Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Kalla någon misogyny för att hen inte hänger efter dig i alla andra trådar är rätt magstarkt..
Men inte direkt ovanligt från vänstern att urvattna, urholka och överanvända sina buzzwords. Lite som att ni tror att ni vinner en diskussion så fort ni får klämma in sånt här. Patetiskt
Skribenten är ökänd misogyn person på detta forum. Inte bara jag som har konstaterat detta. Jag är långt ifrån den första, om man säger som så... Och varför angriper du inte honom? Han började med att försöka svärta ner och ljuga om mig, därav gav jag svar på tal. Kolla själv. Att han vill svärta ner och ljuga om mig, beror på att jag rätt hårt bevisade genom lite research att han har en regel för män och en annan för kvinnor. Så. Misogyn. Som sagt. Inget epitet jag kastar mig med hur som helst.
Jag tycker det är viktigt att folk inser att kvinnor också kan våldta. Att det händer. Och kvinnor blir dömda för detta vedervärdiga brott. Oftast saknas detta perspektiv i debatten. Och det kallas "våldtäktsmän" istället för "våldtäktsförövare". Själv använder jag det könsneutrala begreppet.
Och i denna tråd tycker jag att det är viktigt att poängtera att att även män kan falskt anmäla våldtäkt, då lagen om våldtäkt är könsneutral sedan 1984. Och givetvis kan män även begå försäkringsbedrägerier.
Viktigt att utbilda folk i detta. Så att inte folk går och tror att det bara är män som kan våldta och bara är kvinnor som falskt anmäla våldtäkter och begå försäkringsbedrägerier.
Båda könen kan göra vidriga saker, samma vidriga saker som varandra. Men Både könen kan givetvis också göra rejält bra saker!