2026-05-07, 16:59
Moderator
HelgeBuks avatar
Men seriöst, tror ni fattiga invandrare flyttar in i ett nybygge? Enstaka möjligen men hyrorna på nybyggda lägenheter brukar avskräcka de flesta, oavsett etnicitet.
Det blir nog mest medelklasspar som gärna vill bo Stockholmsnära men inte har råd att köpa, och några pensionärer som gillar Segeltorp men inte orkar sköta huset och trädgården längre.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Lögn. Högern förespråkar att rika ska vara rikare och fattiga fattigare och visar detta i sina handlingar när man tar från folket som har det som sämst (diverse nedskräningar) och ger till folket som har som mest i form av skattesänkningar eller andra bidrag/positioner som betalar mycket. Medan vänstern kämpar för jämställdhet och mindre klyftor i samhället. Men svin som du tycker det är så dåligt när man ger till folket som behöver och är i nöd, har det som sämst. Du hatar nog Jesus värderingar likt majoriteten högerextrema gör.

En stark ekonomi skapar välstånd för ALLA. Det är inget nollsummespel där de fattiga förlorar om de rika vinner eller vice versa. Det är inte så enkelt som att höjda skatter för att finansiera en expansion av välfärden nödvändigtvis skulle skapa ett bättre land för majoriteten.
Citera
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Finns ingen bostadsbrist i sig längre.

Just nu på Homeq (som samlar flera privatvärdar) finns det 687 lägenheter först till kvarn i Stockholms län, främst nyproduktion. Däremot är det brist på lägenheter med lägre hyror eller i attraktiva områden nära innerstan.

Av den anledningen drömmer de ifall de tror att det går att sälja/hyra ut 1800 lägenheter i Segeltorp. Eftersom det är nyproduktion kommer ju priser/hyror bli därefter. Befolkningstillväxten har dessutom avtagit.
Befolkningsökningen i Stockholm 2025 var blygsamma 0.4% och det berodde på nyfödda, utflyttade är numera fler än inflyttade.
Citera
2026-05-07, 17:01
Medlem
John.Walkers avatar
På vilket sätt är det tvångsblandning? Är det något du drömt om eller? För det står inget om det i artikeln.

Är det arbetarklassen som inte har råd köpa sin bostad som ni inte vill blandas med eller vad menar du?
Citera
2026-05-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur många niggers kommer ha råd med nyproducerade lägenheter undrar jag?

Blir det för mycket niggers så kommer såklart de vita flytta ut ganska snabbbt,det är jag säker på.

Det är inga problem eftersom soc/kommunen placerar dem där och betalar hyran
Citera
2026-05-07, 17:06
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Men seriöst, tror ni fattiga invandrare flyttar in i ett nybygge? Enstaka möjligen men hyrorna på nybyggda lägenheter brukar avskräcka de flesta, oavsett etnicitet.
Det blir nog mest medelklasspar som gärna vill bo Stockholmsnära men inte har råd att köpa, och några pensionärer som gillar Segeltorp men inte orkar sköta huset och trädgården längre.
De kommer att flytta in eftersom soc betalar.
Men hey, jag kan inte se något problem med det, vi snackar ju Stockholm där nästan alla hatar SD och nästan alla röstar för just den här politiken där alla ska med och alla gillar olika.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-05-07 kl. 17:09.
Citera
2026-05-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur många niggers kommer ha råd med nyproducerade lägenheter undrar jag?

Blir det för mycket niggers så kommer såklart de vita flytta ut ganska snabbbt,det är jag säker på.

Majoriteten som får sin lgh betald av det allmänna
Citera
2026-05-07, 17:33
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Håller helt med, och detta gäller i synnerhet i Stockholm.

Detta handlar om klass inte ras/rasism. Det är samma som att det inte finns någon white flight utan bara flight. När nysvenskar byggt förmögenhet flyttar de ur ghettot till bättre områden i vilka deras barn kan få en bättre start. De vill inte heller ha hyresrätter runt knuten.

Njae, jag delar inte din uppfattning här heller. Forna tiders klassbaserade problematik är inte grundstenen i problematiken heller, som jag ser det.

Jag nöjer mig med att vi är överens om att det inte ligger något rasistiskt hat bakom problemen.
Citera
2026-05-07, 18:06
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Njae, jag delar inte din uppfattning här heller. Forna tiders klassbaserade problematik är inte grundstenen i problematiken heller, som jag ser det.

Jag nöjer mig med att vi är överens om att det inte ligger något rasistiskt hat bakom problemen.

Du får gärna förklara vad du menar är grundstenen i problematiken, jag kanske håller med.
Citera
2026-05-07, 18:08
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Du får gärna förklara vad du menar är grundstenen i problematiken, jag kanske håller med.

Kultur. Till en mindre del religion, men kulturen är allt annat överskuggande. Det är därför överrepresentationen kvarstår trots justering för socioekonomisk status.

Hudfärg är ointressant, kultur är det centrala.
Citera
2026-05-07, 18:09
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
95,5% enligt OP.
Jag tycker det vore trevligt med 50% utomeuropeiska människor och 50% svennes-Kaviar i Segeltorp. För mångfaldens och multikulturens skull.
Citera
2026-05-07, 18:15
Medlem
AndersPersson99s avatar
Har det redan börjat? Sjukt. Det händer nu alltså.

Vi kommer få mångkulturflyktingar ifrån dessa områden. Var ska dessa svenskar bo? Finns det nödhjälp att få? Kan man skicka in ett extraction team? Eller riskerar det bli typ black hawk down. Shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in