2026-05-06, 15:58
Medlem
Varför lägger människor så extremt mycket negativa värderingar mot människor som tar hand om dem själva bättre än vad de med åsikter gör? TS förklarar det rätt bra, avund.

Jag skulle lätt göra operationer. Inte vilka som helst men de som får mig att uppleva en förbättring och då efter min egen vilja. Skiter fullkomligt i vad människor som skiter i hur de själva ser ut, anser gällande mitt yttre.

Jag tar hand om mig själv dagligen vilket fler människor borde göra. Särskilt de som istället förpestar hjärnorna med negativa åsikter om de som arbetar med sig själva.

Att bli triggad av att andra gör saker oavsett om det innebär att hålla en grundläggande positiv attityd till viss hälsa och välmående, visar på att man själv gör för lite. Livet är inte en tävling och om det vore det så är inte bitterhet något som gör någon vackrare.

Det är inte människor som tydligt ser mer hälsosamma ut än andra såsom att de är i viss form och inte är mycket överviktiga som är i störst behov av samtal utan de som hatar sig själva så mycket att deras kroppar och utseenden förfaller. För gissa vad, att vara överviktig, sluskig, omusklad, osminkad, med ovårdat hår. Dålig hud, dålig klädstil, osv är inte ett tecken på att man är välmående och frisk, det år ett tecken på ohälsa och oförmåga att ta hand om sig själv.

Människor klagar på "skönhetsnormer" när det absolut farligaste för dem är deras egen likgiltighet. Det krävs sjäkvhat för att inte bry sig ett smack om hur man ser ut och den som hatar sig själv kommer självklart att triggas enormt mycket av att se andra avstå från att dränka dem själva i inre som yttre fulhet.

Det handlar inte om kilon, läppars storlek eller hårets tjocklek utan om att somliga skiter fullständigt i hur de ser ut och utövar en aggressiv hållning mot alla andra som istället bryr sig om att den de ser i spegeln mår bra. För handen på hjärtat, det är ett extremt fåtal människor som är sjukliga i sina beteenden med att försöka se bra ut. De är extremt få men det motsatta, finns överallt. Hatar gör de också. Och det är värre att drypa sitt inre gift mot omvärlden än att lida av ångest som pressar den egna personen.

Hata dig själv hur mycket du vill men försök inte kontrollera mig genom att kräva att även jag ska dränka mig i självhat.
Citera
2026-05-06, 16:05
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Antag att man har ett par fina bröst men så kommer grannfrun med nya sillisar.
Eller att man har en god hårväxt som man men helt plötsligt har grannen ännu bättre (efter att ha varit på väg att bli skallig).
Eller om man tränar och äter ett men helt plötsligt är fläskberget på jobbet smalare tack vare lite sprutor.

Nej man är sig själv och nöjd med sig själv, det är nyckeln till lycka.

Knappast mitt problem om någon köper ett par sillisar, more power to them.
Citera
2026-05-06, 17:17
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Då är du ju en störd narcissist. Finns ju hur många som helst som ser bättre ut än dig.
Men suck. Att man är nöjd med den man är ett sundhetstecken och betyder inte att man tycker man själv är bäst och vackrast.

Jag skulle inte heller vilja vara någon annan.
Citera
2026-05-06, 17:21
Medlem
Onanikrems avatar
Nej blir bara ledsen. Kollar till och från på porr. Nyligen förkunnade en av de jag brukar kika på att hon är tillbaka efter någon månads "sjukskrivning" pga bröstimplantat. Sorgligt, hon var en perfekt milf (även om hon förmodligen är lesbisk.
Citera
2026-05-06, 17:35
Medlem
glockenreins avatar
Nä men vi snubbar jämför oss inte lika mycket med andras utseenden. Brudar är snygga om de ser ut att ta hand om sig och ha bra hälsa, vilket de kan göra både som naturliga och fejkade. Föredrar dock naturliga brudar framför opererade.
Citera
2026-05-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är möjligt men jag vill se ut som mig själv av flera skäl. Dels är det vad jag är van vid, jag är lagom lång, muskulös osv sen har jag också haft en otrolig framgång med kvinnor. Så snygghet/attraktionskraft är det ingen brist på. Rent objektivt ser jag bra ut. På t.ex. Photofeeler har jag 9,2 på attractive.

Jag kan inte relatera till att vilja se ut som någon annan.

Åh. Herregud. Söker du bekräftelse från helt random folk på nätet? Hur är det med självkänslan? Du är ju 100% narcissist. Sök hjälp.
Citera
2026-05-06, 20:27
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Absolut inte, men visst, första tanken som jag får instinktivt är "mådde person så dåligt innan".
Aja, hoppas det känns bättre nu iallafall.
Citera
2026-05-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
De som tar sprutor mot fetman kan få jobbiga bieffekter i framtiden.
Har jag läst, det blir intressant hur de påverkar dem i framtiden.

Du hoppas det va. Jag tror det är superbra för typ alla om man tar det i en måttlig dos.
Citera
2026-05-06, 22:43
Medlem
Graavargs avatar
Det enda jag stör mig på är de där extremt konstiga, stela överläpparna som blivt allt vanligare. Som liksom putar ut när man ser ansiktet i profil.

Men det är bara för att det ser så knäppt och fult ut, speciellt när ifrågavarande person pratar.
Citera
2026-05-07, 17:21
Medlem
Höftoperatiöner gör mig så jävla slak. Här kommer jag för att knåda slaktkött och så gnisslar det. Fy fan!
Citera
2026-05-08, 00:54
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Antag att man har ett par fina bröst men så kommer grannfrun med nya sillisar.
Eller att man har en god hårväxt som man men helt plötsligt har grannen ännu bättre (efter att ha varit på väg att bli skallig).
Eller om man tränar och äter ett men helt plötsligt är fläskberget på jobbet smalare tack vare lite sprutor.
Jag tycker synd folk som behöver göra något drastiskt för attkunna må bättre och jag undrar varför, varför varför? Men det är ju en annan fråga för en annan dag.

Sedan blir jag glad om det går bra för "grannen".
Citera
2026-05-08, 17:59
Medlem
SnutteFia03s avatar
Är det uppenbart att det inte är äkta så är det ju inte snyggt ändå? Och skulle det inte märkas så tänker man inte på det i vilket fall.

Oavsett så påverkar det väl inte mig direkt så, mer att jag ibland kan tycka att det är synd att personen i fråga känner att den måste göra olika ingrepp för att leva upp till något slags ideal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in