2026-05-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bara lite nyfiken, hur stor andel är svenssons i Segeltorp idag då?
Och vad röstade de för?

Varning till dem alla är att se till att ta in allt av värde ur trädgårdarna... cyklar, gräsklippare etc. Ta det från en som vet.
Citera
2026-05-09, 12:38
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
För nyproduktion av hyresrätter idag i Stockholm får du räkna med uppemot 2500kr/kvm/år.

Alltså en trea på 85 kvm blir hyran 17 700 kr/månad.

Har du en större familj och behöver en femma på säg 145 kvm så blir hyran 30 200 kr/månad.

Tillkommer garage kanske 2 500 per månad.

Det funkar inte att köra Foodora-moppe för att ha råd att bo här.
Tack för siffrorna!

Sen kan det bli ännu dyrare om man ska bygga i A-läge. Markpriserna är väldigt höga i de bästa lägena. Har för mig att marken i t ex Norra Djurgårdsstaden var så dyr, att om man slog ut den på de färdiga lägenheterna så blev den 2-2,5 miljoner för en fyrarummare i ett fyra-femvåningshus.
Citera
2026-05-09, 12:58
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Israelerna fick marken av någon som tagit över den med våld? Har Sverige förlorarat sin mark i någon konflikt?

Jaså, vilken mark har Israel fått?
Av vem?
När då?
Vem tog över den med våld?

Förklara gärna för oss andra som bara har så fåniga saker som fakta att luta oss mot.

Och som svar på din enfaldiga fråga så har Sverige förlorat massvis av land i flera konflikter. Bl.a. halva Sverige.
Citera
2026-05-09, 13:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothmaur
Hur ska fattiga invandrare ha råd bo i svindyra nyproducerat?
Enkelt. Det gör de inte. Invandrare med statusjobb eller i klanrelaterad brottslighet kommer däremot att ha råd.
Citera
2026-05-09, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Enkelt. Det gör de inte. Invandrare med statusjobb eller i klanrelaterad brottslighet kommer däremot att ha råd.

Där jag bor har man byggt nyproducerat, jag ser "nyanlända" invandrare där hela tiden, många afrikaner muslimer. De som äger bostäderna tillhör en annan kommun, så jag antar man utför social dumpning på invandrare från deras kommun till våran kommun.

De nyproducerade bostäderna kostar ett par 1000 kr mer jämfört med ett annat äldre bostadsområde i närheten. Så man undrar hur fattiga invandrare då har råd bo nyproducerat?
Citera
2026-05-09, 13:45
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Vad är Segeltorp för typ av samhälle, bor det många judar där som nu blir ivägkörda av alla muslimer som ska bosätta sig där. Och finns det mark för att bygga en stor moské så den nya befolkningen känner sig hemma.
Citera
2026-05-09, 14:01
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothmaur
Hur ska fattiga invandrare ha råd bo i svindyra nyproducerat?

Som vanligt, när inte normala arbetande människor kan bo i för dyra lägenheter går stat/kommun in och betalar invandrare för att bo där. Detta är en gammal strategi som används i decennier.

Det vi ser är speciellt Limhamnsstragein, inte bara invandrare fållas in i lite mer dyra bostadsområden utan de kommer fokusera speciellt på kiminella och dysfunktionella invandrare. När ni läser "integration" ska ni läsa destabilisering, skapa motsättningar och våld på gatan för det är vad som är det egentliga målet.
Citera
2026-05-09, 15:32
Medlem
Alltså jag bryr mig inte om rika områden drabbas av dessa MENA sålänge jag inte behöver ha dessa nära mig. Invandring kommer vi ju alltid behöva ha eftersom ingen vill ta skitjobben i Sverige men jag vill inte ha dessa nära mig
Citera
2026-05-09, 15:39
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Alltså jag bryr mig inte om rika områden drabbas av dessa MENA sålänge jag inte behöver ha dessa nära mig. Invandring kommer vi ju alltid behöva ha eftersom ingen vill ta skitjobben i Sverige men jag vill inte ha dessa nära mig
Med den inställningen att invandring från MENA är något vi måste ha så får du också svälja faktan att de kommer vara överallt och du kommer aldrig komma undan dem, titta på Sydafrika. Där ser du hur det blir.

Sanningen är ju den att invandringen från MENA bara gynnar företagen och de som har makten i landet. Detta då det är omöjligt att samhället inte blir splittrat och ett splittrat samhälle är lättare att styra.
Citera
2026-05-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Med den inställningen att invandring från MENA är något vi måste ha så får du också svälja faktan att de kommer vara överallt och du kommer aldrig komma undan dem, titta på Sydafrika. Där ser du hur det blir.

Sanningen är ju den att invandringen från MENA bara gynnar företagen och de som har makten i landet. Detta då det är omöjligt att samhället inte blir splittrat och ett splittrat samhälle är lättare att styra.

Exakt sionisterna är de som gynnas eftersom de aldrig tillåter den typen av invandring till sig men skapar den åt sina vänner i väst så att deras samhällen skall förstöras. På så sätt tjänar de pengar med billig arbetskraft och klent begåvade människor som inte fattar något. MEN det är svenskarnas fel att de inte tar de jobb som finns och föder många barn
Citera
2026-05-09, 16:28
Medlem
bunnyboys avatar
"Segeltorps industriområde". Låter väl som ett utmärkt ställe att bygga bostäder på. Pinsamt att en stad har en massa 30-åringar som bor hemma och inte kan flytta ut.
Citera
2026-05-09, 16:54
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Exakt sionisterna är de som gynnas eftersom de aldrig tillåter den typen av invandring till sig men skapar den åt sina vänner i väst så att deras samhällen skall förstöras. På så sätt tjänar de pengar med billig arbetskraft och klent begåvade människor som inte fattar något. MEN det är svenskarnas fel att de inte tar de jobb som finns och föder många barn
Stämmer. Håller även med lite där, detsamma gäller i varenda vitt land i världen.
Däremot så hjälper inte staten till att öka barnafödandet för vita, något man definitvt hade kunnat göra fanns viljan.
Feminism och LGBTQ som båda har kopplingar till sionismen hjälper inte heller, samt all rasblandning man ser i media.

Det är riktigt bissart när man tittar ordentligt, så mycket resurser som satts av främmande makter men även våra egenvalda politiker (förräderi i högsta grad).

Ultimat sett dock är det vårt eget ansvar om vi vill vara kvar i framtiden, det håller jag med om trots alla motsättningar vi står inför.
Jag tror dock att hade vi aldrig tagit in folk från MENA hade vi varit i en mycket bättre sitts, ta Sydkorea som exempel, de må ha lågt barnafödande, men om 50 år är det fortfarande Koreaner i Sydkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in