men långt ifrån alltid o dom fall jag tänker på så hade inte dina något naiva och bristfälliga lösningsförslag gjort någon skillnad.

Ok! Så baserat på din anekdotiska evidens ska människor låta bli att försöka må bättre och låta bli att söka vård, för att de kan bli felaktigt bemötta?

Nu får du nyktra till! Det är alltid bättre att ta microsteg framåt mot en bättre hälsa än att ge upp! Att påstå annat är rent trams.
Citera
2026-05-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonononymom

Du uppmanar i princip folk att ge upp innan de försökt få hjälp, eftersom det sket sig för din vän. Helt galet av dig. Har du funderat över att andra med problem läser här? Är det uppgivenhet du vill förmedla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in