2026-05-07, 04:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
. En 22 åring som anmäler falsk våldtäkt, kommer att ha betalat "tillbaka" pengarna när han/hon är cirka 36.

Givetvis ska personen ändå straffas för sitt försäkringsbedrägeri! Fängelse helt klart. Men jag skriver detta för lite perspektiv.

En försäkring är inte gratis att ha.

Nej men det finns billiga försäkringar också från 59 kr i månaden och uppåt.

Du verkar helt ha missat att det finns något som heter studentförsäkringar som är ca 30 % billigare än vanlig hemförsäkring och hos vissa försäkringsbolag så gäller en sådan försäkring upp till 39 års ålder vid studier.

Ditt exempel med en 22-åring som anmäler en påhittad våldtäkt innebär alltså inte att personen måste betala hutlösa 8000 kr per år i försäkring utan ofta går det komma undan mycket billigare än så.
Citera
2026-05-07, 04:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tråden handlar om försäkringsbedrägerier. Vilket båda könen kan göra sig skyldiga till

Tråden handlar om kvinnor som anmäler våldtäkt i syfte att få ut pengar via hemförsäkringen.

Inget annat, så håll dig till ämnet.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-05-07 kl. 04:28. Anledning: Tillägg
Citera
2026-05-07, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Många betalar fortfarande bara cirka 1200 per månad inklusive överfallsskydd för sina hemförsäkringar så sluta yra om dina 8000 kr nu.

Det är mycket få 22-åringar som betalar 8000 kr per år för sina försäkringar så hitta inte på saker.

Man har i regel andra försäkringar också, som man pungar in till försäkringsbolaget. Inte bara hemförsäkring. Själv pengar jag in cirka 8000 i försäkringar per år. Och har gjort detta i cirka 30 års tid. Dvs: cirka 240 000. Har jag pungat in. Och aldrig fått ut något på försäkring. Vare sig för skadad fot eller för kvaddad rygg. Ryggen sökte jag inte ens pengar för, då det hade varit så svårt att få ut för foten. Orkade inte hålla på och söka pengar in absurdum med den smärta jag hade från ryggen. Ville hellre bara bli bra. Vet. Dumt tänkt. Hade ju behövt de pengarna med den förlorade arbetsinkomsten osv.

En 22 åring som har bilförsäkring, hemförsäkring, olycksfallsförsäkring, djurförsäkring. Kan mycket väl punga in 8000 på ett år.

Men ändå. Även om han/hon får ut i försäkringar vad han/hon själv har satt in eller kommer sätta in år för år. Så är det ju försäkringsbedrägerier! Allvarligt brott.
Citera
2026-05-07, 04:33
Medlem
Citat:
Nej men det finns billiga försäkringar också från 59 kr i månaden och uppåt.

Du verkar helt ha missat att det finns något som heter studentförsäkringar som är ca 30 % billigare än vanlig hemförsäkring och hos vissa försäkringsbolag så gäller en sådan försäkring upp till 39 års ålder vid studier.

Ditt exempel med en 22-åring som anmäler en påhittad våldtäkt innebär alltså inte att personen måste betala hutlösa 8000 kr per år i försäkring utan ofta går det komma undan mycket billigare än så.

En billig försäkring, lär inte ge ut så mycket heller. Tänk på det.
Citera
2026-05-07, 04:36
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Varför skulle det vara illa?

Det är väl en försäkring som täcker våldtäkt.

Inte en försäkring som täcker våldtäkt under förutsättning att en GM kan identifieras och dömas. Att någon döms för ett brott är en helt separat fråga från om man blivit våldtagen och har en försäkring som täcker det.

Hur fan kan du inte förstår vad som ens skulle kunna vara illa med detta? Driver du nu eller?
Citera
2026-05-07, 04:39
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Tråden handlar om försäkringsbedrägerier. Vilket båda könen kan göra sig skyldiga till.

Och båda könen kan falsk anmäla våldtäkt (i syfte att behå försäkringsbedrägerier) då lagen är könsneutral.

Och detta behöver skrivas ut, då TS och någon till i Tråden verkar tro att det endast funkar för kvinnor att begå denna form av brott. Bra att utbilda dem i att även män kan begå försäkringsbedrägerier och tom anmäla falsk våldtäkt i syfte att begå försäkringsbedrägerier.

Jag skriver inte sällan detsamma om våldtäkt. Att även kvinnor kan våldta. Vart är du då? När jag skriver så? Inte I de trådarna iaf. Misogyn som du är.

Kalla någon misogyny för att hen inte hänger efter dig i alla andra trådar är rätt magstarkt..

Men inte direkt ovanligt från vänstern att urvattna, urholka och överanvända sina buzzwords. Lite som att ni tror att ni vinner en diskussion så fort ni får klämma in sånt här. Patetiskt
Citera
2026-05-07, 04:41
Medlem
Citat:
Tråden handlar om kvinnor som anmäler våldtäkt i syfte att få ut pengar via hemförsäkringen.

Inget annat, så håll dig till ämnet.

Jag håller mig till ämnet, men påpekar att även män kan begå denna form av brott, då lagen om våldtäkt är könsneutral. Detta i rent utbildande syfte, då folk inte verkar ha koll på att lagen om våldtäkt sedan år 1984 är könsneutral. Och de verkar inte eller ha koll på att även män kan begå försäkringsbedrägerier. Viktigt att upplysa om detta. Ett kortfattat och viktigt konstaterande. Ju mer du retar upp dig på detta, desto mer behöver jag utveckla och argumentera kring detta fakta. För att påvisa att det hör till topic. Så låt bli att tramsa om detta nu, så behöver jag kanske inte skriva så mycket mer om detta.
Citera
2026-05-07, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Kalla någon misogyny för att hen inte hänger efter dig i alla andra trådar är rätt magstarkt..

Men inte direkt ovanligt från vänstern att urvattna, urholka och överanvända sina buzzwords. Lite som att ni tror att ni vinner en diskussion så fort ni får klämma in sånt här. Patetiskt

Skribenten är ökänd misogyn person på detta forum. Inte bara jag som har konstaterat detta. Jag är långt ifrån den första, om man säger som så... Och varför angriper du inte honom? Han började med att försöka svärta ner och ljuga om mig, därav gav jag svar på tal. Kolla själv. Att han vill svärta ner och ljuga om mig, beror på att jag rätt hårt bevisade genom lite research att han har en regel för män och en annan för kvinnor. Så. Misogyn. Som sagt. Inget epitet jag kastar mig med hur som helst.

Jag tycker det är viktigt att folk inser att kvinnor också kan våldta. Att det händer. Och kvinnor blir dömda för detta vedervärdiga brott. Oftast saknas detta perspektiv i debatten. Och det kallas "våldtäktsmän" istället för "våldtäktsförövare". Själv använder jag det könsneutrala begreppet.

Och i denna tråd tycker jag att det är viktigt att poängtera att att även män kan falskt anmäla våldtäkt, då lagen om våldtäkt är könsneutral sedan 1984. Och givetvis kan män även begå försäkringsbedrägerier.

Viktigt att utbilda folk i detta. Så att inte folk går och tror att det bara är män som kan våldta och bara är kvinnor som falskt anmäla våldtäkter och begå försäkringsbedrägerier.

Båda könen kan göra vidriga saker, samma vidriga saker som varandra. Men Både könen kan givetvis också göra rejält bra saker!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-07 kl. 04:58.
Citera
2026-05-07, 04:55
Medlem
Citat:
Om hon hade lyckats med sitt uppsåt, tror du inte att hon hade kunnat få pengar i skadestånd?

Du borde sluta ta kvinnor som ljuger om våldtäkt i försvar.

Du verkar ju helt eljest. Jag tar inga brottslingar i försvar. Läs om, läs rätt och försäk förstå vad jag skriver.
Citera
2026-05-07, 04:58
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Skribenten är ökänd misogyn person på detta forum. Inte bara jag som har konstaterat detta. Jag är långt ifrån den första, om man säger som så... Och varför angriper du inte honom? Han började med att försöka svärta ner och ljuga mig, därav gav jag svar på tal. Kolla själv. Att han vill svärta ner och ljuga om mig, beror på att jag rätt hårt bevisade genom lite research att han har en regel för män och en annan för kvinnor. Så. Misogyn. Som sagt. Inget epitet jag kastar mig med hur som helst.

Jag tycker det är viktigt att folk inser att kvinnor också kan våldta. Att det händer. Och kvinnor blir dömda för detta vedervärdiga brott. Oftast saknas detta perspektiv i debatten. Och det kallas "våldtäktsmän" istället för "våldtäktsförövare". Själv använder hag det könsneutrala begreppet.

Och i denna tråd tycker jag att det är viktigt att poängtera att att även män kan falskt anmäla våldtäkt, då lagen om våldtäkt är könsneutral sedan 1984. Och givetvis kan män även begå försäkringsbedrägerier.

Viktigt att utbilda folk i detta. Så att inte folk går och tror att det bara är män som kan våldta och bara är kvinnor som falskt anmäla våldtäkter och begå försäkringsbedrägerier.

Båda könen kan göra vidriga saker, samma vidriga saker som varandra. Men Både könen kan givetvis också göra rejält bra saker!

Jag hör vad du säger och du har en liten poäng, det medger jag. Det är möjligt för män att ”utnyttja” det här också.

Dock ser jag problemet så osannolikt och litet att det kanske behöver en egen tråd.
Citera
2026-05-07, 05:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Lär bli ett självspelande piano hur urbota dumt det här är. Falska anmälningar om våldtäkt kommer öka med typ 1500% då det uppenbarligen är en fri cashgrab att göra så.
Citera
2026-05-07, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag hör vad du säger och du har en liten poäng, det medger jag. Det är möjligt för män att ”utnyttja” det här också.

Dock ser jag problemet så osannolikt och litet att det kanske behöver en egen tråd.

Tack.

Generellt tror jag att det är ovanligt, både för män och kvinnor att anmäla våldtäkt falskt I syfte att få ut försäkringspengar.... Det krävs ett visst psyke och personlighet för att hänge sig åt den formen av brottslighet. Och är nog inte många som har det psyket och personligheten!

Cirka 300-400 män per år anmäler våldtäkt. (Oftast anges en manlig flrövare, men det händer även att det är kvinnlug förövare som anges). Och sannolikt är flertalet faktiska våldtäkter (även om tyvärr våldtäkt är svårt att bevisa och det sällan blir fällande dom). Men finns säkert fall där som är falska. Men som sagt: säkert sällan som både män och kvinnor anmäler våldtäkt falskt I syfte att få ut försäkringspengar....

Krävs ju att personen ska ljuga för sina nära och kära om våldtäkt. Vilket kan försätta nära och kära i kris och sekundärtaumatisering. Vem har hjärta och psyke att utsätta sina närmaste för sådant?

Sedan ska personen ljuga för rättsväsendet etc.

Att göra allt detta för pengar. Låter rätt... psykopatiskt? Och så många människor finns det inte som har psyke och personlighet att begå försäkringsbedrägerier gällande falsk anmälan om våldtäkt. Vare sig kvinnor eller män.

Men givetvis finns det! Svårt Dock att tro att det är särskilt vanligt. Jag tror bättre än så om människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in