Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Alla svenskar som bor i städer bor i princip multikulturellt. Det existerar i stort inga städer med bara svenskar längre.
Väldigt få svenskar jag träffat och talat med hatar människor baserat på deras hudfärg, det är i princip ett icke förekommande problem.
Hm, jag antar att du enbart träffar folk som tycker och tänker ” rätt”( woke, pk)? Jag tror det är ganska många av oss svenskar som tänker annorlunda, även om vi kanske inte vill det för vi är samhällsuppfostrade att inte tänka rasistiskt. Men utvecklingen i samhället har fått många att förknippa hudfärg= dåliga värderingar och brottslighet ( gängkriminaliteten, våldtäkterna, vanvården i hemtjänsten , klanväldena, hederskulturen, ungdomsrånen för att inte tala om sprängningar o skjutningar, misogyni, slöjor på småflickor, kvinnlig omskärelse etc etc).
För femton år sedan hade jag förfärats över de tankar jag nu tänker när jag ser ” en brun person”. Men utvecklingen i samhället har drivit fram detta.
Jag är övertygad att 2010 års svensk var så tolerant att om invandrarna från Mena bara hade sett till att assimilera sig, lära sig svenska, bete sig efter svenska värderingar ( ingen hederskultur eller klanvälde) ,uppfostra sina ungarnoch kort och gott skött sig hade rasismen varit minimal. Men de har förstört för sig själva. Nu vill de flesta svenskar innerst inne inte ha med dem att göra hur snälla och trevliga de kanske är.