Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Det måste du inte alls. Finns gott om spel som inte kräver det nyaste. Du måste inte ha mus och tangentbord för flera tusen för att ha roligt. Inte heller måste man köpa spel för 700 kronor styck. Är man dessutom inte så värst intresserad av multiplayer så kan spel vara gratis.
Jag själv sitter i en situation som kan bli lite dyr. Har själv knappt spelat via dator under många år och har därför inte haft någon speldator då det inte spelade roll. Köpte senaste Xboxen istället när den kom för ett antal år sedan och har spelat den vägen. Frun har haft sin speldator som hon använder ofta, men som är rätt gammal nu och klarar inte de nyare spelen.
Själv vill jag gärna spela ett gäng spel som bara går spela via dator och dammade av en gammal speldator jag hade från 2016 tror jag. Den funkar fortfarande och jag har spelat spel som är gamla men roliga som Warcraft 3, Starcraft 1 & 2 och det funkar en utmärkt för, även på högsta grafik, men skulle gärna spela spel från det här decenniet också så då skulle jag behöva köpa en dator och inser att när jag senaste byggde ihop en speldator så kunde man få en duglig för drygt 10 000 kr. Idag är det 20 000 kr som gäller.
Frun behöver också, så det är 20 000 där också. Skärmar och tillbehör har vi som är bra, men ändå, 40k är ganska mycket pengar.