2026-05-07, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
För att ha råd att bo i nyproducerad hyresrätt lär man antingen ha ett väldigt välbetalt jobb eller höra till bidragsadeln, den senare har även måånga barn som behöver förskolor, skolor, hemspråksundervisning, taxi till och från skolan, osv osv.
Mer sannolikt är att 1) nyadeln får hyran betald genom bostads- och socialbidrag samt 2) många svenskar kommer självmant när de inser att många blattar riskerar att bli utskyfflade dit att välja OM de kan någon annanstans.

Det många missar är risken att S genomför ett tvång för SBAB att låna ut medel till lägre ränta och kostnad för nyadeln så att de kan göra bostadskarriär och köpa ut svenskars hus till vrakpriser. För låt oss vara ärliga, om staten köper en villa, fyller den med blattar så kommer övriga hus att bli osäljbara till normalt marknadspris, varvid svenskar blir tvungna att sälja sin belånade villa till vrakpris för att ens bli av med den och enda köparen blir en blatte med lån från SBAB.
Citera
2026-05-07, 06:53
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bara lite nyfiken, hur stor andel är svenssons i Segeltorp idag då?
Segeltorps industriområde ska förvandlas

Inte precis Stocksund...

Och politiken kommer inte att fungera. Alla som har ekonomiska möjligheter kommer att flytta. Kvar blir fattiga som saknar möjligheter.
Citera
2026-05-07, 07:05
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tvångsblandning my ass, det är ett dyrt område dit bara svenskar har råd att flytta ändå. Fjantarna är rädda att värdet på deras villor ska sluta öka
Citera
2026-05-07, 07:06
Medlem
Wyrdkins avatar
Nu vet ni hur palestinierna känner sig när judarna bygger sina bosättningar.

Palestinierna vågar iaf kasta sten.
Citera
2026-05-07, 07:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tvångsblandning my ass, det är ett dyrt område dit bara svenskar har råd att flytta ändå. Fjantarna är rädda att värdet på deras villor ska sluta öka

Skulle nog vilja säga att Segeltorp är tämligen blandat redan idag, dock så finns det väl ingen så att säga social misär, vilket nybyggnation absolut kan föra med sig. Titta bara hur det blev i de nya husen de byggde i Fruängen (granne med Segeltorp) ungefär där vid Lidl.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-05-07 kl. 07:41.
Citera
2026-05-07, 07:13
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Nu vet ni hur palestinierna känner sig när judarna bygger sina bosättningar.

Palestinierna vågar iaf kasta sten.

Det är väl det de är rädda för, man fyller husen med folk som kastar sten, på blåljuspersonal?
Citera
2026-05-07, 07:33
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
För att ha råd att bo i nyproducerad hyresrätt lär man antingen ha ett väldigt välbetalt jobb eller höra till bidragsadeln, den senare har även måånga barn som behöver förskolor, skolor, hemspråksundervisning, taxi till och från skolan, osv osv.

Fördelen med nyproducerad hyresrätt är att kommunen kan dumpa samhällets mest skötsamma invånare där. Tex en Somalisk familj med 10 barn 🤭🤭🙏🙏
Citera
2026-05-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Konstig idé att plantera ut invasiva arter med vår inhemska. I växt och djurriket är det big no no, men med människor - det går fint det.

Invasiva arter, det har slagit mig också, det är det som sker. Det är en demografisk förödande katastrof. Men när det gäller människor ska vi tydligen välkomna det trots att konsekvenserna visat sig vara lika förödande som i växtriket.

Ärligt talat är vi ockuperade och det finns ingen befrielse i sikte, det är det som inger en sådan hopplöshet när man tänker på situationen i Sverige. Det finns inget hopp längre. Allt kommer bara att bli värre.
Jag är glad över att jag inte kommer att få barnbarn, jag skulle inte vilja utsätta dem för det shariarike vi oundvikligen går mot.
Citera
2026-05-07, 07:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
https://www.mitti.se/nyheter/villornas-nya-granne--1-800-lagenheter-6.3.362103.dd1cd66094

Ghettofieringen av Segeltorp inleds, trodde Svensson i sin enfald att de skulle kunna fly mångkulturen till ett trivsamt område bestående av villor och småhus utan hyresrätter betalda av socialen? Tänk om. Om inte Svensson vill flytta till ghettot så får ghettot flytta till Svensson.

Intressant att de tror att det kommer krävas 400 nya förskoleplatser, vilka är det egentligen som skaffar barn i det här landet?

Vad tycker Flashback?

Klart att staden måste förtätas när den växer. Det råder stor bostadsbrist i Stockholm om du inte visste det.

Själv tycker jag det viktigaste är att man inte bygger bort parker och grönområden även om det görs hela tiden. Att ett hyreshus hamnar nära ett villaområde bryr jag mig inte om.

Högutbildade med bra ekonomi kommer även i fortsättningen bosätta sig i ”finare” områden och pöbeln kommer att trängas i ”sunkigare” områden.
Citera
2026-05-07, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Nysvenskarna tar staden, ursprungsbefolkningen landsbygden.

Kanske dags och investera i glesbygden redan nu när priserna är mycket lockade?

Problemet är att svenskar knyter näven i fickan och då blir det så här.
Om ingen klagar eller säger något när man tar allt från dem, så kommer det fortsätta rulla på.
De behöver gå man ur huse med detta, åka till Stockholm och protestera, ställa politiker mot väggen och få tag i politiker som kan kämpa för deras sak och ser det orättvisa i detta.
Allt handlar om att övertyga och reagera, annars blir man överkörd, så fungerar det i Sverige.
Här fungerar det inte att alltid vara snäll och tyst, ibland behöver man bitas ifrån också när det är nödvändigt.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-05-07 kl. 08:09.
Citera
2026-05-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Alla svenskar som bor i städer bor i princip multikulturellt. Det existerar i stort inga städer med bara svenskar längre.

Väldigt få svenskar jag träffat och talat med hatar människor baserat på deras hudfärg, det är i princip ett icke förekommande problem.

Hm, jag antar att du enbart träffar folk som tycker och tänker ” rätt”( woke, pk)? Jag tror det är ganska många av oss svenskar som tänker annorlunda, även om vi kanske inte vill det för vi är samhällsuppfostrade att inte tänka rasistiskt. Men utvecklingen i samhället har fått många att förknippa hudfärg= dåliga värderingar och brottslighet ( gängkriminaliteten, våldtäkterna, vanvården i hemtjänsten , klanväldena, hederskulturen, ungdomsrånen för att inte tala om sprängningar o skjutningar, misogyni, slöjor på småflickor, kvinnlig omskärelse etc etc).
För femton år sedan hade jag förfärats över de tankar jag nu tänker när jag ser ” en brun person”. Men utvecklingen i samhället har drivit fram detta.

Jag är övertygad att 2010 års svensk var så tolerant att om invandrarna från Mena bara hade sett till att assimilera sig, lära sig svenska, bete sig efter svenska värderingar ( ingen hederskultur eller klanvälde) ,uppfostra sina ungarnoch kort och gott skött sig hade rasismen varit minimal. Men de har förstört för sig själva. Nu vill de flesta svenskar innerst inne inte ha med dem att göra hur snälla och trevliga de kanske är.
Citera
2026-05-07, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoedaMinHund
Inga niggers men det löser givetvis socialen.

Där jag bor är det runt 70% bidragsfall i kommunens nybyggen av hyresrätter via socialen. svenskar har inte råd då hyrorna börjar runt 8-9000 för 2or upp till över 15 för 5or.

Det var billigt! I min kommun tar de runt 13000 för en nyproducerad tvåa. Enbart soc o välbetalda som har råd. De välbetalda flyttar snabbt ut när de inser vilken den andra halvan är som bor i huset. Det har skett i ett av de nyaste området i vår stad. Det som lanserades som ett praktområde har snabbt blivit ett ghetto.

Varför förstör Mena så snabbt de områden de flyttar in i? Stökigt och skitigt. Så jag förstår innerligt väl motståndet mot nya hyreshus i sin närhet! Go NIMBY!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in